Wizualność przekazu politycznego a wpływ na wybory
Skuteczność kampanii wyborczej nie zależy wyłącznie od tego, co dany kandydat ma do powiedzenia, ale również, a może przede wszystkim, od tego, jak mówi.
Wizualność przekazu ma wpływ na wybory
Forma wypowiedzi obejmuje nie tylko działania językowe, ale również wizualne, żyjąc bowiem w kulturze obrazkowej, jesteśmy konsumentami wizualnej treści i ma ona wpływ na nasze wybory.
Marketing polityczny
Marketing polityczny obejmuje szereg oddziaływań komunikacyjnych mających na celu modyfikację postaw o charakterze politycznym. Istotne jest, aby dany polityk lub partia wypracowała spójny wizerunek, w tym tożsamość wizualną. To ona właśnie umożliwia szybką identyfikację danego kandydata lub partii. W jej skład wchodzą: logo, typografia, kolorystyka, wzornictwo oraz inne elementy, które są z wymienionymi ściśle powiązane. Dobrze przygotowane materiały wyborcze są ze sobą spójne wizualnie, a przez to w bardzo krótkim czasie odpowiednio rozpoznawane i łączone z konkretnymi bytami politycznymi.
Niby detal, a zmienia wiele
Nie tylko bilbordy wyborcze, czy druk banerów mają znaczenie. Istotne są również drobne elementy, które, choć nie tak spektakularne, mają istotny wpływ na wspieranie przekazu politycznego. Materiały wyborcze to przede wszystkim: plakaty, ulotki, wizytówki czy naklejki. Warto jednak pamiętać o materiałach mniej oczywistych, szczególnie w przypadku nowych bytów politycznych, które nie są jeszcze rozpoznawalne. Przy okazji każdej kampanii organizowane są liczne spotkania obywatelskie i konferencje. Na tego typu spotkanie warto przygotować materiały szkoleniowe i konferencyjne spójne z innymi materiałami wyborczymi. Powinno się na nich znaleźć logo oraz odpowiednia aranżacja kolorystyczna. To pozwoli na wzmacnianie identyfikacji wizualnej w nieoczywisty sposób.
Istotne dodatki do materiałów wyborczych
Różnorodne materiały, w tym ulotki, druki informacyjne, foldery można włożyć do teczki, która dzięki odpowiedniej grafice również stanie się elementem promocji. To rozwiązanie jest dobre dlatego, że z dużym prawdopodobieństwem teczka będzie przez odbiorcę wykorzystana w codziennym życiu. To sprawi, że nasz przekaz będzie towarzyszył potencjalnemu wyborcy codziennie. Warto zadbać o to, aby materiały informacyjne i promocyjne były zadrukowane na odpowiednim papierze. Prestiż przekazu podkreśli papier firmowy. Taki nośnik może zawierać wszelkie dane kandydata oraz podstawowe informacje o programie. Warto rozważyć również druk broszur informacyjnych, w których umieścimy uniwersalne informacje jak np. instrukcja głosowania.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.