Rollup - wymiary. Sprawdź, jak je właściwie dobrać
Roll-up to dziś jeden z najpopularniejszych nośników reklamowych. Dowiedz się więcej o jego zaletach i wymiarach.
Czym jest roll-up?
Roll-up to specjalny stojak reklamowy złożony z trzech elementów: wysięgnika, listwy oraz planszy reklamowej. Całość przechowuje się w specjalnej kasecie wyposażonej w system rolujący. Reklamę tego typu wyróżniają takie zalety jak:
● wygodny transport,
● łatwy montaż,
● dobra ochrona przed uszkodzeniem.
Strategicznym obszarem omawianych konstrukcji są plansze. To podłużne plakaty, na których umieszcza się grafikę. Wykonuje się ją zwykle na podstawie następujących wytycznych:
1. Wyróżnia się dwa pola: górne i dolne.
2. Kluczowe informacje (nagłówek, logo, slogan itp.) zamieszcza się w polu górnym.
3. Kolejne informacje w zależności od ich istotności umieszcza się w hierarchii od góry do dołu.
4. Większe obiekty graficzne stosuje się zwykle w polu dolnym. Również tam znajdują się dane kontaktowe.
Ostateczny układ elementów graficznych — podobnie jak w przypadku materiałów takich jak banery reklamowe, plakaty wielkoformatowe czy wizytówki — często warunkuje rozmiar roll-up'a. Innymi istotnymi kwestiami są szata kolorystyczna, dobór fontu, rozmiar liter bądź wymiary poszczególnych elementów grafiki.
Reklamę rozwijaną trzeba umieścić w odpowiedniej odległości od odbiorcy. Nie warto przesadzać z ilością informacji na planszy. Odbiorca nie powinien czuć się przebodźcowany. Dzięki przejrzystemu, prostemu przekazowi, zwróci uwagę na to, co w nim najistotniejsze.
Wymiary roll-upów - standardowe, niestandardowe
Standardowe wymiary (formaty) roll-upów to:
● 85 × 200 cm,
● 100 × 200 cm,
● 120 × 200 cm,
● 150 × 200 cm.
Wiele drukarni oferuje również wydruk roll-up'ów w opcjach niestandardowych: w nietypowych rozmiarach, na specjalnym materiale czy wzbogacając je o dodatkowe funkcjonalności. Przykładowo w naszej ofercie znajduje się roll-up reklamowy na materiale Blockout wyposażony w czarną, nieprzepuszczającą światła przekładkę.
Rozmiary dobiera się w zależności od indywidualnych potrzeb oraz możliwości. Klient może także wybrać rodzaj kasety: klasyczną, premium lub exclusive.
Jak dobrać rozmiar roll-up'a?
Myśląc o tym, jakie wymiary powinna mieć Twoja reklama, kieruj się następującymi kryteriami:
● Lokalizacją — reklama umieszczona w pomieszczeniu lub na zewnątrz.
● Częstotliwością użytkowania (rzadko, czasami, często).
● Dostępną przestrzenią montażu.
● Materiałem, na jakim zamierzasz wydrukować grafikę.
● Budżetem, jaki możesz przeznaczyć.
Pamiętaj, że znajdujące się na planszy grafiki powinny być nie tylko atrakcyjne, ale i dobrze widoczne. Umieszczając je w przestrzeni outdoor, weź pod uwagę oddziaływanie czynników atmosferycznych (promienie słoneczne, opady, wiatr itd.). Być może w procesie produkcji warto wykorzystać specjalny materiał lub odpowiednio go wzmocnić.
Podsumowanie
Roll-up to reklama atrakcyjna, wygodna w transporcie i łatwa w montażu oraz przechowywaniu. Może skutecznie promować Twoją firmę oraz działalność. Zanim jednak się na nią zdecydujesz, pomyśl nie tylko, do kogo ją kierujesz, lecz także, gdzie ją umieścisz.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejDruk online dla branży nieruchomości
Pierwsze wrażenie bywa decydujące, gdy chodzi o zakup czy wynajem mieszkania albo domu. Sprawdź, na jakie działania i wydruki warto postawić, by zwiększać efektywność działań sprzedażowych!
Druk online dla edukacji. Wysokiej klasy materiały na szkolenia
Chcesz wygodnie wydrukować podręczniki, książki i inne materiały szkoleniowe? W JKB Print rozumiemy potrzeby oraz specyfikę współczesnej branży edukacyjnej. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!
Nowoczesny i elegancki druk online dla branży modowej
Efekt pierwszego wrażenia i wysoka jakość to jedne z kluczowych elementów prezentacji ofert w branży modowej. Szukasz doświadczonej drukarni, która rozumie potrzeby i specyfikę branży modowej? Świetnie trafiłeś!