Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Wymiary ulotki bez tajemnic – jaki format najlepiej wybrać?

Ulotka wykonana z głową może skutecznie promować, a nawet sprzedawać Twoje produkty i usługi.

Wymiary ulotki
Wymiary ulotki bez tajemnic – jaki format najlepiej wybrać?

Wymiary ulotki bez tajemnic. Standardowe formaty ulotek do druku

By skutecznie spełniała swoją rolę, potrzebne są jej ciekawy projekt, wysokiej jakości papier oraz właściwie dobrany wymiar ulotki.

W tym artykule opowiemy o tym ostatnim. Dowiesz się m.in.:
●    Jakie są cechy dobrej ulotki.
●    Jakie są wymiary ulotek – formaty standardowe i niestandardowe.
●    Kiedy ulotka powinna być jedno-, a kiedy dwustronna.
●    Gdzie wykonać druk ulotek (tanio, szybko, w wysokiej jakości itp.) oraz ile to kosztuje.

Jakie rozmiary powinna mieć dobra ulotka?

Kojarzysz model AIDA? Właściwie zaprojektowana ulotka reklamowa powinna spełniać przynajmniej 3 z jego 4 założeń: przyciągać uwagę (Attention), wzbudzać zainteresowanie, (Interest), przekonywać (Desire) i pobudzać do działania (Action). Podobny cel mają zrealizować bloczki reklamowe, plakaty, wizytówki, czy zaproszenia.

Jak sprawić, by tak się stało? Na początek warto wyróżnić 6 cech dobrej ulotki. Jest ona:
●    Czytelna (w formacie zapewniającym wygodę użytkowania i czytelność).
●    Estetyczna (wykonana z papieru wysokiej jakości).
●    Przemyślana (poszczególne elementy mają swoje miejsce i wzajemnie się dopełniają),
●    Spójna (wszystkie elementy do siebie pasują),
●    Wyjątkowa (wyróżnia się).
●    Zindywidualizowana (dopasowana do profilu odbiorcy oraz marki i firmy, którą promuje),

Wyposażenie jej we wszystkie z tych cech ściśle wiąże się z dobraniem właściwego formatu ulotki. To on sprawia, że staje się ona wygodna w użytkowaniu i przechowywaniu, a wszelkie ważne informacje mieszczą się na płaszczyźnie oraz zostają zaprezentowane w atrakcyjny sposób.

Na rynku poligraficznym spotkasz szeroką ofertę ulotek mających standardowe i niestandardowe wymiary. W które z nich warto zainwestować? Jakie wymiary będą najlepsze dla Twojej oferty lub profilu firmy?

Przekonajmy się.

Standardowe formaty druku ulotek

Każda ulotka działa zgodnie z regułą 5 sekund. Właśnie w takim czasie mózg odbiorcy podejmuje decyzję o tym, czy przedmiot, który widzi i trzyma w dłoni, jest dla niego interesujący. Dobrze przemyślana i zaprojektowana ulotka może zatem realnie zwiększyć szanse na sprzedaż czy zainteresowanie ofertą Twojej firmy.

Ulotki w standardowych rozmiarach są najpopularniejsze. Wykonuje się zwykle zgodnie z międzynarodową normą ISO 126, w formatach od A7 do A3. Wymiary ulotek prezentują się wówczas tak:
●    ulotki A7 – 74 x 105 mm,
●    ulotki A6 – 105 x 148 mm,
●    ulotki A5 – 148 x 210 mm,
●    ulotki A4 – 210 x 297 mm,
●    ulotki A3 – 297 mm – 420 m,

Najpopularniejsze wśród wymienionych są ulotki A5 i A6. Sprawdzają się jako cenniki, opisy produktów i usług lub krótkie oferty. Ulotkę wykonaną w ich rozmiarach można skutecznie wypełnić treścią, a przy okazji łatwo schować do kieszeni czy portfela.

Wymiary ulotek z szeregu B:
●    B7 – 88 x 125 mm,
●    B6 – 125 x 176 mm,
●    B5 – 176 x 250 mm,
●    B4 – 250 x 353 mm,
●    B3 – 353 x 500 mm.

Szereg C:
●    C7 – 81 x 114 mm,
●    C6 – 114 x 162 mm,
●    C5 – 162 x 229 mm,
●    C4 – 229 x 324 mm,
●    C3 – 324 x 458 mm.

Inny popularny format ulotki to DL (99 x 210 mm) i DL2 (198 x 210 mm). Pierwszy daje 1/3 formatu A4, drugi - 2/3 tego formatu.

Co ważne, jeśli wykonujesz projekt samodzielnie, do każdego z powyższych wymiarów musisz doliczyć po 3 mm na spad (określany również jako zalewka czy nadlewka) z każdej strony. To obszar, który odcina się od arkusza czy folderu reklamowego. Zatem w formacie A5 wymiary ulotki powinny wynosić 151 x 213 mm, w A4 – 213 x 300 mm itd.

Wymiary niestandardowe – ulotki składane, kwadratowe, pomocnicze

Niekiedy najpopularniejsze wymiary ulotek okazują się niewystarczające dla atrakcyjnego zaprezentowania oferty. Wówczas warto sięgnąć po druk ulotki w wymiarach niestandardowych.

Wśród popularnych rozwiązań drukarnia może zaoferować np. ulotki kwadratowe o wymiarach: 120 x 120 mm, 150 x 150 mm lub 200 x 200 mm. Inną opcją są ulotki składane, które po złożeniu zachowują małe rozmiary, umożliwiając jednocześnie zamieszczenie większej ilości treści dostępnej, gdy rozłożymy ulotkę.

Ulotki reklamowe – jednostronne czy dwustronne?

Zanim zaprojektujesz ulotkę czy dokonasz wyboru papieru, zastanów się również, czy powinna być ona zadrukowana po jednej, czy po obu stronach. Jeśli nie potrzebujesz dużo miejsca na treść i chcesz wykonać zlecenie tanio, lepsze będą ulotki jednostronne.

Projekty dwustronne będą droższe, jednak umożliwią Ci przekazanie większej ilości informacji bądź np. zamieszczenie treści po jednej stronie, a logo firmy po drugiej.

Gdzie wydrukować ulotki i ile to kosztuje?

Popularne porzekadło mówi, że z trio tanio, szybko i w wysokiej jakości zawsze można wybrać tylko dwa przymiotniki. Podobnie sprawa ma się z ulotkami. Warto być również świadomym, że cena za sztukę spada wraz ze wzrostem nakładu. Składają się na nią również format, rodzaj papieru czy jakość druku oraz jego wykonanie.

Zastanawiasz się, gdzie wydrukować ulotki odpowiadające Twoim oczekiwaniom i potrzebom? W drukarni JKB Print specjalizujemy się w druku ulotek wysokiej jakości na wielu papierach i dostępnym dla każdego formatu (druk na folii, druki personalizowane, druki sztancowane). Skorzystaj z prostej wyceny - wybierz papier, zadruk, format oraz inne zmienne, a szybko poznasz wstępne koszty.

Masz pytania? Chętnie pomożemy - skontaktuj się z nami już teraz.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
katalogi szyte, klejone czy spiralowane
Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.

Czytaj więcej
magia ulotek reklamowych
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:

  • Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
  • Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
  • O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Czytaj więcej
jak zrobic dobry plakat krok po kroku
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.

Czytaj więcej