Czym jest personalizacja druku?
Druk cyfrowy niesie ze sobą wiele korzyści. Jedną z nich jest możliwość spersonalizowania każdego egzemplarza formatu, którego wykonanie zlecamy drukarni.
Podstawowe informacje na temat personalizacji druku
Na początku warto się zastanowić, czym w ogóle jest personalizacja druku. Najprościej rzecz ujmując, sprowadza się ona do skrojenia każdego egzemplarza wydruku do konkretnego, znanego nam odbiorcy danej treści. W ten sposób możemy zawrzeć w wydrukach na przykład różne imiona oraz nazwiska.
Możliwości w personalizacji druku
Personalizacja wydruków praktycznie nie ma zewnętrznych ograniczeń, jeśli chodzi o dostępne możliwości. Pierwszą z nich jest proste numerowanie egzemplarzy wydruku. Jak było już wspomniane, można także zawierać na nich dane personalne – imiona i nazwiska. Możemy także zastosować różne elementy graficzne, umieszczać inne zdjęcia, specjalne kody itd.
Ogółem wyróżnia się trzy typy personalizowania wydruków: tekstową (odnosi się do wprowadzania różnych informacji), kodową (różne kody numeryczne) oraz graficzną (różne elementy identyfikacji wizualnej). Każde z tych rozwiązań, jak nietrudno się domyślić, przyświeca osiąganiu innych celów.
Kiedy przydaje się personalizacja druku?
Druki personalizowane znajdują zastosowanie w przypadku wielu różnych formatów. Wystarczy wymienić takie nośniki informacyjne jak wizytówki czy zaproszenia.
To jednak nie koniec. Zindywidualizowanie treści pomocne jest również w przypadku takich materiałów jak koperty (tutaj chodzi przede wszystkim o naniesienie adresu korespondencyjnego), dyplomy i potwierdzenia kwalifikacji, oferty handlowe, bilety czy faktury. Jeśli się dobrze zastanowić, to w zasadzie spersonalizować można każdy wydruk. Oczywiście najpierw wypada sobie zadać pytanie, czy warto w konkretnym przypadku poświęcać na to czas. W niektórych przypadkach personalizacja wydruków może zostać nawet niezauważona, więc lepiej dokładnie przemyśleć decyzję o jej zastosowaniu, aby niepotrzebnie nie stracić czasu oraz energii.
Korzyści, jakie daje personalizacja druku
Jednym z głównych profitów, jakie płyną z personalizowania wydruków, jest wytworzenie u odbiorcy wrażenia wyjątkowości. Czuje on, że jest konkretnym adresatem naszego komunikatu, a nie masowym, zestandaryzowanym odbiorcą. Taki gest jest w stanie wytworzyć trwałą nić identyfikacji, która z kolei może przełożyć się na to, że nasz potencjalny klient obdarzy nas zaufaniem.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejJak zaprojektować ulotkę, którą każdy chce wziąć?
Ulotki kojarzą się często z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby wyciągnąć po nie dłoń. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą zechce wziąć każdy z Twoich potencjalnych klientów. Jak to zrobić, wyjaśniamy w niniejszym wpisie
Kody QR w materiałach drukowanych – zastosowanie
Chcesz zwiększyć funkcjonalność i skuteczność swoich wydruków? Sprawdź, jak to zrobić za pomocą kodów QR!
Projektowanie wydruków dla osób ze ślepotą barw
Nie każdy widzi świat w takich samych barwach. Sprawdź, o czym warto pamiętać, projektując materiały drukowane dla osób z różnymi odmianami daltonizmu.