Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Własne czasopismo firmowe i jego druk

Hasło „czasopismo” kojarzy się z poważnym przedsięwzięciem wydawniczym, tymczasem można je wydawać na małą skalę – na przykład wyłącznie we własnej firmie.

czasopismo firmowe
Własne czasopismo firmowe i jego druk

Stworzenie własnego czasopisma firmowego

Współcześnie dbanie o wewnętrzną kulturę przedsiębiorstwa ma niebagatelne znaczenie. Pozytywne działania w tym zakresie sprawiają, że pracownik może silniej utożsamiać się z miejscem swojej pracy. Czuje on, że jest ono czymś więcej, czymś, co wykracza poza budynek i comiesięczną wypłatę.

Niezwykle ważne jest również kształtowanie skutecznej komunikacji wewnątrz firmy. Jeżeli jest ona niesprawna, to wówczas powstaje wiele problemów i nieporozumień, a nie ma nic gorszego niż sfrustrowany pracownik. Pozytywna kultura oraz sprawna komunikacja są naprawdę ważnymi elementami współczesnych firm. Co mają z tym wspólnego czasopisma firmowe? Przede wszystkim są platformą, która łączy oba wspomniane czynniki – kształtuje kulturę wewnątrz firmy i stanowi instrument komunikacji między szefostwem a pracownikami.

Czym powinno charakteryzować się czasopismo firmowe?

Jeżeli przekonałeś się do zasadności stworzenia w swojej firmie wewnętrznego czasopisma, to warto, żebyś się zapoznał z kilkoma wskazówkami dotyczącymi tego, czym taki publikator powinien się cechować, aby należycie spełniać swoją funkcję.

Czasopisma firmowe nie powinny być zbyt obszerne objętościowo. Najlepiej, żeby dało się je przejrzeć podczas lunchu albo przerwy na kawę. Za duża objętość może sprawić, że pracownicy stracą ochotę na zapoznanie się z treścią. Układ takiego czasopisma powinien być przejrzysty, z kolei treść musi mieć określony styl, który będzie pasował do tożsamości firmy – w końcu czasopismo jest jej głosem.

Inną ważną kwestią jest atrakcyjność oprawy wizualnej, która powinna przyciągać uwagę. Szata graficzna okładki i wnętrza niekoniecznie musi zawierać wiele elementów, aby zaintrygować. Można zastosować zagadkowy minimalizm.

Drukowanie własnego czasopisma firmowego

Druk czasopisma firmowego można zlecić firmom drukarskim, które wykonują też inne formaty poligraficzne, jak chociażby książki, ulotki, plakaty czy katalogi. Nie warto oszczędzać na jakości i wybrać drukarnię, która spełnia wysokie standardy realizacji zleceń. Czasopismo firmowe jest wewnętrzną wizytówką przedsiębiorstwa, dlatego półśrodki mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek właścicieli czy szefostwa wśród pozostałych pracowników.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
Druk wizytówek
Sklep internetowy: co do druku?

Sklep internetowy: co do druku?

„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Czytaj więcej
nowoczesne czasopismo
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?

Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Czytaj więcej
jednoosobowa działalnosc co do druku
Jednoosobowa działalność: co do druku?

Jednoosobowa działalność: co do druku?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Czytaj więcej