Wizytówka - wymiary i inne wymagania formalne
Wizytówka jest jednym z tych rodzajów wydruków, który ma bogatą historię oraz podlega rygorystycznym normom.

Wymiary wizytówki
Wizytówki mają wymiary uniwersalne, choć w różnych krajach występują różne normy. Różnice nie są jednak zbyt duże, tak aby możliwa była wymiana międzynarodowa, a każda wizytówka pasowała do wizytowników. Wymiar 90x50 mm jest najbardziej popularnym wymiarem spotykanym w Polsce. Można go również spotkać w takich krajach jak: Mołdawia, Rosja, Czechy, Słowacja, Węgry, Białoruś. We Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz we Włoszech spotkamy raczej wizytówkę o wymiarach 85x55 mm. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie popularne są wizytówki w rozmiarze 89x51 mm, natomiast w Australii u Nowej Zelandii 90x55mm. Japońskie wizytówki wymiary mają następujące: 91x55 mm, a chińskie 90x54mm.
Jak zaprojektować wizytówkę?
Prócz wymiarów istotne jest też to, jak wizytówka będzie się prezentowała. Wizytówki warto dodatkowo zabezpieczyć, bowiem rytuał wręczania biletów wizytowych ma charakter uroczysty, a wizytówki pełnią funkcję reprezentatywną względem swoich właścicieli. Można to zrobić dzięki rozmaitym technikom uszlachetniania druku. Typografia, kolorystyka oraz sposób zakomponowania treści powinien być zależny od tego, w jakiej branży pracuje właściciel wizytówki. Jeśli dany przedstawiciel zajmuje się sprzedażą kosmetyków ekskluzywnych marek i zamierza wręczać swoje wizytówki na targach, to wizytówka nie może być mniej elegancka niż katalogi produktów, które prezentuje. Wizytówka powinna mieć charakter zbliżony do innych materiałów promocyjnych danej marki oraz być zaprojektowana w odpowiednim rejestrze.
Projekt wizytówki w kontekście identyfikacji wizualnej firmy
Choć wizytówka jest wydrukiem personalnym, który zazwyczaj służy prezentacji jednej konkretnej osoby, to jej charakter powinien być spójny z tożsamością wizualną firmy albo marki, które reprezentuje dana osoba. Chodzi o ogólny wyraz przekazu. Jeśli ulotki albo biuwary mają charakter bardzo żartobliwy i są rozbudowane kolorystycznie, to biała wizytówka ze złotym nadrukiem będzie od nich zbyt odmienna. Jeśli branża dotyczy produktów związanych z sztuką street art, to ciekawym pomysłem jest stworzenie wizytówki w formie naklejki. Wymagania formalne powinny być wskazówką, a reszta jest zależna od całego kontekstu, w którym wizytówka występuje.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcej
Sklep internetowy: co do druku?
„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?
Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Jednoosobowa działalność: co do druku?
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.