Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Zarówno liderzy rynku, jak i zupełnie nowe pozycje prasowe zazwyczaj nie powstają samodzielnie, bez powiązanego z nimi portalu internetowego.

druk czasopism
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Jak być online i offline jednocześnie?

W zasadzie większość czasopism, które znamy, ma również portal internetowy, za pośrednictwem którego dzieli się artykułami oraz informacjami o kolejnym wydaniu czy informuje o możliwości zakupu prenumeraty. Jaką politykę stosują wydawcy, żeby przyciągać treścią do portalu WWW bez jednoczesnego obniżenia sprzedaży czasopisma?

Portal i gazeta - dwie różne platformy

Częstą praktyką jest jasny podział artykułów na te, które możemy przeczytać na stronie i te, które możemy przeczytać wyłącznie w druku. Dzięki temu portal przyciąga do siebie czytelników zainteresowanych naszą tematyką (np. militariami czy sportem), ale najciekawsze i najbardziej wartościowe publikacje znajdują się jedynie w papierowej wersji. Reklama i zajawki artykułów na stronie zachęcają do zakupu wersji papierowych.

Artykuły również na portalu

Innym, równie ciekawym rozwiązaniem jest udostępnianie na stronie pojedynczych artykułów (również z poprzednich wydań czasopisma), żeby zachęcić do kupna wydania papierowego, pokazując wartość merytoryczną tekstów, ale nie odkrywając wszystkich kart, czyli najważniejszych lub aktualnych publikacji. W takiej sytuacji część contentu na obu stronach się pokrywa, co może pomóc w budowaniu treści, ale może też mieć negatywne konsekwencje.

Artykuły płatne

Coraz popularniejsza praktyka, szczególnie w bardzo znanych, czołowych portalach informacyjnych. Bez wykupienia miesięcznego abonamentu nie można przeczytać całego artykułu, a jedynie jego wstęp. W ten sposób możemy zarabiać zarówno na sprzedaży czasopisma, jak i na subskrypcji artykułów na portalu. Warto jednak zaznaczyć, że dotyczy to artykułów o wysokim poziomie merytorycznym i zazwyczaj na portalach z ogromną ilością czytelników.

Portal o zbliżonej tematyce

Nie wszystkie portale mają taką samą tematykę co czasopismo - ważne, żeby przyciągały grupę docelową. Tematyka może też być po prostu szersza. Ciekawym przykładem (choć niezwiązanym z czasopismem) jest wydawnictwo dla dzieci Natuli i portal Dzieci są Ważne, który porusza na swoich stronach tematykę dziecięcą.

Wydaj własne czasopismo

Chętnie zajmiemy się drukiem Twojego czasopisma. Więcej o tej możliwości możesz dowiedzieć się w zakładce druk czasopism oraz jak zamawiać - to tam wyjaśniamy podstawy złożenia zamówienia na druk w JKB Print. Przed realizacją dobrze też poznać różne metody druku, żeby móc wybrać najlepszą dla siebie - tutaj mamy krótki poradnik, w którym znajdują się informacje na temat różnych rodzajów druków - Technologie druku w JKB Print.

A jeśli planujesz dodatkowo wypromować swoje czasopismo, to polecamy również inne nasze usługi, np. druk plakatów i druk ulotek.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej

druk online dla branży nieruchomości

Druk online dla branży nieruchomości

Pierwsze wrażenie bywa decydujące, gdy chodzi o zakup czy wynajem mieszkania albo domu. Sprawdź, na jakie działania i wydruki warto postawić, by zwiększać efektywność działań sprzedażowych!

Czytaj więcej
druk online dla edukacji
Druk online dla edukacji. Wysokiej klasy materiały na szkolenia

Druk online dla edukacji. Wysokiej klasy materiały na szkolenia

Chcesz wygodnie wydrukować podręczniki, książki i inne materiały szkoleniowe? W JKB Print rozumiemy potrzeby oraz specyfikę współczesnej branży edukacyjnej. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Czytaj więcej
druk online dla branży modowej
Nowoczesny i elegancki druk online dla branży modowej

Nowoczesny i elegancki druk online dla branży modowej

Efekt pierwszego wrażenia i wysoka jakość to jedne z kluczowych elementów prezentacji ofert w branży modowej. Szukasz doświadczonej drukarni, która rozumie potrzeby i specyfikę branży modowej? Świetnie trafiłeś!

Czytaj więcej