Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?
Zarówno liderzy rynku, jak i zupełnie nowe pozycje prasowe zazwyczaj nie powstają samodzielnie, bez powiązanego z nimi portalu internetowego.
Jak być online i offline jednocześnie?
W zasadzie większość czasopism, które znamy, ma również portal internetowy, za pośrednictwem którego dzieli się artykułami oraz informacjami o kolejnym wydaniu czy informuje o możliwości zakupu prenumeraty. Jaką politykę stosują wydawcy, żeby przyciągać treścią do portalu WWW bez jednoczesnego obniżenia sprzedaży czasopisma?
Portal i gazeta - dwie różne platformy
Częstą praktyką jest jasny podział artykułów na te, które możemy przeczytać na stronie i te, które możemy przeczytać wyłącznie w druku. Dzięki temu portal przyciąga do siebie czytelników zainteresowanych naszą tematyką (np. militariami czy sportem), ale najciekawsze i najbardziej wartościowe publikacje znajdują się jedynie w papierowej wersji. Reklama i zajawki artykułów na stronie zachęcają do zakupu wersji papierowych.
Artykuły również na portalu
Innym, równie ciekawym rozwiązaniem jest udostępnianie na stronie pojedynczych artykułów (również z poprzednich wydań czasopisma), żeby zachęcić do kupna wydania papierowego, pokazując wartość merytoryczną tekstów, ale nie odkrywając wszystkich kart, czyli najważniejszych lub aktualnych publikacji. W takiej sytuacji część contentu na obu stronach się pokrywa, co może pomóc w budowaniu treści, ale może też mieć negatywne konsekwencje.
Artykuły płatne
Coraz popularniejsza praktyka, szczególnie w bardzo znanych, czołowych portalach informacyjnych. Bez wykupienia miesięcznego abonamentu nie można przeczytać całego artykułu, a jedynie jego wstęp. W ten sposób możemy zarabiać zarówno na sprzedaży czasopisma, jak i na subskrypcji artykułów na portalu. Warto jednak zaznaczyć, że dotyczy to artykułów o wysokim poziomie merytorycznym i zazwyczaj na portalach z ogromną ilością czytelników.
Portal o zbliżonej tematyce
Nie wszystkie portale mają taką samą tematykę co czasopismo - ważne, żeby przyciągały grupę docelową. Tematyka może też być po prostu szersza. Ciekawym przykładem (choć niezwiązanym z czasopismem) jest wydawnictwo dla dzieci Natuli i portal Dzieci są Ważne, który porusza na swoich stronach tematykę dziecięcą.
Wydaj własne czasopismo
Chętnie zajmiemy się drukiem Twojego czasopisma. Więcej o tej możliwości możesz dowiedzieć się w zakładce druk czasopism oraz jak zamawiać - to tam wyjaśniamy podstawy złożenia zamówienia na druk w JKB Print. Przed realizacją dobrze też poznać różne metody druku, żeby móc wybrać najlepszą dla siebie - tutaj mamy krótki poradnik, w którym znajdują się informacje na temat różnych rodzajów druków - Technologie druku w JKB Print.
A jeśli planujesz dodatkowo wypromować swoje czasopismo, to polecamy również inne nasze usługi, np. druk plakatów i druk ulotek.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejDruk online dla branży nieruchomości
Pierwsze wrażenie bywa decydujące, gdy chodzi o zakup czy wynajem mieszkania albo domu. Sprawdź, na jakie działania i wydruki warto postawić, by zwiększać efektywność działań sprzedażowych!
Druk online dla edukacji. Wysokiej klasy materiały na szkolenia
Chcesz wygodnie wydrukować podręczniki, książki i inne materiały szkoleniowe? W JKB Print rozumiemy potrzeby oraz specyfikę współczesnej branży edukacyjnej. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!
Nowoczesny i elegancki druk online dla branży modowej
Efekt pierwszego wrażenia i wysoka jakość to jedne z kluczowych elementów prezentacji ofert w branży modowej. Szukasz doświadczonej drukarni, która rozumie potrzeby i specyfikę branży modowej? Świetnie trafiłeś!