Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Projektowanie 2022.05.17

Nietypowe wizytówki. 8 pomysłów, które doceni każdy klient

nietypowe wizytowki
Nietypowe wizytówki. 8 pomysłów, które doceni każdy klient

Wygląd ma znaczenie, czyli dlaczego wizytówka powinna się wyróżniać

Wyobraź sobie następującą sytuację:

Idziesz na event biznesowy, na którym spodziewasz się spotkać kilkadziesiąt osób. Bierzesz wizytówki z logo Twojej firmy – prostokątne, ładne, proste i czytelne. Planujesz je rozdać. Po zakończeniu prelekcji, w czasie na networking, zgodnie z planem rozdajesz je wszystkim, z którymi udało Ci się nawiązać kontakt.

Co dzieje się z Twoimi materiałami? Prawdopodobnie lądują w koszu niczym typowe ulotki. Być może kończą na stosie podobnych wizytówek. Może zaś przepadają zapomniane w otchłani portfela lub pralki, wyprane razem ze spodniami, w których tylnej kieszeni się znajdowały.

Wygląd ma znaczenie. Zwłaszcza w reklamie. Dlatego, jeśli chcesz ją skutecznie uprawiać, powinieneś się wyróżnić, np. wykorzystując wizytówki składane czy mocno nietypowe.

Jak uatrakcyjnić wygląd wizytówki?

Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, jak skutecznie można zapisać się w pamięci klientów za pomocą wizytówek. Zwłaszcza w gąszczu wszechobecnej konkurencji. W zależności od tego, do kogo kierujesz swoje produkty oraz co wyróżnia je i Twoją firmę, istnieje na to szereg ciekawych rozwiązań. Dzięki nim wizytówka (lecz także ulotki czy zaproszenia) mogą stać się potężnym narzędziem marketingowym. Zwłaszcza gdy działasz w branży, gdzie szczególną rolę odgrywa kreatywność.

Jak zadbać o to, by Twoja wizytówka stała się atrakcyjna dla odbiorcy? Oto kilka sposobów.
1.    Eksperymentuj z jej kształtem i/lub rozmiarem.
2.    Wykonaj ją, używając nietypowego materiału, czy wykorzystując w druku wysokiej klasy papier.
3.    Wyróżnij się ciekawą kolorystyką.
4.    Przekształć ją w coś użytkowego.
5.    Wykorzystaj specjalny lakier.
6.    Zadbaj o jakość projektów oraz zadruku.
7.    Nawiąż jej projektem do swojej działalności.
8.    Opakuj ją.

Wszystkie te rozwiązania zaskoczą i zatrzymają Twojego odbiorcę. Jeśli model AIDA nie jest Ci obcy, z pewnością wiesz, że pierwszym punktem skutecznej reklamy jest przykucie uwagi potencjalnego Klienta, drugim – wzbudzenie jego zainteresowania. Nietypowa wizytówka może z powodzeniem realizować te punkty.

Oryginalne pomysły na nietypowe wizytówki

Poniżej znajdziesz 8 pomysłów na wizytówki, które — naszym zdaniem — pozytywnie zaskoczą każdego odbiorcę.

1. Folia soft touch

Soft touch, czyli miękki w dotyku. Takie właśnie są wizytówki pokryte tego rodzaju folią. Klienci zwracają uwagę na ich delikatność, aksamitność i plastyczność. Obok tego wizytówkę czy pocztówki pokryte folią soft touch cechuje intensywność kolorów.

2. Wizytówki z lakierem punktowym

Pokrycie wizytówki lakierem wybiórczym (synonim lakieru punktowego) dotyczy zwykle jedynie konkretnej części materiału — logo, sloganu, danych kontaktowych czy elementów tła. Dzięki temu zyskują one dodatkowe wyróżnienie i zyskują przy bliższym poznaniu. Lakier punktowy może ponadto stanowić kolejny kolor wizytówki, widoczny wówczas gdy padnie na nią światło. Zapewnia też przyjemne wrażenie dotykowe.

3. Eleganckie wizytówki z tłoczoną czcionką

Wypukłe czy wklęsłe detale wizytówki nadają jej charakteru. Wizualnie świadczą o sile i pewności siebie właściciela. Tego typu rozwiązania doskonale sprawdzą się również w przypadku takich materiałów jak identyfikatory, winietki czy zaproszenia.

4. Oryginalne wizytówki MultiLoft 925 g

Wizytówki o gramaturze 925 g składają się z trzech warstw papieru. Dwie zewnętrzne złożone są z białego papieru ozdobnego, wewnętrzna — z papieru kolorowego. Te nietypowe wizytówki wyróżniają ponadprzeciętna grubość, lepsza trwałość i jakość oraz charakterystyczny design. Niestety stoi za nimi również wyższa cena.

5. Wizytówki z kodem QR

Połączenie wizytówki z kodem QR zapewni potencjalnym klientom dodatkową atrakcję. Mogą w szybki i prosty sposób, korzystając ze smartfona, sprawdzić, co się stanie, gdy zeskanują pikselowy nadruk. Wizytówka z kodem QR umożliwia przekazanie użytkownikowi większej ilości informacji. Jest przy tym prosta do wykonania.

6. Nietypowe wizytówki o nieregularnym kształcie

A może warto zaprojektować wizytówkę kwadratową? W kształcie trapezu? Okrągłą? W kształcie domu, jeśli Twoja firma działa w branży nieruchomości? Nieregularny kształt czy rozmiar nadane wizytówce sprawią, że będzie wyglądała oryginalnie, wyróżniając się na tle konkurencji i zwiększając prawdopodobieństwo sukcesu reklamy.

7. Gadżety na wizytówkach — stwórz wizytówkę użytkową

Tworząc wizytówkę, możesz ją wyposażyć w miejsce do zapisania daty kolejnej wizyty, kalendarz, otwieracz do butelek. Możesz też ją przekształcić w składaną zabawkę. Wszelkie nietypowe projekty sprawią, że klienci nie tylko trwale zapamiętają logo firmy na wizytówce, ale też pochwalą się nią znajomym czy w internecie.

8. Zastąp papier innym materiałem

Nikt nie powiedział, że wizytówki muszą być papierowe. Przykładowo piekarnia może promować usługi wizytówką w formie ciasteczka, a sklep z odzieżą wykorzystać materiał krawiecki. Warto pamiętać, że rozwiązanie może okazać się droższe. Jeśli jednak ma wieńczyć sukces i większy zysk, to może warto zainwestować?

Podsumowanie

Przy projektowaniu zwykle ograniczają nas wyobraźnia oraz technologia. Niemniej jednak warto promować logo swojej firmy wizytówką nietypową, która na długo zagości w pamięci odbiorców. Wykorzystaj któryś z powyższych sposobów, a z pewnością zwiększysz prawdopodobieństwo bycia dobrze zapamiętanym.

Potrzebny Ci wydruk wysokiej jakości wizytówek? Jesteśmy doświadczoną stacjonarną i internetową drukarnią oferującą druk cyfrowy, offsetowy i wielkoformatowy. Skontaktuj się z nami już teraz. 

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
jak zaprojektować ulotkę
Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy będzie chciał wziąć?
Projektowanie 2024.07.02

Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy chce wziąć?

Ulotki kojarzą się często z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby wyciągnąć po nie dłoń. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą zechce wziąć każdy z Twoich potencjalnych klientów. Jak to zrobić, wyjaśniamy w niniejszym wpisie

Czytaj więcej

kody QR w materiałach drukowanych

Projektowanie 2023.12.19

Kody QR w materiałach drukowanych – zastosowanie

Chcesz zwiększyć funkcjonalność i skuteczność swoich wydruków? Sprawdź, jak to zrobić za pomocą kodów QR!

Czytaj więcej

projektowanie druku a ślepota barw

Projektowanie 2023.12.12

Projektowanie wydruków dla osób ze ślepotą barw

Nie każdy widzi świat w takich samych barwach. Sprawdź, o czym warto pamiętać, projektując materiały drukowane dla osób z różnymi odmianami daltonizmu.

Czytaj więcej