Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Plakat – integrowanie przestrzeni reklamowej

Podstawowym narzędziem informacyjnym funkcjonującym w przestrzeni miejskiej jest plakat. Dowiedz się, jak możesz w pełni wykorzystać jego potencjał.

plakat reklamowy
Plakat – integrowanie przestrzeni reklamowej

Wybuchowa mieszanka słowa i obrazu

Niezależnie od tego, czy organizujemy event, koncert, czy może po prostu chcemy zaistnieć w świadomości lokalnej społeczności, plakat sprawdzi się idealnie. Jest silnym narzędziem, którego forma i treść – jeżeli są ze sobą sprytnie zestrojone – dają naprawdę dobre rezultaty i zapadają w pamięć odbiorców. Decydując się na wybór tego narzędzia, musimy najpierw postawić na dopracowanie projektu. Ale to dopiero pierwszy etap. Plakatowanie przestrzeni miejskiej to proces, do którego należy podejść świadomie, aby nie wpaść w rozmaite pułapki. Nieumiejętne plakatowanie może mieć efekt dokładnie odwrotny od zamierzonego. Zamiast przyciągać zainteresowanie, zniechęci potencjalnych odbiorców do zapoznania się z komunikatem.

Jak plakatować, żeby nas widziano?

Różne formaty plakatu będą nadawały się do różnych celów. Wielki rozmiar reklamy stanowi trend, do którego większość ludzi dąży. Nic dziwnego. Wielki obiekt trudno przeoczyć. Sporych rozmiarów plakaty A0 (841 mm x 1189 mm) jednak nie będą tak uniwersalne, jak mniejsze formaty. Należy brać pod uwagę, że rozmieszczając plakaty w mieście, bezpłatnie możemy to robić na bardzo ograniczonych powierzchniach, często za zgodą właścicielu lub nadzorców. Większość przestrzeni jest płatna (np. słupy, przystanki), a co za tym idzie, wymagają dostarczenia plakatów w określonych formatach. Plakaty A1 (594 mm × 841 mm) będą bardziej uniwersalne. Wciąż pozostając widocznym, łatwiej będzie je umieścić np. w witrynie sklepowej. Częstym widokiem jest także umieszczanie kilku jednakowych plakatów obok siebie w celu zwrócenia uwagi. Jeżeli tylko mamy pozwolenie na tego typu działania, zabieg ten może okazać się skuteczny. Plakaty A2 (420 mm × 594 mm) oraz plakaty A3 (297 mm × 420) dzięki swoim rozmiarom dużo łatwiej dają się wkomponować w przestrzenie zamknięte, gdzie ilość miejsca jest jeszcze bardziej ograniczona. Plakatując dane wydarzenie, tym bardziej, jeżeli ma ono charakter spontaniczny, często będziemy prosili o zawieszenia plakatu innych ludzi. Mając plakaty w mniejszych formatach, zwiększamy nasze szanse na sukces, ponieważ łatwiej będzie znaleźć dla nich miejsce.

Obraz żyjący w przestrzeni

Pamiętajmy jednak o tym, żeby zawsze wybierać sprawdzone i legalne rozwiązania. Niestety wielokrotnie dochodzi do nielegalnych akcji plakatowania, które noszą znamiona wandalizmu. Zaburzenie wyglądu elewacji budynku nigdy nie będzie mile widziane. Plakat, którego forma będzie integralna z przestrzenią, w której go umieścimy, będzie miał największe szanse na powodzenie.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
Druk wizytówek
Sklep internetowy: co do druku?

Sklep internetowy: co do druku?

„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Czytaj więcej
nowoczesne czasopismo
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?

Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Czytaj więcej
jednoosobowa działalnosc co do druku
Jednoosobowa działalność: co do druku?

Jednoosobowa działalność: co do druku?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Czytaj więcej