Rodzaje plakatów
Plakat to jedna z najatrakcyjniejszych form promocji.
Rodzaje plakatów
Plakaty pełnią funkcję: użytkową, perswazyjną, estetyczną. Umożliwiają prezentację informacji oraz ekspresję artystyczną. Dzięki nowoczesnym technologiom nawet niewielka ulotka może pełnić funkcję plakatu.
Podział plakatów na grupy jest możliwy ze względu na przeznaczenie plakatu oraz formę graficzną. Można wyróżnić poszczególne rodzaje plakatów: plakat polityczny, propagandowy albo awangardowy (porewolucyjny). Oprócz plakatów politycznych są również plakaty reklamowe, a także plakaty teatralne, filmowe, muzyczne, sportowe. Plakat naukowy, czyli poster to stosunkowo młody typ plakatu, służący do prezentacji naukowych informacji na konferencjach. Znanym i powszechnie cenionym typem jest plakat polskiej szkoły plakatu. To plakat, który ma przede wszystkim walory artystyczne i estetyczne. Rodzaje plakatów są rozmaite. Warto jednak pamiętać, że każdy z nich jest sposobem artystycznej wypowiedzi. Dlatego plakat jest jedną z najbardziej cenionych form drukowanych.
Nie tylko plakaty
Plakaty zawsze były artystyczną formą wypowiedzi. Reklamowały, przekonywały, informowały, ale przede wszystkim były przyczyną estetycznych doświadczeń odbiorców. Świat od czasów pierwszego plakatu bardzo się zmienił. Informacji do przekazania jest więcej i większa jest też konkurencja w walce o odbiorcę. Warto zatem uczynić każdy element promocji, na wzór plakatów, dziełem sztuki. Ulotki A3 mają wielkość zbliżoną do niewielkiego plakatu. Łatwo sobie zatem wyobrazić, że stają się one atrakcyjną wizualnie formą przekazu. Pomimo niewielkich rozmiarów również ulotki w innych rozmiarach mogą stać się dziełem sztuki.
Reklama musi być ładna
Rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że coraz więcej informacji jest gromadzonych i przekazywanych za pośrednictwem Internetu. To doskonała okazja do rozwoju materiałów drukowanych. Dotychczas ulotki zawierały cenne informacje, bloki tekstowe. Dziś wystarczy odnośnik do strony internetowej albo kod QR. Dzięki temu ulotka może stanowić odrębną formę artystycznej wypowiedzi, niewielkie dzieło sztuki. To spowoduje, że odbiorcy będą zainteresowani samą ulotką jako produktem. Zabiorą ulotkę do domu i na spokojnie, w miłym nastroju, który ulotka wywoła, zapoznają się z ofertą. Nie ma uniwersalnego przepisu na sprzedażowy sukces, ale wiedza o tym, że ludzie rzeczy piękne odbierają jako dobre jest uniwersalna. W oparciu o tę wiedzę powinny być projektowane nowoczesne ulotki.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejDruk online dla branży nieruchomości
Pierwsze wrażenie bywa decydujące, gdy chodzi o zakup czy wynajem mieszkania albo domu. Sprawdź, na jakie działania i wydruki warto postawić, by zwiększać efektywność działań sprzedażowych!
Druk online dla edukacji. Wysokiej klasy materiały na szkolenia
Chcesz wygodnie wydrukować podręczniki, książki i inne materiały szkoleniowe? W JKB Print rozumiemy potrzeby oraz specyfikę współczesnej branży edukacyjnej. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!
Nowoczesny i elegancki druk online dla branży modowej
Efekt pierwszego wrażenia i wysoka jakość to jedne z kluczowych elementów prezentacji ofert w branży modowej. Szukasz doświadczonej drukarni, która rozumie potrzeby i specyfikę branży modowej? Świetnie trafiłeś!