Koperty - rozmiary, wymogi formalne oraz znaczenie kopert w prezentacji firmy
Koperty to wydruki użytkowe. Nie należy jednak zapominać o ich funkcji reprezentacyjnej oraz estetycznej. Odpowiednio zaprojektowana koperta stanowi istotny element składający się na tożsamość wizualną marki.
Do czego służą koperty?
Koperty od zawsze służą do przechowywania pewnych treści. To rodzaj zabezpieczenia wydruków, które nie powinny ulec zniszczeniu oraz nie powinny być dostępne osobom niepowołanym. Koperta sprawia, że ryzyko zabrudzenia tego, co zostało w niej umieszczone jest niewielkie. Współcześnie taką rolę pełnią metody uszlachetniania druku. Nie zawsze są one jednak odpowiednim wyborem. Druki laminowane mają charakterystyczny wygląd i uniemożliwiają zmysłowe percypowanie konkretnego rodzaju papieru. Identyfikatory możemy zabezpieczyć w ten sposób, natomiast jeśli chodzi o druki bardzo eleganckie i o istotnej funkcji, to lepiej szlachetny papier o odpowiedniej grubości i chropowatości schować go do odpowiednio zaprojektowanej koperty. Koperta jest również elementem identyfikacji wizualnej firmy i pełni funkcje estetyczne.
Czym jest identyfikacja wizualna firmy
Identyfikacja wizualna firmy składa się z jej nazwy, logo, logotypu, typografii, kolorystyki używanej przez firmę oraz innych elementów wizualnie istotnych. Pozwala ona na rozpoznanie danej marki wśród innych i usprawnia strategie marketingowe. Jeśli identyfikacja wizualna ma być skuteczna, to wszystkie elementy: plakaty reklamowe, notesy spiralowane, oficjalne listy, czy winietki, muszą być ze sobą spójne wizualnie i w jakiś sposób do siebie nawiązywać. Może ich łączyć ten sam font albo układ kolorów. Ważne, aby odbiorca był w stanie je rozpoznać jako wydruki tej samej marki.
Kopery rozmiary i wymogi formalne
Koperty rozmiary mogą mieć bardzo różne. Powinny być one jednak dopasowane do rozmiaru materiałów, które chcemy w nich zamieścić. Oficjalnego pisma firmowego w formacie A4 nie powinno się składać. Najlepiej go umieścić w kopercie, która będzie od niego większa o kilka milimetrów. Tworząc koperty firmowe należy pamiętać, aby każdy projekt miał kilka wersji. Nawet jeśli jednej koperty rozmiary będą inne niż drugiej, ale koperty będą wyglądały tak samo, to klient je rozpozna jako należące do tej samej marki. Koperty o tym samy wzorze albo kompozycji kolorystycznej czy zawierające tę samą ilustrację, ale w różnych rozmiarach są istotną częścią tożsamości marki i pozwalają na usprawnienie komunikacji z klientem oraz zwiększenie jej efektywności.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.