Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Rodzaje plakatów

Plakat to jedna z najatrakcyjniejszych form promocji.

plakaty
Rodzaje plakatów

Rodzaje plakatów

Plakaty pełnią funkcję: użytkową, perswazyjną, estetyczną. Umożliwiają prezentację informacji oraz ekspresję artystyczną. Dzięki nowoczesnym technologiom nawet niewielka ulotka może pełnić funkcję plakatu.

Podział plakatów na grupy jest możliwy ze względu na przeznaczenie plakatu oraz formę graficzną. Można wyróżnić poszczególne rodzaje plakatów: plakat polityczny, propagandowy albo awangardowy (porewolucyjny). Oprócz plakatów politycznych są również plakaty reklamowe, a także plakaty teatralne, filmowe, muzyczne, sportowe. Plakat naukowy, czyli poster to stosunkowo młody typ plakatu, służący do prezentacji naukowych informacji na konferencjach. Znanym i powszechnie cenionym typem jest plakat polskiej szkoły plakatu. To plakat, który ma przede wszystkim walory artystyczne i estetyczne. Rodzaje plakatów są rozmaite. Warto jednak pamiętać, że każdy z nich jest sposobem artystycznej wypowiedzi. Dlatego plakat jest jedną z najbardziej cenionych form drukowanych.

Nie tylko plakaty

Plakaty zawsze były artystyczną formą wypowiedzi. Reklamowały, przekonywały, informowały, ale przede wszystkim były przyczyną estetycznych doświadczeń odbiorców. Świat od czasów pierwszego plakatu bardzo się zmienił. Informacji do przekazania jest więcej i większa jest też konkurencja w walce o odbiorcę. Warto zatem uczynić każdy element promocji, na wzór plakatów, dziełem sztuki. Ulotki A3 mają wielkość zbliżoną do niewielkiego plakatu. Łatwo sobie zatem wyobrazić, że stają się one atrakcyjną wizualnie formą przekazu. Pomimo niewielkich rozmiarów również ulotki w innych rozmiarach mogą stać się dziełem sztuki.

Reklama musi być ładna

Rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że coraz więcej informacji jest gromadzonych i przekazywanych za pośrednictwem Internetu. To doskonała okazja do rozwoju materiałów drukowanych.  Dotychczas ulotki zawierały cenne informacje, bloki tekstowe. Dziś wystarczy odnośnik do strony internetowej albo kod QR. Dzięki temu ulotka może stanowić odrębną formę artystycznej wypowiedzi, niewielkie dzieło sztuki. To spowoduje, że odbiorcy będą zainteresowani samą ulotką jako produktem. Zabiorą ulotkę do domu i na spokojnie, w miłym nastroju, który ulotka wywoła, zapoznają się z ofertą. Nie ma uniwersalnego przepisu na sprzedażowy sukces, ale wiedza o tym, że ludzie rzeczy piękne odbierają jako dobre jest uniwersalna. W oparciu o tę wiedzę powinny być projektowane nowoczesne ulotki.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
Druk wizytówek
Sklep internetowy: co do druku?

Sklep internetowy: co do druku?

„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Czytaj więcej
nowoczesne czasopismo
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?

Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Czytaj więcej
jednoosobowa działalnosc co do druku
Jednoosobowa działalność: co do druku?

Jednoosobowa działalność: co do druku?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Czytaj więcej