Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Zarówno liderzy rynku, jak i zupełnie nowe pozycje prasowe zazwyczaj nie powstają samodzielnie, bez powiązanego z nimi portalu internetowego.

druk czasopism
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Jak być online i offline jednocześnie?

W zasadzie większość czasopism, które znamy, ma również portal internetowy, za pośrednictwem którego dzieli się artykułami oraz informacjami o kolejnym wydaniu czy informuje o możliwości zakupu prenumeraty. Jaką politykę stosują wydawcy, żeby przyciągać treścią do portalu WWW bez jednoczesnego obniżenia sprzedaży czasopisma?

Portal i gazeta - dwie różne platformy

Częstą praktyką jest jasny podział artykułów na te, które możemy przeczytać na stronie i te, które możemy przeczytać wyłącznie w druku. Dzięki temu portal przyciąga do siebie czytelników zainteresowanych naszą tematyką (np. militariami czy sportem), ale najciekawsze i najbardziej wartościowe publikacje znajdują się jedynie w papierowej wersji. Reklama i zajawki artykułów na stronie zachęcają do zakupu wersji papierowych.

Artykuły również na portalu

Innym, równie ciekawym rozwiązaniem jest udostępnianie na stronie pojedynczych artykułów (również z poprzednich wydań czasopisma), żeby zachęcić do kupna wydania papierowego, pokazując wartość merytoryczną tekstów, ale nie odkrywając wszystkich kart, czyli najważniejszych lub aktualnych publikacji. W takiej sytuacji część contentu na obu stronach się pokrywa, co może pomóc w budowaniu treści, ale może też mieć negatywne konsekwencje.

Artykuły płatne

Coraz popularniejsza praktyka, szczególnie w bardzo znanych, czołowych portalach informacyjnych. Bez wykupienia miesięcznego abonamentu nie można przeczytać całego artykułu, a jedynie jego wstęp. W ten sposób możemy zarabiać zarówno na sprzedaży czasopisma, jak i na subskrypcji artykułów na portalu. Warto jednak zaznaczyć, że dotyczy to artykułów o wysokim poziomie merytorycznym i zazwyczaj na portalach z ogromną ilością czytelników.

Portal o zbliżonej tematyce

Nie wszystkie portale mają taką samą tematykę co czasopismo - ważne, żeby przyciągały grupę docelową. Tematyka może też być po prostu szersza. Ciekawym przykładem (choć niezwiązanym z czasopismem) jest wydawnictwo dla dzieci Natuli i portal Dzieci są Ważne, który porusza na swoich stronach tematykę dziecięcą.

Wydaj własne czasopismo

Chętnie zajmiemy się drukiem Twojego czasopisma. Więcej o tej możliwości możesz dowiedzieć się w zakładce druk czasopism oraz jak zamawiać - to tam wyjaśniamy podstawy złożenia zamówienia na druk w JKB Print. Przed realizacją dobrze też poznać różne metody druku, żeby móc wybrać najlepszą dla siebie - tutaj mamy krótki poradnik, w którym znajdują się informacje na temat różnych rodzajów druków - Technologie druku w JKB Print.

A jeśli planujesz dodatkowo wypromować swoje czasopismo, to polecamy również inne nasze usługi, np. druk plakatów i druk ulotek.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
katalogi szyte, klejone czy spiralowane
Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.

Czytaj więcej
magia ulotek reklamowych
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:

  • Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
  • Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
  • O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Czytaj więcej
jak zrobic dobry plakat krok po kroku
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.

Czytaj więcej