Czym wyróżnia się papier offsetowy?
To popularna i praktyczna odmiana papieru, która wykorzystywana jest między innymi w druku offsetowym.

Czym jest papier offsetowy?
Stanowi on ekonomiczną opcję, przez co jest chętnie wykorzystywany przez biura, sekretariaty i urzędy. Ze względu na swoje parametry cechuje się doskonałą absorpcją tuszu - można więc na nim swobodnie pisać długopisem, stawiać stemple i pisać piórem.
Papier offsetowy dostępny jest najczęściej w klasie III oraz V, co oznacza, że jest dostępny w gramaturze od 80 do 120 gram. Nie jest on powlekany, dlatego jego struktura jest matowa i chropowata. Brak dodatkowej powłoki sprawia, że papier offsetowy mocno wchłania farby. Doskonale nadaje się więc do drukowania dokumentów o małej ilości zdjęć.
Papier offsetowy zastosowanie
Papier offsetowy to doskonały papier dla potrzeb sekretariatu, biura oraz urzędu. Doskonale sprawdza się przy wydruku dużej ilości (jest tańszy) materiałów i dokumentów o niewielkim nasyceniu kolorów oraz obrazów. Nie oznacza to jednak, że nie znajdzie zastosowania w reklamie. Zdarza się, że przy pomocy papieru offsetowego wykonuje się druk plakatów.
Typowym przeznaczeniem papieru offsetowego jest również druk folderów. Oprócz tego na tym rodzaju papieru wydrukujemy: książki, broszury, czasopisma oraz etykiety. Używa się go również jako papier firmowy, podkład na biurko lub jako materiał do notesu.
Dzięki temu, że papier offsetowy dostępny jest w gramaturze nawet do 400 g, z powodzeniem można go wykorzystać na druk wizytówek lub pudełek.
Papier offsetowy czy kredowy?
Wszystko zależy od potrzeb. Papier kredowy powlekany jest specjalną powłoką. Papier ten zapewnia większą głębię kolorów oraz obrazów, ale jest rozwiązaniem droższym. Warto więc z niego skorzystać w przypadku druku niewielkiej ilości sztuk ważnych dokumentów lub materiałów promocyjnych.
Papier offsetowy jest rozwiązaniem dużo bardziej ekonomicznym, dlatego jest wykorzystywany w pracach biurowych, gdzie drukuje się dużo materiałów, raczej w niższej jakości. Można go użyć także do drukowania materiałów reklamowych oraz marketingowych, ale należy liczyć się z tym, że ich jakość może być znacznie niższa niż w przypadku wykorzystania papieru kredowego.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcej
Czy można sprawdzić kolory na monitorze przed wydrukiem?
Weryfikacja kolorów materiałów drukowanych na ekranie monitora to złożony i niejednoznaczny temat. Fakt – monitory wyświetlają kolory konkretnego projektu, jednak ich odzwierciedlenie na wyświetlaczach może różnić się od finalnej kolorystyki materiału. Czy warto zatem polegać na monitorze w ocenie kolorystyki projektu? Odpowiedź brzmi: to zależy.

Druk książek dla dzieci – od czego zacząć?
Wiele osób marzy o wydaniu własnej książki dla najmłodszych. Rynek ten od stosunkowo niedawna przeżywa wielki boom, oferując mnóstwo inspirujących i pięknie ilustrowanych książek dla dzieci. Warto pamiętać, że pod względem wydania i druku takie wydawnictwo różni się nieco od książek tradycyjnych - szczególnie gdy mowa o egzemplarzach bogato ilustrowanych. W niniejszym wpisie podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, drukując książki dla dzieci - oczywiście zakładając, że masz już na taką pomysł.

Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy chce wziąć?
Ulotki kojarzą się często z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby wyciągnąć po nie dłoń. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą zechce wziąć każdy z Twoich potencjalnych klientów. Jak to zrobić, wyjaśniamy w niniejszym wpisie