Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?
Zarówno liderzy rynku, jak i zupełnie nowe pozycje prasowe zazwyczaj nie powstają samodzielnie, bez powiązanego z nimi portalu internetowego.
Jak być online i offline jednocześnie?
W zasadzie większość czasopism, które znamy, ma również portal internetowy, za pośrednictwem którego dzieli się artykułami oraz informacjami o kolejnym wydaniu czy informuje o możliwości zakupu prenumeraty. Jaką politykę stosują wydawcy, żeby przyciągać treścią do portalu WWW bez jednoczesnego obniżenia sprzedaży czasopisma?
Portal i gazeta - dwie różne platformy
Częstą praktyką jest jasny podział artykułów na te, które możemy przeczytać na stronie i te, które możemy przeczytać wyłącznie w druku. Dzięki temu portal przyciąga do siebie czytelników zainteresowanych naszą tematyką (np. militariami czy sportem), ale najciekawsze i najbardziej wartościowe publikacje znajdują się jedynie w papierowej wersji. Reklama i zajawki artykułów na stronie zachęcają do zakupu wersji papierowych.
Artykuły również na portalu
Innym, równie ciekawym rozwiązaniem jest udostępnianie na stronie pojedynczych artykułów (również z poprzednich wydań czasopisma), żeby zachęcić do kupna wydania papierowego, pokazując wartość merytoryczną tekstów, ale nie odkrywając wszystkich kart, czyli najważniejszych lub aktualnych publikacji. W takiej sytuacji część contentu na obu stronach się pokrywa, co może pomóc w budowaniu treści, ale może też mieć negatywne konsekwencje.
Artykuły płatne
Coraz popularniejsza praktyka, szczególnie w bardzo znanych, czołowych portalach informacyjnych. Bez wykupienia miesięcznego abonamentu nie można przeczytać całego artykułu, a jedynie jego wstęp. W ten sposób możemy zarabiać zarówno na sprzedaży czasopisma, jak i na subskrypcji artykułów na portalu. Warto jednak zaznaczyć, że dotyczy to artykułów o wysokim poziomie merytorycznym i zazwyczaj na portalach z ogromną ilością czytelników.
Portal o zbliżonej tematyce
Nie wszystkie portale mają taką samą tematykę co czasopismo - ważne, żeby przyciągały grupę docelową. Tematyka może też być po prostu szersza. Ciekawym przykładem (choć niezwiązanym z czasopismem) jest wydawnictwo dla dzieci Natuli i portal Dzieci są Ważne, który porusza na swoich stronach tematykę dziecięcą.
Wydaj własne czasopismo
Chętnie zajmiemy się drukiem Twojego czasopisma. Więcej o tej możliwości możesz dowiedzieć się w zakładce druk czasopism oraz jak zamawiać - to tam wyjaśniamy podstawy złożenia zamówienia na druk w JKB Print. Przed realizacją dobrze też poznać różne metody druku, żeby móc wybrać najlepszą dla siebie - tutaj mamy krótki poradnik, w którym znajdują się informacje na temat różnych rodzajów druków - Technologie druku w JKB Print.
A jeśli planujesz dodatkowo wypromować swoje czasopismo, to polecamy również inne nasze usługi, np. druk plakatów i druk ulotek.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.