Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Drukarnia internetowa Drukarnia internetowa

Sprzedaż obrazów a promocja - wszystko, co musisz wiedzieć

promocja-obrazow

Sprzedaż obrazów a promocja

Wciąż funkcjonujący romantyczny mit sztuki sprawia, że niewielu osobom kojarzy się ona z marketingiem. A przecież sukces artysty zależy w dużej mierze od skutecznej promocji. Dlatego prócz pracy nad talentem, warto zadbać o odpowiednie materiały promocyjne.

Rola katalogu wystawy

Pierwsza wystawa jest momentem przełomowym w życiu każdego artysty. To moment, w którym anonimowy dotąd człowiek pojawia się w świecie sztuki. Od jej sukcesu wiele będzie zależało. Warto zatem zatroszczyć się o odpowiednie materiały promocyjne. Katalogi wystawy pozwolą na odpowiednie zaprezentowanie się artysty oraz przedłużenie żywotności samej wystawy. Katalog wystawy jest wydawnictwem, które towarzyszy wystawie. Pojawia się w nim nota biograficzna, reprodukcje dzieł oraz recenzję twórczości. Taki katalog można wykorzystać w późniejszych prezentacjach prac na rynku sztuki, w szukaniu sponsorów, kupców, kolejnych miejsc wystawienniczych. To najlepsza forma promocji artysty, która jest też zaświadczeniem o uczestniczeniu w rynku sztuki. Katalog wystawy jest wydawany przez muzea, galerie i placówki wystawiennicze.

Formy promocji, o które artysta może zadbać sam

Każdy artysta może sam stworzyć swój katalog i go wydrukować. Ciekawym rozwiązaniem jest stworzenie folderu. Foldery to forma wielostronicowa, przypominająca książkę. W folderze również można zamieścić zdjęcia prac, krótką notę biograficzną, teksty, opisy. Taki folder może zostać przekazany galeriom w celach promocyjnych, np. podczas szukania miejsca na pierwszą wystawę. Podobną rolę mogą pełnić broszury. Tego typu materiały można zostawić w kawiarniach, barach, galeriach. To może pomóc w znalezieniu potencjalnego klienta obrazów. Przebicie się na rynku sztuki jest trudnym zadaniem i nie każdemu się udaje, dlatego każda forma promocji zwiększająca szansę na sukces jest pożądana.

Warto dostosować formę promocji do odbiorcy obrazów

Młody, nieznany artysta, który chce, aby jego obrazy się sprzedawały, musi dookreślić potencjalnego odbiorcę swoich obrazów. Nie każdy odniesie duży sukces, a możliwość sprzedawania swoich dzieł pozwala na dalszą pracę twórczą. Obrazy są chętnie kupowane przez dekoratorów wnętrz w celu ocieplenia wizerunku mieszkań na sprzedaż albo przez duże firmy po to, by udekorować biura. Aby zwiększyć szansę na dotarcie do tego typu odbiorców, pomocne mogą okazać się biuwary ze zdjęciem obrazu i danym kontaktowymi. Osoby, które będą z nimi obcowały codziennie i notowały na nich ważne informacje, mogą nawiązać relację z dziełem, a przez to zainteresować się kupnem obrazów artysty. 

 

Data publikacji: 20.10.2020

Powrót na stronę główną: blog