Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Jak skutecznie komunikować się z drukarnią? Praktyczne porady

Skuteczna komunikacja to trudna sztuka. Zwłaszcza gdy w grę wchodzi specjalistyczny, precyzyjny język, który może być obcy dla jednej ze stron. Na szczęście pewne luki można wypełnić, wykorzystując kreatywność lub obrazowość.

jak skutecznie komunikować się z drukarnia
Jak skutecznie komunikować się z drukarnią? Praktyczne porady

Jak skutecznie komunikować się z drukarnią? Praktyczne porady

Nauczeni doświadczeniem, ale i świadomi potrzeb naszych Klientów – przybliżamy, jak komunikować się z drukarnią, by współpraca obu stron przebiegała sprawnie, przyjemnie i przede wszystkim efektywnie.

Język specjalistyczny

Idealną sytuacją jest, gdy nasz Klient z pełną świadomością używa zwrotów poligraficznych. Oznacza to np. że wie, czym są spady, marginesy bezpieczeństwa, zestaw kolorów CMYK. Że orientuje się w rodzajach opraw, technologiach druku, formatach albo rodzajach podłoży drukarskich, czyli papierów. Innymi słowy: wie dokładnie, czego oczekuje i potrafi nam to przekazać.

Jeśli należysz do osób, którym nieobcy jest specjalistyczny język branży poligrafii, to najlepiej komunikuj się z nami za jego pomocą. Co możesz zrobić w innej sytuacji?

Komunikowanie potrzeb i problemów

Pamiętaj, że zwroty poligraficzne powinno się stosować wyłącznie z pełną świadomością ich znaczenia. Jeśli nie jesteś czegoś pewny albo pewna, to lepszym rozwiązaniem będzie dokładne opisanie konkretnej potrzeby albo problemu. Możesz przekazywać informacje np. w taki sposób:
●    Chcę, żeby papier firmowy był wydrukowany na takim papierze, jaki mam w domowej drukarce (Wówczas wiemy, że chcesz skorzystać z papieru offsetowego o gramaturze 80 g albo wyższej).
●    Potrzebuję, aby moje ulotki były porównywalne do tego co typowe wizytówki, tylko cieńsze (Możemy wtedy określić, że prawdopodobnie zależy Ci na wydruku na kredzie matowej i błyszczącej).
●    Ostatni wydruk przebijał na drugą stronę. Chcielibyśmy tego uniknąć (Wówczas doradzamy grubszy papier).
●    Potrzebuję, by moje bony i vouchery, materiały szkoleniowe i bilety miały oddzielną numerację oraz imiona i nazwiska (Chodzi Ci wtedy o druki personalizowane).
●    Chcemy mieć możliwość ręcznego pisania po papierze oraz przybijania pieczątek (Doradzamy wówczas papier niepowlekany lub np. karton jednostronnie powlekany. Wiemy też, że w danym miejscu nie można go foliować czy lakierować).

Druk tani czy druk PREMIUM?

Jako nasz Klient możesz także zakomunikować, czy zależy Ci głównie na niskiej cenie, czy na wysokiej jakości produktów. Wówczas będziemy mogli doradzić, jaką technologię i materiały warto wybrać w przypadku zamówienia. Podpowiemy też, z czego możesz bez problemu zrezygnować, by zredukować koszty zlecenia.

Przykładowo, jeśli drukujesz materiały reklamowe na masową skalę, tzn. mające krótkotrwały kontakt z odbiorcą, to często nie warto przepłacać za grubszy papier czy uszlachetnienia. Dodatkowo, jeśli zakładasz druk w dużych nakładach, to najkorzystniejszą opcją będzie prawdopodobnie offset.

Z kolei jeśli obsługujesz np. poważnych klientów biznesowych lub osoby majętne i gotowe zapłacić więcej za wysoką jakość, warto postawić na produkty PREMIUM. Wówczas doradzimy Ci wybór eleganckich papierów (np. kredowy, satynowy) i opcję uszlachetnienia materiałów np. złotym nadrukiem. Możesz również zdecydować się na papiery ekologiczne lub takie, które zapewnią idealne odwzorowanie barw.

Zlecenia przejmowane po innych osobach

Zdarza się, że obsługę zlecenia w firmie przejmuje inna osoba, która nie do końca orientuje się w żargonie drukarskim czy kwestiach technicznych. W takiej sytuacji zawsze warto podesłać nam zdjęcie wydruku, który chcemy odtworzyć. Jeśli był on wykonany w JKB Print, to wystarczy podesłać numer poprzedniego zamówienia, które powtarzamy.

Jeśli nie jesteś pewny/a parametrów, to dobrym pomysłem jest poinformowanie nas o tym, jakie ma być przeznaczenie druku, np. będzie on intensywnie używany, jednorazowy albo wielokrotnego użytku itp.

Gdy liczy się czas

Częstym błędem komunikacyjnym bywa niedoprecyzowanie terminu realizacji zlecenia. Przykładowo, jeśli potrzebne Ci są foldery reklamowe, katalogi firmowe czy identyfikatory na event, targi albo szkolenie, to warto poinformować nas, na kiedy mają być gotowe Twoje materiały. Pamiętaj, że nawet mimo naszych szczerych chęci, mogą zadziałać czynniki losowe (np. awarie maszyn). Wówczas termin realizacji się wydłuży, a Ty ryzykujesz, że nie otrzymasz wydruków w terminie.

Pamiętaj: jeśli wyraźnie zaznaczysz, że materiały są Ci potrzebne na konkretny termin, to mimo trudności staniemy na głowie, by dostarczyć Ci je na czas!

Podsumowanie

Jeśli chcesz sprawnie komunikować się z drukarnią, najlepiej mówić jej językiem. Warto przy tym rozumieć znaczenie poszczególnych słów. Na szczęście możemy się skutecznie porozumiewać również bez operowania poligraficznym żargonem. Wystarczy, że dokładnie określisz czego, na kiedy i w jakim celu potrzebujesz. Dołożymy wszelkich starań, byś otrzymał(a) produkt zgodny z oczekiwaniami.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej

rok w drukarni internetowej

Opowieści z Krainy Druku, czyli rok w drukarni internetowej (z przymróżeniem oka)

Niewielu wie, że każdy rok w naszej drukarni obfituje w zdarzenia przerastające wyobrażenia filozofów! Zapraszamy na krótką podróż po Krainie Druku.

Czytaj więcej

zero waste w drukarni internetowej

Zero Waste w drukarni internetowej JKB Print

Dbanie o środowisko to dziś nie tylko trend, ale i obowiązek każdego odpowiedzialnego biznesu. Sprawdź, jak łączymy innowacje z filozofią Zero Waste, dbając o ekologię i jakość naszych materiałów.

Czytaj więcej
o zawodzie drukarza
O zawodzie drukarza. Co musi wiedzieć i umieć każdy drukarz?

O zawodzie drukarza. Co musi wiedzieć i umieć każdy drukarz?

Zawód drukarza ma nie tylko długą historię, ale i spore wymagania kwalifikacyjne. Jaka wiedza i umiejętności okazują się absolutnym must have do pracy na tym stanowisku? Oto zestawienie kluczowych kompetencji drukarskich!

Czytaj więcej