Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Projektowanie 2020.06.02

Czym jest personalizacja druku?

Druk cyfrowy niesie ze sobą wiele korzyści. Jedną z nich jest możliwość spersonalizowania każdego egzemplarza formatu, którego wykonanie zlecamy drukarni.

Personalizacja druku
Czym jest personalizacja druku?

Podstawowe informacje na temat personalizacji druku

Na początku warto się zastanowić, czym w ogóle jest personalizacja druku. Najprościej rzecz ujmując, sprowadza się ona do skrojenia każdego egzemplarza wydruku do konkretnego, znanego nam odbiorcy danej treści. W ten sposób możemy zawrzeć w wydrukach na przykład różne imiona oraz nazwiska.

Możliwości w personalizacji druku

Personalizacja wydruków praktycznie nie ma zewnętrznych ograniczeń, jeśli chodzi o dostępne możliwości. Pierwszą z nich jest proste numerowanie egzemplarzy wydruku. Jak było już wspomniane, można także zawierać na nich dane personalne – imiona i nazwiska. Możemy także zastosować różne elementy graficzne, umieszczać inne zdjęcia, specjalne kody itd.

Ogółem wyróżnia się trzy typy personalizowania wydruków: tekstową (odnosi się do wprowadzania różnych informacji), kodową (różne kody numeryczne) oraz graficzną (różne elementy identyfikacji wizualnej). Każde z tych rozwiązań, jak nietrudno się domyślić, przyświeca osiąganiu innych celów.

Kiedy przydaje się personalizacja druku?

Druki personalizowane znajdują zastosowanie w przypadku wielu różnych formatów. Wystarczy wymienić takie nośniki informacyjne jak wizytówki czy zaproszenia.

To jednak nie koniec. Zindywidualizowanie treści pomocne jest również w przypadku takich materiałów jak koperty (tutaj chodzi przede wszystkim o naniesienie adresu korespondencyjnego), dyplomy i potwierdzenia kwalifikacji, oferty handlowe, bilety czy faktury. Jeśli się dobrze zastanowić, to w zasadzie spersonalizować można każdy wydruk. Oczywiście najpierw wypada sobie zadać pytanie, czy warto w konkretnym przypadku poświęcać na to czas. W niektórych przypadkach personalizacja wydruków może zostać nawet niezauważona, więc lepiej dokładnie przemyśleć decyzję o jej zastosowaniu, aby niepotrzebnie nie stracić czasu oraz energii.

Korzyści, jakie daje personalizacja druku

Jednym z głównych profitów, jakie płyną z personalizowania wydruków, jest wytworzenie u odbiorcy wrażenia wyjątkowości. Czuje on, że jest konkretnym adresatem naszego komunikatu, a nie masowym, zestandaryzowanym odbiorcą. Taki gest jest w stanie wytworzyć trwałą nić identyfikacji, która z kolei może przełożyć się na to, że nasz potencjalny klient obdarzy nas zaufaniem.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
czy można sprawdzic kolory na monitorze przed wydrukiem
Czy można sprawdzić kolory na monitorze przed wydrukiem?
Projektowanie 2025.03.11

Czy można sprawdzić kolory na monitorze przed wydrukiem?

Weryfikacja kolorów materiałów drukowanych na ekranie monitora to złożony i niejednoznaczny temat. Fakt – monitory wyświetlają kolory konkretnego projektu, jednak ich odzwierciedlenie na wyświetlaczach może różnić się od finalnej kolorystyki materiału. Czy warto zatem polegać na monitorze w ocenie kolorystyki projektu? Odpowiedź brzmi: to zależy.

Czytaj więcej
druk ksiazek dla dzieci
Druk książek dla dzieci - od czego zacząć?
Projektowanie 2025.01.21

Druk książek dla dzieci – od czego zacząć?

Wiele osób marzy o wydaniu własnej książki dla najmłodszych. Rynek ten od stosunkowo niedawna przeżywa wielki boom, oferując mnóstwo inspirujących i pięknie ilustrowanych książek dla dzieci. Warto pamiętać, że pod względem wydania i druku takie wydawnictwo różni się nieco od książek tradycyjnych - szczególnie gdy mowa o egzemplarzach bogato ilustrowanych. W niniejszym wpisie podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, drukując książki dla dzieci - oczywiście zakładając, że masz już na taką pomysł.

Czytaj więcej
jak zaprojektować ulotkę
Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy będzie chciał wziąć?
Projektowanie 2024.07.02

Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy chce wziąć?

Ulotki kojarzą się często z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby wyciągnąć po nie dłoń. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą zechce wziąć każdy z Twoich potencjalnych klientów. Jak to zrobić, wyjaśniamy w niniejszym wpisie

Czytaj więcej