Zastosowanie papieru w reklamie tradycyjnej
Papier jest nośnikiem używanym w reklamie tradycyjnej. Jeden rodzaj papieru od drugiego może się bardzo różnić ze względu na rozmaite parametry. To od nich zależy, jaki rodzaj papieru wybierzemy do utrwalenia danego przekazu.

Papier powlekany i jego zastosowanie
Podstawową cechą, na którą musimy zwrócić uwagę podczas wyboru papieru dla naszych materiałów reklamowych jest to, czy papier jest powlekany, czy nie. Papier powlekany, to taki, który ma dodatkową warstwę odpowiednich substancji, które sprawiają, że jest on twardszy i bardziej odporny, a wydrukowane na nim kolory są intensywniejsze. Tego typu papier jest odpowiednim wyborem, gdy tworzymy katalogi, ulotki albo plakaty. Najpopularniejszym papierem powlekanym jest kreda. Papier niepowlekany jest odpowiedni do druku materiałów, które są przeznaczone do tego, aby po nich pisać. To mogą być zarówno notatniki, jak i foldery, które oprócz prezentacji produktów mają służyć do robienia osobistych notatek na temat oferty.
Gramatura papieru, czyli jego grubość
Gramatura papieru odnosi się do masy papieru wyrażonej w gramach na metr kwadratowy. Papier o większej gramaturze jest sztywniejszy, trwalszy i bardziej prestiżowy. Zastosowanie papieru o dużej gramaturze obejmuje szczególnie druki okolicznościowe, takie jak: dyplomy i certyfikaty. Również wizytówki powinno się drukować na papierze o dużej gramaturze. To zwiększa ich prestiż i chroni przed niepotrzebnymi zniszczeniami mechanicznymi. Również wizytówki składane powinny być drukowane na grubszym papierze. Można wybrać papier matowy albo błyszczący. Urozmaiceniem może być papier ekologiczny, który ma lekko szarawy odcień, ale ze względu na swój przyjazny środowisku charakter jest coraz bardziej ceniony. Wybór papieru ekologicznego sprawdzi się szczególnie w przypadku tych marek, które reklamują się jako dbające o środowisko.
Jak chronić druki przeznaczone do ekspozycji zewnętrznej
Wiele drukowanych materiałów jest przeznaczona do ekspozycji zewnętrznej, a tym samym narażona na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Na szczęście istnieją rozmaite sposoby na uszlachetnienie wydruków. Zastosowanie papieru, który został pokryty dodatkową warstwą folii albo lakieru wybiórczego UV obejmuje przede wszystkim te materiały, które są narażone na działanie wilgoci oraz promieni słonecznych. Druki pokryte warstwą ochronną są też odporne na pobrudzenia oraz nie są aż tak podatne na zniszczenia mechaniczne.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcej
Czy można sprawdzić kolory na monitorze przed wydrukiem?
Weryfikacja kolorów materiałów drukowanych na ekranie monitora to złożony i niejednoznaczny temat. Fakt – monitory wyświetlają kolory konkretnego projektu, jednak ich odzwierciedlenie na wyświetlaczach może różnić się od finalnej kolorystyki materiału. Czy warto zatem polegać na monitorze w ocenie kolorystyki projektu? Odpowiedź brzmi: to zależy.

Druk książek dla dzieci – od czego zacząć?
Wiele osób marzy o wydaniu własnej książki dla najmłodszych. Rynek ten od stosunkowo niedawna przeżywa wielki boom, oferując mnóstwo inspirujących i pięknie ilustrowanych książek dla dzieci. Warto pamiętać, że pod względem wydania i druku takie wydawnictwo różni się nieco od książek tradycyjnych - szczególnie gdy mowa o egzemplarzach bogato ilustrowanych. W niniejszym wpisie podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, drukując książki dla dzieci - oczywiście zakładając, że masz już na taką pomysł.

Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy chce wziąć?
Ulotki kojarzą się często z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby wyciągnąć po nie dłoń. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą zechce wziąć każdy z Twoich potencjalnych klientów. Jak to zrobić, wyjaśniamy w niniejszym wpisie