Nie masz konta? Zarejestruj się

Czym jest personalizacja druku?

Personalizacja druku

Czym jest personalizacja druku?

Druk cyfrowy niesie ze sobą wiele korzyści. Jedną z nich jest możliwość spersonalizowania każdego egzemplarza formatu, którego wykonanie zlecamy drukarni.

Podstawowe informacje na temat personalizacji druku

Na początku warto się zastanowić, czym w ogóle jest personalizacja druku. Najprościej rzecz ujmując, sprowadza się ona do skrojenia każdego egzemplarza wydruku do konkretnego, znanego nam odbiorcy danej treści. W ten sposób możemy zawrzeć w wydrukach na przykład różne imiona oraz nazwiska.

Możliwości w personalizacji druku

Personalizacja wydruków praktycznie nie ma zewnętrznych ograniczeń, jeśli chodzi o dostępne możliwości. Pierwszą z nich jest proste numerowanie egzemplarzy wydruku. Jak było już wspomniane, można także zawierać na nich dane personalne – imiona i nazwiska. Możemy także zastosować różne elementy graficzne, umieszczać inne zdjęcia, specjalne kody itd.

Ogółem wyróżnia się trzy typy personalizowania wydruków: tekstową (odnosi się do wprowadzania różnych informacji), kodową (różne kody numeryczne) oraz graficzną (różne elementy identyfikacji wizualnej). Każde z tych rozwiązań, jak nietrudno się domyślić, przyświeca osiąganiu innych celów.

Kiedy przydaje się personalizacja druku?

Druki personalizowane znajdują zastosowanie w przypadku wielu różnych formatów. Wystarczy wymienić takie nośniki informacyjne jak wizytówki czy zaproszenia.

To jednak nie koniec. Zindywidualizowanie treści pomocne jest również w przypadku takich materiałów jak koperty (tutaj chodzi przede wszystkim o naniesienie adresu korespondencyjnego), dyplomy i potwierdzenia kwalifikacji, oferty handlowe, bilety czy faktury. Jeśli się dobrze zastanowić, to w zasadzie spersonalizować można każdy wydruk. Oczywiście najpierw wypada sobie zadać pytanie, czy warto w konkretnym przypadku poświęcać na to czas. W niektórych przypadkach personalizacja wydruków może zostać nawet niezauważona, więc lepiej dokładnie przemyśleć decyzję o jej zastosowaniu, aby niepotrzebnie nie stracić czasu oraz energii.

Korzyści, jakie daje personalizacja druku

Jednym z głównych profitów, jakie płyną z personalizowania wydruków, jest wytworzenie u odbiorcy wrażenia wyjątkowości. Czuje on, że jest konkretnym adresatem naszego komunikatu, a nie masowym, zestandaryzowanym odbiorcą. Taki gest jest w stanie wytworzyć trwałą nić identyfikacji, która z kolei może przełożyć się na to, że nasz potencjalny klient obdarzy nas zaufaniem.

 

Data publikacji: 02.06.2020

Powrót na stronę główną: blog

Szanowni Państwo, w ramach naszej strony internetowej stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w pamięci Państwa urządzenia. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, prosimy o wyłączenie tego mechanizmu w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu Regulamin witryny www.jkbprint.pl