Własne czasopismo firmowe i jego druk
Hasło „czasopismo” kojarzy się z poważnym przedsięwzięciem wydawniczym, tymczasem można je wydawać na małą skalę – na przykład wyłącznie we własnej firmie.

Stworzenie własnego czasopisma firmowego
Współcześnie dbanie o wewnętrzną kulturę przedsiębiorstwa ma niebagatelne znaczenie. Pozytywne działania w tym zakresie sprawiają, że pracownik może silniej utożsamiać się z miejscem swojej pracy. Czuje on, że jest ono czymś więcej, czymś, co wykracza poza budynek i comiesięczną wypłatę.
Niezwykle ważne jest również kształtowanie skutecznej komunikacji wewnątrz firmy. Jeżeli jest ona niesprawna, to wówczas powstaje wiele problemów i nieporozumień, a nie ma nic gorszego niż sfrustrowany pracownik. Pozytywna kultura oraz sprawna komunikacja są naprawdę ważnymi elementami współczesnych firm. Co mają z tym wspólnego czasopisma firmowe? Przede wszystkim są platformą, która łączy oba wspomniane czynniki – kształtuje kulturę wewnątrz firmy i stanowi instrument komunikacji między szefostwem a pracownikami.
Czym powinno charakteryzować się czasopismo firmowe?
Jeżeli przekonałeś się do zasadności stworzenia w swojej firmie wewnętrznego czasopisma, to warto, żebyś się zapoznał z kilkoma wskazówkami dotyczącymi tego, czym taki publikator powinien się cechować, aby należycie spełniać swoją funkcję.
Czasopisma firmowe nie powinny być zbyt obszerne objętościowo. Najlepiej, żeby dało się je przejrzeć podczas lunchu albo przerwy na kawę. Za duża objętość może sprawić, że pracownicy stracą ochotę na zapoznanie się z treścią. Układ takiego czasopisma powinien być przejrzysty, z kolei treść musi mieć określony styl, który będzie pasował do tożsamości firmy – w końcu czasopismo jest jej głosem.
Inną ważną kwestią jest atrakcyjność oprawy wizualnej, która powinna przyciągać uwagę. Szata graficzna okładki i wnętrza niekoniecznie musi zawierać wiele elementów, aby zaintrygować. Można zastosować zagadkowy minimalizm.
Drukowanie własnego czasopisma firmowego
Druk czasopisma firmowego można zlecić firmom drukarskim, które wykonują też inne formaty poligraficzne, jak chociażby książki, ulotki, plakaty czy katalogi. Nie warto oszczędzać na jakości i wybrać drukarnię, która spełnia wysokie standardy realizacji zleceń. Czasopismo firmowe jest wewnętrzną wizytówką przedsiębiorstwa, dlatego półśrodki mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek właścicieli czy szefostwa wśród pozostałych pracowników.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcej
Sklep internetowy: co do druku?
„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?
Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Jednoosobowa działalność: co do druku?
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.