Wygląd ma znaczenie, czyli dlaczego wizytówka powinna się wyróżniać
Wyobraź sobie następującą sytuację:
Idziesz na event biznesowy, na którym spodziewasz się spotkać kilkadziesiąt osób. Bierzesz wizytówki z logo Twojej firmy – prostokątne, ładne, proste i czytelne. Planujesz je rozdać. Po zakończeniu prelekcji, w czasie na networking, zgodnie z planem rozdajesz je wszystkim, z którymi udało Ci się nawiązać kontakt.
Co dzieje się z Twoimi materiałami? Prawdopodobnie lądują w koszu niczym typowe ulotki. Być może kończą na stosie podobnych wizytówek. Może zaś przepadają zapomniane w otchłani portfela lub pralki, wyprane razem ze spodniami, w których tylnej kieszeni się znajdowały.
Wygląd ma znaczenie. Zwłaszcza w reklamie. Dlatego, jeśli chcesz ją skutecznie uprawiać, powinieneś się wyróżnić, np. wykorzystując wizytówki składane czy mocno nietypowe.
Jak uatrakcyjnić wygląd wizytówki?
Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, jak skutecznie można zapisać się w pamięci klientów za pomocą wizytówek. Zwłaszcza w gąszczu wszechobecnej konkurencji. W zależności od tego, do kogo kierujesz swoje produkty oraz co wyróżnia je i Twoją firmę, istnieje na to szereg ciekawych rozwiązań. Dzięki nim wizytówka (lecz także ulotki czy zaproszenia) mogą stać się potężnym narzędziem marketingowym. Zwłaszcza gdy działasz w branży, gdzie szczególną rolę odgrywa kreatywność.
Jak zadbać o to, by Twoja wizytówka stała się atrakcyjna dla odbiorcy? Oto kilka sposobów.
1. Eksperymentuj z jej kształtem i/lub rozmiarem.
2. Wykonaj ją, używając nietypowego materiału, czy wykorzystując w druku wysokiej klasy papier.
3. Wyróżnij się ciekawą kolorystyką.
4. Przekształć ją w coś użytkowego.
5. Wykorzystaj specjalny lakier.
6. Zadbaj o jakość projektów oraz zadruku.
7. Nawiąż jej projektem do swojej działalności.
8. Opakuj ją.
Wszystkie te rozwiązania zaskoczą i zatrzymają Twojego odbiorcę. Jeśli model AIDA nie jest Ci obcy, z pewnością wiesz, że pierwszym punktem skutecznej reklamy jest przykucie uwagi potencjalnego Klienta, drugim – wzbudzenie jego zainteresowania. Nietypowa wizytówka może z powodzeniem realizować te punkty.
Oryginalne pomysły na nietypowe wizytówki
Poniżej znajdziesz 8 pomysłów na wizytówki, które — naszym zdaniem — pozytywnie zaskoczą każdego odbiorcę.
1. Folia soft touch
Soft touch, czyli miękki w dotyku. Takie właśnie są wizytówki pokryte tego rodzaju folią. Klienci zwracają uwagę na ich delikatność, aksamitność i plastyczność. Obok tego wizytówkę czy pocztówki pokryte folią soft touch cechuje intensywność kolorów.
2. Wizytówki z lakierem punktowym
Pokrycie wizytówki lakierem wybiórczym (synonim lakieru punktowego) dotyczy zwykle jedynie konkretnej części materiału — logo, sloganu, danych kontaktowych czy elementów tła. Dzięki temu zyskują one dodatkowe wyróżnienie i zyskują przy bliższym poznaniu. Lakier punktowy może ponadto stanowić kolejny kolor wizytówki, widoczny wówczas gdy padnie na nią światło. Zapewnia też przyjemne wrażenie dotykowe.
3. Eleganckie wizytówki z tłoczoną czcionką
Wypukłe czy wklęsłe detale wizytówki nadają jej charakteru. Wizualnie świadczą o sile i pewności siebie właściciela. Tego typu rozwiązania doskonale sprawdzą się również w przypadku takich materiałów jak identyfikatory, winietki czy zaproszenia.
4. Oryginalne wizytówki MultiLoft 925 g
Wizytówki o gramaturze 925 g składają się z trzech warstw papieru. Dwie zewnętrzne złożone są z białego papieru ozdobnego, wewnętrzna — z papieru kolorowego. Te nietypowe wizytówki wyróżniają ponadprzeciętna grubość, lepsza trwałość i jakość oraz charakterystyczny design. Niestety stoi za nimi również wyższa cena.
5. Wizytówki z kodem QR
Połączenie wizytówki z kodem QR zapewni potencjalnym klientom dodatkową atrakcję. Mogą w szybki i prosty sposób, korzystając ze smartfona, sprawdzić, co się stanie, gdy zeskanują pikselowy nadruk. Wizytówka z kodem QR umożliwia przekazanie użytkownikowi większej ilości informacji. Jest przy tym prosta do wykonania.
6. Nietypowe wizytówki o nieregularnym kształcie
A może warto zaprojektować wizytówkę kwadratową? W kształcie trapezu? Okrągłą? W kształcie domu, jeśli Twoja firma działa w branży nieruchomości? Nieregularny kształt czy rozmiar nadane wizytówce sprawią, że będzie wyglądała oryginalnie, wyróżniając się na tle konkurencji i zwiększając prawdopodobieństwo sukcesu reklamy.
7. Gadżety na wizytówkach — stwórz wizytówkę użytkową
Tworząc wizytówkę, możesz ją wyposażyć w miejsce do zapisania daty kolejnej wizyty, kalendarz, otwieracz do butelek. Możesz też ją przekształcić w składaną zabawkę. Wszelkie nietypowe projekty sprawią, że klienci nie tylko trwale zapamiętają logo firmy na wizytówce, ale też pochwalą się nią znajomym czy w internecie.
8. Zastąp papier innym materiałem
Nikt nie powiedział, że wizytówki muszą być papierowe. Przykładowo piekarnia może promować usługi wizytówką w formie ciasteczka, a sklep z odzieżą wykorzystać materiał krawiecki. Warto pamiętać, że rozwiązanie może okazać się droższe. Jeśli jednak ma wieńczyć sukces i większy zysk, to może warto zainwestować?
Podsumowanie
Przy projektowaniu zwykle ograniczają nas wyobraźnia oraz technologia. Niemniej jednak warto promować logo swojej firmy wizytówką nietypową, która na długo zagości w pamięci odbiorców. Wykorzystaj któryś z powyższych sposobów, a z pewnością zwiększysz prawdopodobieństwo bycia dobrze zapamiętanym.
Potrzebny Ci wydruk wysokiej jakości wizytówek? Jesteśmy doświadczoną stacjonarną i internetową drukarnią oferującą druk cyfrowy, offsetowy i wielkoformatowy. Skontaktuj się z nami już teraz.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejJak zaprojektować ulotkę, którą każdy chce wziąć?
Ulotki kojarzą się często z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby wyciągnąć po nie dłoń. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą zechce wziąć każdy z Twoich potencjalnych klientów. Jak to zrobić, wyjaśniamy w niniejszym wpisie
Kody QR w materiałach drukowanych – zastosowanie
Chcesz zwiększyć funkcjonalność i skuteczność swoich wydruków? Sprawdź, jak to zrobić za pomocą kodów QR!
Projektowanie wydruków dla osób ze ślepotą barw
Nie każdy widzi świat w takich samych barwach. Sprawdź, o czym warto pamiętać, projektując materiały drukowane dla osób z różnymi odmianami daltonizmu.