Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Drukarnia Internetowa

Skuteczna promocja tkwi w szczególe

materiały drukowane kampanii reklamowych
Wykorzystanie materiałów drukowanych w kampaniach reklamowych

Skuteczna promocja tkwi w szczególe

Fundamentem skuteczności kampanii marketingowej jest dbałość o każdy detal. Ogólna koncepcja ma znaczenie, ale to szczegół podkreśla, wspiera, umacnia i potwierdza komunikaty danej marki.

Rola spójności przekazu w sukcesie sprzedażowym

Trudno sobie wyobrazić, że firma, której zasadniczym elementem tożsamości jest ekologia, drukuje swoje materiały na papierze, który nie jest ekologiczny. Nawet jeśli klient nie odnajdzie tej niespójności, to zapewne zrobi to konkurencja. Jeśli chcemy, aby nasza strategia marketingowa zapewniła nam sprzedażowy i wizerunkowy sukces, to musimy zaprojektować ją tak, aby każdy, nawet najmniejszy element był spójny z ideologią firmy, jej tożsamością wizualną oraz przodującymi hasłami danej kampanii. Druk personalizowany może nam to zadanie ułatwić. Jeśli naszym produktem jest dana linia odzieżowa, to nasz komunikat musi być spójny, począwszy od bilbordów, plakatów, po zawieszki, metki i cenówki. Jeśli elementem naszej kampanii jest współpraca z influencerami, to do produktu możemy dołączyć spójną wizualnie pocztówkę, ale musimy pamiętać, że koperta, w której ją umieścimy, też musi być odpowiednio zaprojektowana.

Rola personalizacji w sukcesie sprzedażowym

Wielokrotnie zdarza się tak, że dana marka decyduje się na zaoferowanie swoich produktów wybranym osobom w celach marketingowych. Jeśli zdecydujemy się na ten krok, to bez znaczenia, czy wysyłamy sukienkę w pudełku, pocztówki, czy voucher – musimy zadbać o to, by były one spójne z naszą kampanią i odpowiednio zaadresowane. Dobrze, aby każdy element: pudełka, koperty, pocztówki były oznaczone logo firmy, były w odpowiednich kolorach, a nawet były z tego samego rodzaju papieru. To sprawi, że każdy materiał promocyjny będzie natychmiast kojarzony z marką. Im więcej detali będzie do siebie podobnych, tym większa szansa na rozpoznanie. Ważne, aby nie tylko vouchery, ale też koperty były spersonalizowane. Dzięki temu klient poczuje się wyjątkowy i ważny dla marki. Każda profesjonalna drukarnia umożliwia druk personalizowany, więc naniesienie nazwiska klienta na koperty, pocztówki czy nawet na metki produktu nie jest już żadnym wyzwaniem.

W czym tkwi detal

Wspomniane już metki i cenówki definitywnie należą do szczegółów. To nie jest ogromny bilbord, który wisi na wieżowcu. Warto jednak pamiętać, że odpowiednio zaprojektowane, spójne z całą kampanią zawieszki, metki i cenówki sprawią, że nasza firma będzie się jawiła jako rzetelna, dbająca o każdy detal, a więc profesjonalna i kompletna. Skoro marka zadbała nawet o odpowiedni design metki czy zawieszki, to zapewne oferowane przez nią produkty również są solidnie wykonane. Druk personalizowany metki czy zawieszki zapewni zbudowanie odpowiedniej atmosfery wokół produktu i samej marki.

 

Data publikacji: 22.12.2020

Powrót na stronę główną: blog