Sprzedaż obrazów a promocja - wszystko, co musisz wiedzieć
Wciąż funkcjonujący romantyczny mit sztuki sprawia, że niewielu osobom kojarzy się ona z marketingiem. A przecież sukces artysty zależy w dużej mierze od skutecznej promocji. Dlatego prócz pracy nad talentem, warto zadbać o odpowiednie materiały promocyjne.
Rola katalogu wystawy
Pierwsza wystawa jest momentem przełomowym w życiu każdego artysty. To moment, w którym anonimowy dotąd człowiek pojawia się w świecie sztuki. Od jej sukcesu wiele będzie zależało. Warto zatem zatroszczyć się o odpowiednie materiały promocyjne. Katalogi wystawy pozwolą na odpowiednie zaprezentowanie się artysty oraz przedłużenie żywotności samej wystawy. Katalog wystawy jest wydawnictwem, które towarzyszy wystawie. Pojawia się w nim nota biograficzna, reprodukcje dzieł oraz recenzję twórczości. Taki katalog można wykorzystać w późniejszych prezentacjach prac na rynku sztuki, w szukaniu sponsorów, kupców, kolejnych miejsc wystawienniczych. To najlepsza forma promocji artysty, która jest też zaświadczeniem o uczestniczeniu w rynku sztuki. Katalog wystawy jest wydawany przez muzea, galerie i placówki wystawiennicze.
Formy promocji, o które artysta może zadbać sam
Każdy artysta może sam stworzyć swój katalog i go wydrukować. Ciekawym rozwiązaniem jest stworzenie folderu. Foldery to forma wielostronicowa, przypominająca książkę. W folderze również można zamieścić zdjęcia prac, krótką notę biograficzną, teksty, opisy. Taki folder może zostać przekazany galeriom w celach promocyjnych, np. podczas szukania miejsca na pierwszą wystawę. Podobną rolę mogą pełnić broszury. Tego typu materiały można zostawić w kawiarniach, barach, galeriach. To może pomóc w znalezieniu potencjalnego klienta obrazów. Przebicie się na rynku sztuki jest trudnym zadaniem i nie każdemu się udaje, dlatego każda forma promocji zwiększająca szansę na sukces jest pożądana.
Warto dostosować formę promocji do odbiorcy obrazów
Młody, nieznany artysta, który chce, aby jego obrazy się sprzedawały, musi dookreślić potencjalnego odbiorcę swoich obrazów. Nie każdy odniesie duży sukces, a możliwość sprzedawania swoich dzieł pozwala na dalszą pracę twórczą. Obrazy są chętnie kupowane przez dekoratorów wnętrz w celu ocieplenia wizerunku mieszkań na sprzedaż albo przez duże firmy po to, by udekorować biura. Aby zwiększyć szansę na dotarcie do tego typu odbiorców, pomocne mogą okazać się biuwary ze zdjęciem obrazu i danym kontaktowymi. Osoby, które będą z nimi obcowały codziennie i notowały na nich ważne informacje, mogą nawiązać relację z dziełem, a przez to zainteresować się kupnem obrazów artysty.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejDlaczego warto zainwestować w broszury reklamowe?
Broszury reklamowe to poręczne i eleganckie narzędzia marketingowe, pomagające skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Sprawdź, kiedy i gdzie warto je wykorzystać.
Dlaczego warto zainwestować w banery reklamowe?
Banery reklamowe mają ogrom zalet, muszą być jednak strategicznie wykorzystane. Kiedy warto sięgnąć po tę formę promocji?
Jak wypromować książkę? Kompletny poradnik dla twórców
Czy o promocji książki trzeba myśleć jeszcze przed jej napisaniem? Jak ją skutecznie zaplanować i przeprowadzić? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania związane z zagadnieniem marketingu książki, konieczne przeczytaj nasz artykuł.