Rodzaje plakatów
Plakat to jedna z najatrakcyjniejszych form promocji.
Rodzaje plakatów
Plakaty pełnią funkcję: użytkową, perswazyjną, estetyczną. Umożliwiają prezentację informacji oraz ekspresję artystyczną. Dzięki nowoczesnym technologiom nawet niewielka ulotka może pełnić funkcję plakatu.
Podział plakatów na grupy jest możliwy ze względu na przeznaczenie plakatu oraz formę graficzną. Można wyróżnić poszczególne rodzaje plakatów: plakat polityczny, propagandowy albo awangardowy (porewolucyjny). Oprócz plakatów politycznych są również plakaty reklamowe, a także plakaty teatralne, filmowe, muzyczne, sportowe. Plakat naukowy, czyli poster to stosunkowo młody typ plakatu, służący do prezentacji naukowych informacji na konferencjach. Znanym i powszechnie cenionym typem jest plakat polskiej szkoły plakatu. To plakat, który ma przede wszystkim walory artystyczne i estetyczne. Rodzaje plakatów są rozmaite. Warto jednak pamiętać, że każdy z nich jest sposobem artystycznej wypowiedzi. Dlatego plakat jest jedną z najbardziej cenionych form drukowanych.
Nie tylko plakaty
Plakaty zawsze były artystyczną formą wypowiedzi. Reklamowały, przekonywały, informowały, ale przede wszystkim były przyczyną estetycznych doświadczeń odbiorców. Świat od czasów pierwszego plakatu bardzo się zmienił. Informacji do przekazania jest więcej i większa jest też konkurencja w walce o odbiorcę. Warto zatem uczynić każdy element promocji, na wzór plakatów, dziełem sztuki. Ulotki A3 mają wielkość zbliżoną do niewielkiego plakatu. Łatwo sobie zatem wyobrazić, że stają się one atrakcyjną wizualnie formą przekazu. Pomimo niewielkich rozmiarów również ulotki w innych rozmiarach mogą stać się dziełem sztuki.
Reklama musi być ładna
Rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że coraz więcej informacji jest gromadzonych i przekazywanych za pośrednictwem Internetu. To doskonała okazja do rozwoju materiałów drukowanych. Dotychczas ulotki zawierały cenne informacje, bloki tekstowe. Dziś wystarczy odnośnik do strony internetowej albo kod QR. Dzięki temu ulotka może stanowić odrębną formę artystycznej wypowiedzi, niewielkie dzieło sztuki. To spowoduje, że odbiorcy będą zainteresowani samą ulotką jako produktem. Zabiorą ulotkę do domu i na spokojnie, w miłym nastroju, który ulotka wywoła, zapoznają się z ofertą. Nie ma uniwersalnego przepisu na sprzedażowy sukces, ale wiedza o tym, że ludzie rzeczy piękne odbierają jako dobre jest uniwersalna. W oparciu o tę wiedzę powinny być projektowane nowoczesne ulotki.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.