Nowoczesne wizytówki
Wizytówka nie odeszła do lamusa, choć wielu przewidywało taki scenariusz. Jest ona wciąż ważnym elementem biznesowej komunikacji.
Jak tworzyć nowoczesne wizytówki, które zapadną w pamięć?
Niewielki kartonik otwiera wiele drzwi, przez które przejście może okazać się krokiem milowym dla przedsiębiorcy i jego interesu. Trwa to nieprzerwanie od XV wieku, kiedy wizytówki po raz pierwszy pojawiły się na horyzoncie. Obecnie ten środek komunikacji jest absolutnym standardem. Nie wyparła go rewolucja internetowa, a wizytówki przechodzą z rąk do rąk na biznesowych meetingach.
Co powinna zawierać wizytówka firmowa, by zapadać w pamięć? Jakie istotne informacje na niej umieścić? Na jaki design, format czy wykończenie wizytówek postawić, by wywrzeć dobre wrażenie? Oto kilka praktycznych wskazówek.
Jak powinna wyglądać nowoczesna wizytówka? Zasada numer jeden
Fundamentalną zasadą marketingu jest określenie, kim jest nasz potencjalny klient. Dzięki temu można projektować materiały promocyjne, z którymi może się on identyfikować i które prawdopodobnie skierują go dalej na ścieżkę zakupową. To samo tyczy się wizytówek.
Pomyśl, gdzie i w jakich okolicznościach prawdopodobnie będziesz wręczał swoje wizytówki. Czy ich potencjalny odbiorca będzie miał czas lub chęć, by je przeczytać? Jakie informacje mogą być dla niego kluczowe? Czym prawdopodobnie sprawisz, że nie wyrzuci Twojego wydruku lub nie zakopie go głęboko w szufladzie? Odpowiedzi na te i podobne pytania są fundamentem dobrego projektu nowoczesnej wizytówki.
Niebanalny projekt
Gdy już wiesz, kto prawdopodobnie będzie odbiorcą Twoich wydruków, możesz przejść do projektowania szaty graficznej. Powinna być ona spójna z identyfikacją wizualną Twojej marki. Więcej na ten temat projektowania wizytówek (nawet w kilka minut) przeczytasz tutaj: Projekt wizytówki w kilka minut – jak go zrobić?
Pamiętaj, że wizytówka, która prezentuje się nieatrakcyjnie, może przynieść więcej szkody niż korzyści. W tego typu materiałach decydującą rolę odgrywa pierwsze wrażenie. Odbiorca – kontrahent, klient czy potencjalny partner biznesowy – któremu wręczysz niestarannie wykonany materiał, prawdopodobnie negatywnie zapamięta Cię lub Twoją firmę, a nieprzychylne wrażenie trudno będzie zatrzeć.
Profesjonalne podejście
Nie każdy dysponuje umiejętnościami pozwalającymi na obsługę specjalistycznego oprogramowania. Na szczęście proste, atrakcyjne wizytówki można wykonać np. w Canvie lub innych podobnych aplikacjach. Jeśli podchodzisz do sprawy szczegółowo i poważnie, zleć projekt fachowcowi – zarówno w przypadku szaty graficznej, jak i treści. Zadbaj także o wysokiej klasy wydruk wizytówek. Możemy Ci go zagwarantować w JKB Print.
Minimum treści – maksimum efektu
Nie chodzi o to, by wizytówkę kompletnie pozbawić treści. Chodzi o to, by nie przeładowywać jej informacjami. Dziś, gdy każda godzina bywa na wagę złota, wielu odbiorców zniechęca, a nawet przeraża nadmiar treści. Dlatego umieść na swojej wizytówce wyłącznie najważniejsze informacje (zapisane czytelną czcionką): podstawowe dane (imię i nazwisko, nazwa firmy, adres, kontakt itp.), logo firmy czy chwytliwy slogan.
Ciekawym i skutecznym rozwiązaniem w dalszym ciągu są kody QR. Taka personalizacja Twoich wydruków sprawi, że nie przeładujesz ich treścią, zostawisz odbiorcę z luką informacyjną i skłonisz go np. do przejścia bezpośrednio na Twoją stronę www, gdzie uzyska więcej informacji o tym, co robisz.
Element zaskoczenia
Istnieje szereg rozwiązań, dzięki którym możesz wzbogacić projekt wizytówki tak, by pozytywnie zaskoczyły odbiorcę i poprowadziły go dalej w ścieżce zakupowej. Rozważ druk wizytówek na nietypowym albo eleganckim papierze, uszlachetnienie ich, wzbogacenie o złoty nadruk czy wydruk wizytówki o nieregularnych kształtach. Garść rozwiązań znajdziesz w naszym wpisie: Nietypowe wizytówki. 8 pomysłów, które doceni każdy klient
Wizytówki zwykłe czy składane?
Jednym z dylematów, jakie możesz napotkać, planując wydruk wizytówek, jest jej forma – mają to być zwykłe wizytówki czy wizytówki składane? Decyzja zależy oczywiście od celu oraz indywidualnych preferencji. Zastanów się, czy Twój potencjalny odbiorca oczekuje względnej prostoty (wizytówka tradycyjna), czy jest to raczej osoba, którą warto zaskoczyć i formalnie poeksperymentować (wizytówka składana).
Warto pamiętać, że wizytówka składana oferuje nie tylko większą powierzchnię informacyjno-reklamową, ale i wpływa na ciekawość posiadacza. Zwykle chce on sprawdzić, co kryje kartonik. To doskonała okazja, by zaskoczyć go chwytliwym sloganem, zabawną grafiką lub czymkolwiek co wywoła efekt WOW. Dzięki takim zabiegom z pewnością odbiorca z pewnością lepiej zapamięta Cię i Twoją firmę.
Druk wizytówek – co warto wiedzieć?
Podobnie, jak w przypadku druku takich materiałów jak broszury, koperty, zakładki, druk wizytówek może odbywać się przy użyciu różnych technologii. Najlepszym wyjściem będzie prawdopodobnie standardowy druk cyfrowy, który świetnie spisze się niezależnie od rodzaju papieru, na który się zdecydujesz. Oczywiście jeśli rozważasz druk wizytówek w szczególnie wysokich nakładach, odpowiedniejszy może być druk offsetowy. Swoją decyzję warto skonsultować z fachowcami. W kwestii wymiarów wizytówek najpopularniejszym wyborem są wymiary 90 × 50 mm. Taki format bez problemu zmieści się w większości portfeli i kieszeniach odbiorców.
Gdzie wydrukować nowoczesne wizytówki?
Do druku wizytówek warto wybrać drukarnię, która ma nowoczesny sprzęt oraz kompetentną kadrę pracowniczą. W JKB Print pracujemy na zaawansowanych, stale serwisowanych i optymalizowanych maszynach, co pozwala nam realizować wydruki wysokiej jakości, nawet w przypadku nietypowych zleceń czy podłoży drukarskich. Oferujemy także profesjonalne doradztwo i krótkie terminy realizacji zleceń. Jesteśmy drukarnią internetową, dlatego możesz nam zlecić wydruk wizytówek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i o każdej porze, a korzystając z prostego kalkulatora wyceny zleceń online, błyskawicznie poznasz przewidywany koszt i termin realizacji usługi.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.