Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Nowoczesne wizytówki

Wizytówka nie odeszła do lamusa, choć wielu przewidywało taki scenariusz. Jest ona wciąż ważnym elementem biznesowej komunikacji.

Nowoczesne wizytówki
Nowoczesne wizytówki

Jak tworzyć nowoczesne wizytówki, które zapadną w pamięć?

Niewielki kartonik otwiera wiele drzwi, przez które przejście może okazać się krokiem milowym dla przedsiębiorcy i jego interesu. Trwa to nieprzerwanie od XV wieku, kiedy wizytówki po raz pierwszy pojawiły się na horyzoncie. Obecnie ten środek komunikacji jest absolutnym standardem. Nie wyparła go rewolucja internetowa, a wizytówki przechodzą z rąk do rąk na biznesowych meetingach.

Co powinna zawierać wizytówka firmowa, by zapadać w pamięć? Jakie istotne informacje na niej umieścić? Na jaki design, format czy wykończenie wizytówek postawić, by wywrzeć dobre wrażenie? Oto kilka praktycznych wskazówek.

Jak powinna wyglądać nowoczesna wizytówka? Zasada numer jeden

Fundamentalną zasadą marketingu jest określenie, kim jest nasz potencjalny klient. Dzięki temu można projektować materiały promocyjne, z którymi może się on identyfikować i które prawdopodobnie skierują go dalej na ścieżkę zakupową. To samo tyczy się wizytówek.

Pomyśl, gdzie i w jakich okolicznościach prawdopodobnie będziesz wręczał swoje wizytówki. Czy ich potencjalny odbiorca będzie miał czas lub chęć, by je przeczytać? Jakie informacje mogą być dla niego kluczowe? Czym prawdopodobnie sprawisz, że nie wyrzuci Twojego wydruku lub nie zakopie go głęboko w szufladzie? Odpowiedzi na te i podobne pytania są fundamentem dobrego projektu nowoczesnej wizytówki.

Niebanalny projekt

Gdy już wiesz, kto prawdopodobnie będzie odbiorcą Twoich wydruków, możesz przejść do projektowania szaty graficznej. Powinna być ona spójna z identyfikacją wizualną Twojej marki. Więcej na ten temat projektowania wizytówek (nawet w kilka minut) przeczytasz tutaj: Projekt wizytówki w kilka minut – jak go zrobić?

Pamiętaj, że wizytówka, która prezentuje się nieatrakcyjnie, może przynieść więcej szkody niż korzyści. W tego typu materiałach decydującą rolę odgrywa pierwsze wrażenie. Odbiorca – kontrahent, klient czy potencjalny partner biznesowy – któremu wręczysz niestarannie wykonany materiał, prawdopodobnie negatywnie zapamięta Cię lub Twoją firmę, a nieprzychylne wrażenie trudno będzie zatrzeć.

Profesjonalne podejście

Nie każdy dysponuje umiejętnościami pozwalającymi na obsługę specjalistycznego oprogramowania. Na szczęście proste, atrakcyjne wizytówki można wykonać np. w Canvie lub innych podobnych aplikacjach. Jeśli podchodzisz do sprawy szczegółowo i poważnie, zleć projekt fachowcowi – zarówno w przypadku szaty graficznej, jak i treści. Zadbaj także o wysokiej klasy wydruk wizytówek. Możemy Ci go zagwarantować w JKB Print.

Minimum treści – maksimum efektu

Nie chodzi o to, by wizytówkę kompletnie pozbawić treści. Chodzi o to, by nie przeładowywać jej informacjami. Dziś, gdy każda godzina bywa na wagę złota, wielu odbiorców zniechęca, a nawet przeraża nadmiar treści. Dlatego umieść na swojej wizytówce wyłącznie najważniejsze informacje (zapisane czytelną czcionką): podstawowe dane (imię i nazwisko, nazwa firmy, adres, kontakt itp.), logo firmy czy chwytliwy slogan.

Ciekawym i skutecznym rozwiązaniem w dalszym ciągu są kody QR. Taka personalizacja Twoich wydruków sprawi, że nie przeładujesz ich treścią, zostawisz odbiorcę z luką informacyjną i skłonisz go np. do przejścia bezpośrednio na Twoją stronę www, gdzie uzyska więcej informacji o tym, co robisz.

Element zaskoczenia

Istnieje szereg rozwiązań, dzięki którym możesz wzbogacić projekt wizytówki tak, by pozytywnie zaskoczyły odbiorcę i poprowadziły go dalej w ścieżce zakupowej. Rozważ druk wizytówek na nietypowym albo eleganckim papierze, uszlachetnienie ich, wzbogacenie o złoty nadruk czy wydruk wizytówki o nieregularnych kształtach. Garść rozwiązań znajdziesz w naszym wpisie: Nietypowe wizytówki. 8 pomysłów, które doceni każdy klient

Wizytówki zwykłe czy składane?

Jednym z dylematów, jakie możesz napotkać, planując wydruk wizytówek, jest jej forma – mają to być zwykłe wizytówki czy wizytówki składane? Decyzja zależy oczywiście od celu oraz indywidualnych preferencji. Zastanów się, czy Twój potencjalny odbiorca oczekuje względnej prostoty (wizytówka tradycyjna), czy jest to raczej osoba, którą warto zaskoczyć i formalnie poeksperymentować (wizytówka składana).

Warto pamiętać, że wizytówka składana oferuje nie tylko większą powierzchnię informacyjno-reklamową, ale i wpływa na ciekawość posiadacza. Zwykle chce on sprawdzić, co kryje kartonik. To doskonała okazja, by zaskoczyć go chwytliwym sloganem, zabawną grafiką lub czymkolwiek co wywoła efekt WOW. Dzięki takim zabiegom z pewnością odbiorca z pewnością lepiej zapamięta Cię i Twoją firmę.

Druk wizytówek – co warto wiedzieć?

Podobnie, jak w przypadku druku takich materiałów jak broszury, koperty, zakładki, druk wizytówek może odbywać się przy użyciu różnych technologii. Najlepszym wyjściem będzie prawdopodobnie standardowy druk cyfrowy, który świetnie spisze się niezależnie od rodzaju papieru, na który się zdecydujesz. Oczywiście jeśli rozważasz druk wizytówek w szczególnie wysokich nakładach, odpowiedniejszy może być druk offsetowy. Swoją decyzję warto skonsultować z fachowcami. W kwestii wymiarów wizytówek najpopularniejszym wyborem są wymiary 90 × 50 mm. Taki format bez problemu zmieści się w większości portfeli i kieszeniach odbiorców.

Gdzie wydrukować nowoczesne wizytówki?

Do druku wizytówek warto wybrać drukarnię, która ma nowoczesny sprzęt oraz kompetentną kadrę pracowniczą. W JKB Print pracujemy na zaawansowanych, stale serwisowanych i optymalizowanych maszynach, co pozwala nam realizować wydruki wysokiej jakości, nawet w przypadku nietypowych zleceń czy podłoży drukarskich. Oferujemy także profesjonalne doradztwo i krótkie terminy realizacji zleceń. Jesteśmy drukarnią internetową, dlatego możesz nam zlecić wydruk wizytówek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i o każdej porze, a korzystając z prostego kalkulatora wyceny zleceń online, błyskawicznie poznasz przewidywany koszt i termin realizacji usługi.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
Druk wizytówek
Sklep internetowy: co do druku?

Sklep internetowy: co do druku?

„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Czytaj więcej
nowoczesne czasopismo
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?

Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Czytaj więcej
jednoosobowa działalnosc co do druku
Jednoosobowa działalność: co do druku?

Jednoosobowa działalność: co do druku?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Czytaj więcej