Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Drukarnia Internetowa

Wielkość materiałów reklamowych też ma znaczenie

Wielkość materiałów reklamowych
Druk materiałów reklamowych - rozmiar ma znaczenie.

Wielkość materiałów reklamowych też ma znaczenie

Istnieją różne rodzaje przekazów perswazyjnych i reklamowych. Można wyróżnić reklamę odwołującą się do emocji oraz reklamę, której główną funkcją jest funkcja informacyjna. W zależności od rodzaju reklamy zmienia się też postulowana wielkość materiałów promocyjnych.

Reklama, która informuje

Reklama informacyjna wiąże się z racjonalną analizą przekazu. Jej możliwymi skutkami są ocena oraz trwalsze zapamiętanie produktu przez odbiorcę. Najważniejsze jest przekazanie wielu informacji dotyczących produktu. Najlepiej do tego typu reklamy wykorzystać katalogi albo broszury, a nie na przykład banery lub plakaty. Treści może być dużo, musi być ona jednak przekazana w sposób merytoryczny. Reklamę informacyjną warto stosować w sytuacji, w której klient jest zaangażowany i chętnie zdobywa informacje dotyczące produktu, a o jego zakupie decyduje na podstawie racjonalnych argumentów.

Reklama emocjonalna

Tego typu reklama odwołuje się do emocji odbiorcy i jest reklamą, która sprawdza się w przypadku towarów luksusowych takich jak: perfumy, drogie kosmetyki czy biżuteria. Ma ona wywrzeć duże wrażenie na odbiorcy i nie musi o niczym informować. Najważniejsze jest to, jak zaprezentowany został produkt. W przypadku tego typu reklamy dobrze sprawdzą się duże formaty. Zarówno banery, jak i plakaty. To raczej nie powinny być plakaty B1, czy A1. Wskazanym formatami są B0 oraz A0. Reklama musi być dobrze widoczna i wywoływać silne wrażenie, a to można uzyskać właśnie dzięki materiałom promocyjnym odpowiedniej wielkości.

Reklama tworząca nawyk

Innym typem reklamy jest taka, której zadanie polega na tworzeniu nawyku. Produkty, które reklamuje się w ten sposób, są przez konsumentów kupowane rutynowo, z przyzwyczajenia. W przypadku tego typu reklamy można zastosować darmowe próbki albo konkursy. Najlepiej sprawdzają się materiały reklamowe, które znajdują się w tej samej lokalizacji, co produkt. O konkursach można poinformować konsumentów poprzez ustawienie reklamy typu roll-up. Roll-up jest plakatem ustawionym na stabilnym szkielecie. Sama jego forma jest na tyle oryginalna, że zwraca uwagę klientów. Można też zawiesić plakaty. Spośród kategorii plakaty B1, A1, B0, A0 najlepsze do tego typu reklamy będą plakaty B1 oraz A1. Plakaty B0, A0 nie są wskazane, gdyż trudno je umieścić w przestrzeni sklepu. Jeśli reklamujemy produkty codziennego użytku, to niewielkie plakaty mogą zostać zawieszone tuż nad nimi. Ważne, aby nie zdominowały samego produktu, a tylko sugestywnie wspierały jego obecność.

 

Data publikacji: 24.11.2020

Powrót na stronę główną: blog