Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Koperty - rozmiary, wymogi formalne oraz znaczenie kopert w prezentacji firmy

Koperty to wydruki użytkowe. Nie należy jednak zapominać o ich funkcji reprezentacyjnej oraz estetycznej. Odpowiednio zaprojektowana koperta stanowi istotny element składający się na tożsamość wizualną marki.

znaczenie kopert w prezentacji firmy
Koperty - rozmiary, wymogi formalne oraz znaczenie kopert w prezentacji firmy

Do czego służą koperty?

Koperty od zawsze służą do przechowywania pewnych treści. To rodzaj zabezpieczenia wydruków, które nie powinny ulec zniszczeniu oraz nie powinny być dostępne osobom niepowołanym. Koperta sprawia, że ryzyko zabrudzenia tego, co zostało w niej umieszczone jest niewielkie. Współcześnie taką rolę pełnią metody uszlachetniania druku. Nie zawsze są one jednak odpowiednim wyborem. Druki laminowane mają charakterystyczny wygląd i uniemożliwiają zmysłowe percypowanie konkretnego rodzaju papieru. Identyfikatory możemy zabezpieczyć w ten sposób, natomiast jeśli chodzi o druki bardzo eleganckie i o istotnej funkcji, to lepiej szlachetny papier o odpowiedniej grubości i chropowatości schować go do odpowiednio zaprojektowanej koperty. Koperta jest również elementem identyfikacji wizualnej firmy i pełni funkcje estetyczne.

Czym jest identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna firmy składa się z jej nazwy, logo, logotypu, typografii, kolorystyki używanej przez firmę oraz innych elementów wizualnie istotnych. Pozwala ona na rozpoznanie danej marki wśród innych i usprawnia strategie marketingowe. Jeśli identyfikacja wizualna ma być skuteczna, to wszystkie elementy: plakaty reklamowe, notesy spiralowane, oficjalne listy, czy winietki, muszą być ze sobą spójne wizualnie i w jakiś sposób do siebie nawiązywać.  Może ich łączyć ten sam font albo układ kolorów. Ważne, aby odbiorca był w stanie je rozpoznać jako wydruki tej samej marki.

Kopery rozmiary i wymogi formalne

Koperty rozmiary mogą mieć bardzo różne. Powinny być one jednak dopasowane do rozmiaru materiałów, które chcemy w nich zamieścić. Oficjalnego pisma firmowego w formacie A4 nie powinno się składać. Najlepiej go umieścić w kopercie, która będzie od niego większa o kilka milimetrów. Tworząc koperty firmowe należy pamiętać, aby każdy projekt miał kilka wersji. Nawet jeśli jednej koperty rozmiary będą inne niż drugiej, ale koperty będą wyglądały tak samo, to klient je rozpozna jako należące do tej samej marki. Koperty o tym samy wzorze albo kompozycji kolorystycznej czy zawierające tę samą ilustrację, ale w różnych rozmiarach są istotną częścią tożsamości marki i pozwalają na usprawnienie komunikacji z klientem oraz zwiększenie jej efektywności.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
Druk wizytówek
Sklep internetowy: co do druku?

Sklep internetowy: co do druku?

„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Czytaj więcej
nowoczesne czasopismo
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?

Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Czytaj więcej
jednoosobowa działalnosc co do druku
Jednoosobowa działalność: co do druku?

Jednoosobowa działalność: co do druku?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Czytaj więcej