Własne czasopismo firmowe i jego druk
Hasło „czasopismo” kojarzy się z poważnym przedsięwzięciem wydawniczym, tymczasem można je wydawać na małą skalę – na przykład wyłącznie we własnej firmie.
Stworzenie własnego czasopisma firmowego
Współcześnie dbanie o wewnętrzną kulturę przedsiębiorstwa ma niebagatelne znaczenie. Pozytywne działania w tym zakresie sprawiają, że pracownik może silniej utożsamiać się z miejscem swojej pracy. Czuje on, że jest ono czymś więcej, czymś, co wykracza poza budynek i comiesięczną wypłatę.
Niezwykle ważne jest również kształtowanie skutecznej komunikacji wewnątrz firmy. Jeżeli jest ona niesprawna, to wówczas powstaje wiele problemów i nieporozumień, a nie ma nic gorszego niż sfrustrowany pracownik. Pozytywna kultura oraz sprawna komunikacja są naprawdę ważnymi elementami współczesnych firm. Co mają z tym wspólnego czasopisma firmowe? Przede wszystkim są platformą, która łączy oba wspomniane czynniki – kształtuje kulturę wewnątrz firmy i stanowi instrument komunikacji między szefostwem a pracownikami.
Czym powinno charakteryzować się czasopismo firmowe?
Jeżeli przekonałeś się do zasadności stworzenia w swojej firmie wewnętrznego czasopisma, to warto, żebyś się zapoznał z kilkoma wskazówkami dotyczącymi tego, czym taki publikator powinien się cechować, aby należycie spełniać swoją funkcję.
Czasopisma firmowe nie powinny być zbyt obszerne objętościowo. Najlepiej, żeby dało się je przejrzeć podczas lunchu albo przerwy na kawę. Za duża objętość może sprawić, że pracownicy stracą ochotę na zapoznanie się z treścią. Układ takiego czasopisma powinien być przejrzysty, z kolei treść musi mieć określony styl, który będzie pasował do tożsamości firmy – w końcu czasopismo jest jej głosem.
Inną ważną kwestią jest atrakcyjność oprawy wizualnej, która powinna przyciągać uwagę. Szata graficzna okładki i wnętrza niekoniecznie musi zawierać wiele elementów, aby zaintrygować. Można zastosować zagadkowy minimalizm.
Drukowanie własnego czasopisma firmowego
Druk czasopisma firmowego można zlecić firmom drukarskim, które wykonują też inne formaty poligraficzne, jak chociażby książki, ulotki, plakaty czy katalogi. Nie warto oszczędzać na jakości i wybrać drukarnię, która spełnia wysokie standardy realizacji zleceń. Czasopismo firmowe jest wewnętrzną wizytówką przedsiębiorstwa, dlatego półśrodki mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek właścicieli czy szefostwa wśród pozostałych pracowników.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.