Jaki papier do ulotek wybrać — offsetowy czy kredowy?
Masz gotowy projekt ulotki i chcesz go wydrukować? Sprawdź, jaki papier wybrać, by ulotka była skuteczna.

Jaka gramatura papieru na ulotki?
Gramatura papieru to jeden z kluczowych parametrów, z jakim wiąże się drukowanie ulotek. Zasada jest prosta: im wyższa gramatura, tym grubszy, trwalszy i sztywniejszy będzie wydruk. Czy zawsze warto decydować się na najwyższą gramaturę?
Druk ulotki na papierze o niższej gramaturze
Jak dobrać papier na ulotki oraz jego gramaturę? Przy druku ulotek w formatach A5, A6 oraz DL najczęściej stosowanym jest papier o gramaturze minimum 130. Jest nieco grubszy od standardowej kartki papieru, jednak wystarczający, by chronić przed przebijaniem kolorów na drugą stronę (przy druku dwustronnym).
Ulotka o wyższej gramaturze papieru
Drukując ulotki składane, najczęściej wybiera się gramaturę 170 i wyższą. Zastosowanie znajduje wówczas papier kredowy. Gramatury w zakresie 250-300 gramów sprawdzą się w przypadku projektów prestiżowych (pocztówki, winietki, zaproszenia). Jeśli zależy Ci na efekcie wow, pomyśl o skorzystaniu z dodatkowych uszlachetnień, np. wybierz papier błyszczący czy lakierowany punktowo.
Papier offsetowy a druk ulotek
Ten rodzaj papieru jest odporny na wiele uszkodzeń, jednak mniej trwały od papieru kredowego. Drukowanie na nim jest jednak o wiele tańsze. W związku z tym sprawdzi się, jeśli zamierzasz wydrukować ulotkę czy inny materiał w wysokim nakładzie, ponosząc możliwie najniższe koszty.
Drukowanie ulotek na niepowlekanym papierze offsetowym sprawdzi się ponadto w przypadku takich materiałów, jak broszury, papier firmowy do ponownego zadruku czy proste ulotki. Często drukowane są na nim również materiały wyborcze.
Papier kredowy do druku ulotek składanych i prostych
Papier kredowy należy do papierów powlekanych. Drukarnie wykorzystują go do drukowania materiałów eleganckich i trwałych (np. bony i vouchery, wizytówki składane). Może to być np. ulotka składana prezentująca ofertę galerii sztuki czy restauracji.
Drukując ulotki na papierze kredowym, możesz wybrać wersję błyszczącą lub matową. Pierwsza wyeksponuje i podkreśli kolory. Druga nieco je stonuje, dodając materiałom gustowności.
Ulotki na papierze ekologicznym
Coraz popularniejszym rozwiązaniem okazuje się drukowanie ulotek na papierze ekologicznym. To rozwiązanie nie tylko sprzyjające środowisku, lecz także budujące wizerunek marek proekologicznych. Szacuje się, że druk ulotek na papierze ekologicznym o łącznej wadze 100 kg ratuje dwa drzewa.
Może warto postawić właśnie na niego?
Druk ulotek na papierze kredowym czy offsetowym – jaki papier wybrać?
Wszystko zależy od przeznaczenia materiału oraz efektu, jaki zamierzasz uzyskać. Gdy zależy Ci na rozsądnej cenie przy wysokim nakładzie, korzystnym rozwiązaniem może się okazać drukowanie ulotek na papierze offsetowym o niższej gramaturze. Jeśli chcesz zrobić na odbiorcy dobre wrażenie i dysponujesz odpowiednim budżetem, lepszym wyborem dla ulotki okaże się papier kredowy. Pamiętaj, że z powodu źle dobranej gramatury czy rodzaju papieru nawet najlepszy projekt ulotki straci na jakości podczas drukowania.
Masz pytania dotyczące swojego projektu? Szukasz drukarni, która zrozumie Twoje potrzeby i oczekiwania? Skontaktuj się z nami już teraz.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcej
Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?
Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Jednoosobowa działalność: co do druku?
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.