Składać czy nie składać - czyli o różnych formach druku
Niektóre treści są tak obszerne, że nie mieszczą się na wydrukach jednostronnych. To zdarza się szczególnie w przypadku, gdy mówimy o małoformatowych nośnikach. Jeśli nie możemy zamieścić treści na jednej stronie, to może warto zastanowić się nad wyborem opcji dwustronnej, czyli formy składanej.

Jaką formę wizytówki wybrać?
Wizytówki są tradycyjną formą przedstawiania się oraz wymiany kontaktu. W związku z rozwojem nowych mediów wizytówki nie są elementem niezbędnym, raczej konwencjonalnym. Są eleganckim i pożytecznym nośnikiem informacji. Odpowiednie użycie wizytówki jest zawsze w dobrym guście. Zazwyczaj nie umieszcza się na nich zbyt dużej ilości informacji, ale mimo wszystko warto wykorzystać możliwość ich złożenia. Wizytówki składane sprawdzają się wtedy, gdy chcemy, aby nasze informacje były odpowiednio wyeksponowane i wyglądały estetycznie. Możliwość umieszczenia treści na wielu stronach pozwala na zachowanie odpowiedniej relacji informacji do przestrzeni, a przestrzeń jest kojarzona z luksusem. Im jej więcej, tym bardziej luksusowo, elegancko, formalnie. Minusem składania wizytówki jest to, że traci ona swoją poręczność, i zajmuje więcej miejsca.
Ulotka, którą czyta się dłużej
Ulotki to poręczne formy drukowane służące przekazywaniu informacji. Czasem jednak ich poręczność koliduje z ilością treści. W takim wypadku warto pomyśleć, czy nie lepiej odpowiadałyby nam ulotki składane, na których można więcej zamieścić. Ulotkę składaną trzeba rozłożyć i przejrzeć, co wiążę się z zaangażowaniem ciała odbiorcy. To nie pozostaje bez znaczenia dla zaangażowania w przekaz ulotki. Umieszczenie przekazu na wielu stronach daje swobodę artystyczną, a przez swoją nietypowość przyciąga uwagę odbiorcy. Podobnie jak ulotki kwadratowe, których forma jest równie nieoczywista, a przez to interesująca.
Przygotowanie materiałów składanych
Ulotki czy wizytówki składane są trudniejsze w aranżacji niż te nieskładane. Ich przygotowanie wymaga odrobiny wyobraźni przestrzennej. Nie wystarczy przygotować jednej strony, którą zobaczymy na ekranie komputera, musimy wyobrazić sobie, w jakiej relacji do siebie pozostaną poszczególne części naszych materiałów. Zastanowić się, które informacje zawrzeć na pierwszej stronie, czy zdecydować się na wydruk dwustronny, jak poszczególne strony zaaranżować. Ważne jest też odpowiednie przygotowanie materiału do wydruku, zgodnie z wymaganiami drukarni. Zalety tego typu rozwiązania są jednak w wielu wypadkach tak duże, że warto podjąć się tego trudu.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcej
Sklep internetowy: co do druku?
„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?
Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Jednoosobowa działalność: co do druku?
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.