Rollup - wymiary. Sprawdź, jak je właściwie dobrać
Roll-up to dziś jeden z najpopularniejszych nośników reklamowych. Dowiedz się więcej o jego zaletach i wymiarach.
Czym jest roll-up?
Roll-up to specjalny stojak reklamowy złożony z trzech elementów: wysięgnika, listwy oraz planszy reklamowej. Całość przechowuje się w specjalnej kasecie wyposażonej w system rolujący. Reklamę tego typu wyróżniają takie zalety jak:
● wygodny transport,
● łatwy montaż,
● dobra ochrona przed uszkodzeniem.
Strategicznym obszarem omawianych konstrukcji są plansze. To podłużne plakaty, na których umieszcza się grafikę. Wykonuje się ją zwykle na podstawie następujących wytycznych:
1. Wyróżnia się dwa pola: górne i dolne.
2. Kluczowe informacje (nagłówek, logo, slogan itp.) zamieszcza się w polu górnym.
3. Kolejne informacje w zależności od ich istotności umieszcza się w hierarchii od góry do dołu.
4. Większe obiekty graficzne stosuje się zwykle w polu dolnym. Również tam znajdują się dane kontaktowe.
Ostateczny układ elementów graficznych — podobnie jak w przypadku materiałów takich jak banery reklamowe, plakaty wielkoformatowe czy wizytówki — często warunkuje rozmiar roll-up'a. Innymi istotnymi kwestiami są szata kolorystyczna, dobór fontu, rozmiar liter bądź wymiary poszczególnych elementów grafiki.
Reklamę rozwijaną trzeba umieścić w odpowiedniej odległości od odbiorcy. Nie warto przesadzać z ilością informacji na planszy. Odbiorca nie powinien czuć się przebodźcowany. Dzięki przejrzystemu, prostemu przekazowi, zwróci uwagę na to, co w nim najistotniejsze.
Wymiary roll-upów - standardowe, niestandardowe
Standardowe wymiary (formaty) roll-upów to:
● 85 × 200 cm,
● 100 × 200 cm,
● 120 × 200 cm,
● 150 × 200 cm.
Wiele drukarni oferuje również wydruk roll-up'ów w opcjach niestandardowych: w nietypowych rozmiarach, na specjalnym materiale czy wzbogacając je o dodatkowe funkcjonalności. Przykładowo w naszej ofercie znajduje się roll-up reklamowy na materiale Blockout wyposażony w czarną, nieprzepuszczającą światła przekładkę.
Rozmiary dobiera się w zależności od indywidualnych potrzeb oraz możliwości. Klient może także wybrać rodzaj kasety: klasyczną, premium lub exclusive.
Jak dobrać rozmiar roll-up'a?
Myśląc o tym, jakie wymiary powinna mieć Twoja reklama, kieruj się następującymi kryteriami:
● Lokalizacją — reklama umieszczona w pomieszczeniu lub na zewnątrz.
● Częstotliwością użytkowania (rzadko, czasami, często).
● Dostępną przestrzenią montażu.
● Materiałem, na jakim zamierzasz wydrukować grafikę.
● Budżetem, jaki możesz przeznaczyć.
Pamiętaj, że znajdujące się na planszy grafiki powinny być nie tylko atrakcyjne, ale i dobrze widoczne. Umieszczając je w przestrzeni outdoor, weź pod uwagę oddziaływanie czynników atmosferycznych (promienie słoneczne, opady, wiatr itd.). Być może w procesie produkcji warto wykorzystać specjalny materiał lub odpowiednio go wzmocnić.
Podsumowanie
Roll-up to reklama atrakcyjna, wygodna w transporcie i łatwa w montażu oraz przechowywaniu. Może skutecznie promować Twoją firmę oraz działalność. Zanim jednak się na nią zdecydujesz, pomyśl nie tylko, do kogo ją kierujesz, lecz także, gdzie ją umieścisz.