Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Wymiary banerów reklamowych — jak je właściwie dobrać?

Potrzebny Ci baner reklamowy? Zastanawiasz się, co w nim umieścić i jaki ma mieć format? W tym artykule rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Wymiary banerów reklamowych
Wymiary banerów reklamowych — jak je właściwie dobrać?

Czym jest baner reklamowy – definicja i rodzaje banerów

Baner (banner – ang. sztandar, transparent) to atrakcyjna i przyciągająca wzrok forma reklamy lub komunikatu. Podobnie jak ulotki czy wizytówki stanowią skuteczne narzędzia marketingowe. Wyróżnić możemy banery:
●    zewnętrzne – grafiki drukowane na płachcie materiału,
●    na stronach internetowych.

Najbardziej tradycyjną formą są banery zewnętrzne, czyli kawałki powlekanego lub laminowanego materiału, na którym drukuje się określony przekaz.

Banery reklamowe na stronach www to graficzne formy przekazywania treści informacyjnych albo reklamowych. Najczęściej stanowią odnośniki do reklamowanych produktów bądź witryn. Jednym z rodzajów banera internetowego jest interaktywny expand banner, czyli baner rozwijany (zobacz niżej).

Banery dzielimy dodatkowo na: statyczne oraz dynamiczne. Pierwsze to formy reklamy zapisywane w formatach JPG, PNG i GIF, drugie – w plikach SWF i GIF (animowanych).

Co zawiera skuteczny baner reklamowy na stronie internetowej?

Duże znaczenie dla skuteczności dobrze zaprojektowanego banera stanowi posiadanie przez niego kilku istotnych cech:
●    Chwytliwe hasło reklamowe (nagłówek).
●    Atrakcyjna kompozycja kolorystyczna.
●    Posiadanie logo reklamodawcy decydujące o wiarygodności reklamy.
●    Zwięzły, jasny przekaz bez zbędnych informacji.
●    Treść pobudzająca odbiorcę do działania (obecność tzw. CTA – call to action).
●    Wymiary dobrane odpowiednio do projektu.

Baner w internecie (zwłaszcza animowany) powinien uwzględniać takie elementy jak: animacja przyciągająca wzrok użytkownika, minimalizm oraz waga grafiki (najlepiej nieprzekraczająca 40 kB). Chodzi o to, by reklama nie atakowała odbiorcy masą bodźców, jak też szybko wczytywała się w witrynie. Tylko wówczas baner reklamowy na stronie www ma szansę spełnić pożądany cel.

Rodzaje banerów

Wśród najpowszechniejszych rodzajów banerów reklamowych wyróżnić możemy:

Baner tradycyjny

Prostokątna forma reklamy pojawiająca się najczęściej na froncie strony internetowej. Może mieć także typ rozwijany (expand banner), wydłużającą się po najechaniu na nią kursorem myszy. To taki wirtualny roll-up, projektowany najczęściej w rozmiarze 468 × 60 i rozwija się do reklamy o maksymalnym formacie 468 × 240.

Skyscraper (drapacz chmur)

Prostokątna reklama umieszczana zwykle po prawej części strony www, rzadziej po stronie przeciwnej. Standardowo drapacz chmur ma parametry 120 × 600 pikseli. Może również występować w formie pływającej albo rozwijanej.

Na stronach internetowych możemy również spotkać rozszerzoną formę drapacza chmur – szeroki wieżowiec. Posiada większą powierzchnię i standardowe wymiary 160 × 600 px.

Box śródtekstowy (rectangle)

Reklamy graficzne tego typu umieszcza się zwykle na środku strony, wewnątrz tekstu. Znajdują zastosowanie tam, gdzie treści jest sporo, ponieważ wówczas łatwiej je zauważyć. Standardowe rozmiary boxów śródtekstowych to 180 × 150 oraz 336 × 280 px.

Billboard

Największa forma reklamy banerowej umieszczana na górze strony www. Standardowa wersja posiada zwykle wymiary 620 × 100 pikseli, natomiast największa możliwa (megabanner) rozwija się do rozmiarów 750 × 200 px.

Button

Mały przycisk o standardowych wymiarach 120 × 60, zwykle w postaci małego prostokąta.

Kto zajmuje się ustalaniem formatów banerów reklamowych?

O tym, jakie formaty powinny mieć banery reklamowe, decydują: Europejskie Stowarzyszenie Reklamy Interaktywnej (EIAA) oraz Biuro Reklamy Interaktywnej w Europie (Interactive Advertising Bureau Europe). Ustalenie standardów rozmiarów bannerów po raz pierwszy nastąpiło w 2003 roku, a w Polsce – w roku 2010. Za jednostkę miary przyjmuje się piksel.

Jakie wymiary powinny mieć banery reklamowe na stronach www?

Zgodnie z ustaleniami EIAA i IAB Europe standardowe wymiary banerów na stronach internetowych to:

Prostokąty / pop-up
●    180 × 150 (Prostokąt)
●    240 × 400 (Pionowy prostokąt)
●    250 × 250 (Kwadratowy pop-up)
●    300 × 250 (Średni prostokąt)
●    336 × 280 (Duży prostokąt)

Baner tradycyjny i button
●    88 × 31 (Micro Bar)
●    120 × 90 (Button 1)
●    120 × 60 (Button 2)
●    120 × 240 (Pionowy banner)
●    125 × 125 (Kwadratowy button)
●    234 × 60 (Połowiczny banner)
●    468 × 60 (Pełny banner)
●    728 × 90 (Leaderboard/Super Banner)

Skyscrapers
●    120 × 600 (skyscraper)
●    160 × 600 (wide skyscraper)
●    300 × 600 (Półstronicowa reklama)

Inne formaty
●    80 × 15 (Antipixel)
●    350 × 19 (Userbar)

Banery zewnętrzne (outdoor)

Banery stosowane przez reklamodawców w przestrzeni miejskiej umieszczane są zwykle na niezależnych konstrukcjach, zwykle na materiale PCV zapewniającym elastyczność i odporność na warunki pogodowe. Największą zaletę takich reklam stanowi szybkie i łatwe dotarcie do masowego odbiorcy.

Jak wybrać rozmiar banera zewnętrznego?

Tutaj możliwości są różne i zależą w dużej mierze od konkretnego wariantu.

Banery reklamowe jednostronne

Ten najpowszechniejszy na rynku baner drukuje się zwykle w rozmiarach od 200 × 100 cm do 400 × 150 cm. Format zawsze można modyfikować, dlatego przed wykonaniem wydruku, warto skonsultować projekt graficzny ze specjalistami. Dobrym pomysłem jest przesłanie gotowego projektu do drukarni, tak jak to robimy gdy zlecamy np. druk plakatów B1.

Banery reklamowe dwustronne

Posiada dwie zadrukowane strony, co oznacza, że możesz na nich umieścić tę samą lub dwie różne grafiki. Dzięki temu wykorzystujesz dwa projekty na jednym podłożu lub zwiększasz oddziaływanie jednego. Często wybieranymi formatami banerów dwustronnych są 300 × 100 cm oraz 300 × 140 zm. Warto jednak dobrać je odpowiednio do rozmiarów i charakteru Twojego projektu.

Banery jednostronne odblaskowe

Taka forma reklamy stanowi dobre rozwiązanie w miejscach słabo oświetlonych. Wydruk baneru odblaskowego wykonywany jest specjalną farbą odbijającą światło, czyniąc przekaz widocznym nawet w trudnych warunkach. Niemniej jednak, wybierając rozmiar, warto zastanowić się, gdzie umieścimy reklamę oraz jak ją ustawimy, by była najlepiej widoczna dla odbiorców.

Gdzie wydrukować banery reklamowe?

Banery zewnętrzne, podobnie jak plakaty tradycyjne i plakaty wielkoformatowe, wydrukujesz w naszej drukarni. Zadbamy o wysoką jakość druku Twoich reklam, używając najnowocześniejszych technologii. Proponujemy całą paletę usług dla osób prywatnych i firm.

Zastanawiasz się, jakie są ceny banerów do druku? Co powinny zawierać Twoje projekty? Skontaktuj się z nami już teraz, a na pewno znajdziemy najkorzystniejsze rozwiązanie.  

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej

druk online dla branży nieruchomości

Druk online dla branży nieruchomości

Pierwsze wrażenie bywa decydujące, gdy chodzi o zakup czy wynajem mieszkania albo domu. Sprawdź, na jakie działania i wydruki warto postawić, by zwiększać efektywność działań sprzedażowych!

Czytaj więcej
druk online dla edukacji
Druk online dla edukacji. Wysokiej klasy materiały na szkolenia

Druk online dla edukacji. Wysokiej klasy materiały na szkolenia

Chcesz wygodnie wydrukować podręczniki, książki i inne materiały szkoleniowe? W JKB Print rozumiemy potrzeby oraz specyfikę współczesnej branży edukacyjnej. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Czytaj więcej
druk online dla branży modowej
Nowoczesny i elegancki druk online dla branży modowej

Nowoczesny i elegancki druk online dla branży modowej

Efekt pierwszego wrażenia i wysoka jakość to jedne z kluczowych elementów prezentacji ofert w branży modowej. Szukasz doświadczonej drukarni, która rozumie potrzeby i specyfikę branży modowej? Świetnie trafiłeś!

Czytaj więcej