Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Koperta firmowa - do czego może Ci się przydać?

Wbrew pozorom druk kopert firmowych jest bardzo często zamawianą usługą w naszej drukarni internetowej JKB Print.

Koperta firmowa
Koperta firmowa - do czego może Ci się przydać?

 

Koperta firmowa – do czego może Ci się przydać? Praktyczne wskazówki

Budowanie świadomości marki to jeden z podstawowych elementów rozwijania każdego biznesu. Narzędziem, które skutecznie wspomaga ten proces, mogą się okazać koperty firmowe. Wbrew pozorom tego rodzaju wydruki bardzo często zamawiają Klienci drukarni internetowej JKB Print. W niniejszym wpisie przedstawiamy garść praktycznych porad związanych z tymi produktami oraz praktyczne sposoby ich zastosowania w biznesie.

O druku kopert firmowych słów kilka

Istnieje przekonanie (poniekąd słuszne), że tradycyjna poczta odchodzi do lamusa, a zwłaszcza przedstawiciele młodych pokoleń nie wiedzą nawet, jak poprawnie zaadresować list. Inaczej dzieje się w sferze biznesowej, gdzie obok poczty elektronicznej w dalszym ciągu ważną rolę odgrywają klasyczne kontakty firmowe, np. w postaci korespondencji listownej. Konwencjonalną pocztę warto wykorzystać jako jeden z elementów budowania rozpoznawalności swojego biznesu, a co za tym idzie – świadomości marki, która może realnie przekładać się na zysk, rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Co warto wiedzieć o takich produktach?

Rodzaje kopert – koperty papierowe białe i koperty ozdobne

Koperty firmowe możemy kategoryzować ze względu na format (wymiary koperty) lub sposób wykończenia. Najpopularniejszymi formatami są: C4, C5 oraz DL. W JKB Print drukujemy również koperty C6 oraz koperty kwadratowe (170 x 170 mm), wykorzystywane np. jako koperty CD. Wyłącznie format DL oferuje wydruk kopert otwieranych zarówno po krótkim, jak i po długim boku (reszta to koperty otwierane po krótkim boku).

Pod względem sposobu wykończenia wyróżniamy natomiast koperty białe oraz koperty ozdobne. Koperta biała to rozwiązanie standardowe i uniwersalne. Koperta ozdobna to wariant prestiżowy. Tego rodzaju kopert używa się wówczas, gdy chcemy wywrzeć na odbiorcy szczególne wrażenie.

Warto dodać, że poszczególne koperty firmowe mogą być wykonane jako produkty personalizowane, np. do konkretnej osoby albo instytucji czy wzbogacone kodem QR. Możliwa jest personalizacja tekstem albo grafikami. Pamiętaj: zlecając nam taką usługę, każdorazowo zapoznaj się z wytycznymi związanymi z przygotowaniem plików do druku!

Zadruk i gramatura koperty firmowej

W JKB Print oferujemy koperty bez zadruku lub jednostronnie zadrukowane (w kolorze lub w odcieniach szarości). Opcją szczególną jest możliwość uszlachetnienia produktu złotym nadrukiem. To idealny sposób na podkreślenie ekskluzywności koperty, wyróżnienie się i stworzenie produktu premium, który lepiej przykuwa uwagę i zapada w pamięć.

W kwestii gramatury warto pamiętać, że im jest ona większa, tym sztywniejszy i twardszy będzie papier. Z grubszego papieru o większej gramaturze drukuje się zwykle koperty ozdobne, podczas gdy gramatury mniejsze (80-90 g) sprawdzają się w przypadku klasycznych białych kopert papierowych.

O czym pamiętać, projektując kopertę firmową?

Niezależnie od rodzaju koperty, na jaki się zdecydujesz, projekt większości tych produktów łatwo wykonać w dowolnym programie graficznym, np. popularnej Canvie. Pamiętaj jednak, że Twój design powinien być zgodny z wymogami Poczty Polskiej. Dlatego koniecznie umieść na awersie (przodzie koperty) takie elementy jak:

  • pole nadawcy (lewa górna ćwiartka),
  • pole na znaczek pocztowy (prawa górna ćwiartka),
  • pole informacyjne (lewa dolna ćwiartka),
  • strefa kodowa (dolna krawędź i kawałek prawej krawędzi.

Koperta firmowa - do czego może Ci się przydać? X praktycznych zastosowań

Podstawy dotyczące druku kopert mamy za sobą. Teraz podpowiemy Ci, jak możesz wykorzystać kopertę i papier firmowy w codziennej pracy i promocji Twojej firmy!

Umowy i oferty

W sferze korespondencji biznesowej wysyłka oryginałów dokumentów czy ofert to codzienność większości firm. Wiele osób preferuje oryginalne umowy, dlatego proszą o ich wysyłkę i konieczność regularnego prowadzenia korespondencji firmowej. Jeśli chcesz zrobić to profesjonalnie, a przy okazji promować swoją markę, to koperta firmowa będzie strzałem w dziesiątkę.

Większość firm w celu wysyłki dokumentów wybiera zwykle tradycyjne białe koperty papierowe w formacie DL (110 × 220 mm). Jeśli jednak zależy Ci, by dokumenty zachowały idealny stan, wybierz koperty firmowe w formacie C4 (229 × 324 mm), które z powodzeniem mieszczą format A4 bez konieczności składania.

Życzenia świąteczne

Wyślij świąteczne życzenia swoim pracownikom, klientom i kontrahentom. Nie tylko pokażesz, że o nich pamiętasz, ale i w prosty i tani sposób zbudujesz pozytywny PR swojej firmy. Wystarczy zwykła kartka świąteczna z kopertą firmową, by przypomnieć o sobie klientowi, który będzie miał dla Ciebie ważny projekt na przyszły rok.

Podziękowania za współpracę

Z sukcesem zakończyłeś współpracę z klientem? Domknąłeś ważny projekt z kontrahentem? A może chcesz uczcić rok czy 5-lecie współpracy? Warto wysłać list z podziękowaniem włożony do koperty z nadrukiem firmowym. To drobny gest mający ogromne znaczenie w budowaniu relacji biznesowych. Im ważniejszy klient, tym bardziej warto postarać się o jego zadowolenie ze współpracy. Może to zaowocować nie tylko długotrwałą i korzystną relacją biznesową, ale i poleceniem Twoich usług potencjalnym kontrahentom.

Bilety, bony i vouchery

Koperty firmowe to świetny nośnik takich produktów jak bilety, bony i vouchery, kupony itp., które często dostarczane są odbiorcom jako druki personalizowane. Jeśli koperta papierowa prezentuje logo firmy oraz dane kontaktowe, wzmocnia rozpoznawalność marki. Ułatwia także klientom oraz partnerom szybkie zidentyfikowanie dostawcy.

Kampanie direct mail

Koperty firmowe mogą okazać się świetnym nośnikiem promocyjnym w przypadku direct mail, czyli marketingu bezpośredniego za pomocą tradycyjnej poczty. Jeśli w swojej ofercie posiadasz katalogi produktowe czy zaproszenia na wydarzenia ofert specjalnych, umieść je w kopertach i roześlij pocztą.

Przykładowo firma kosmetyczna może wysłać klientom próbki nowego produktu, firma technologiczna – ofertę współpracy wraz z case studies umieszczonych w profesjonalnie zaprojektowanej kopercie, a sieć sklepów – karty lojalnościowe albo kupony rabatowe. Tego rodzaju działania mogą znacząco podnieść skuteczność działań marketingowych oraz sprzedażowych. Pozwalają też na analizę skuteczności tradycyjnych narzędzi reklamowych.

Zaproszenia na wydarzenia

Organizujesz branżowy event, firmową imprezę integracyjną, a może pracowniczy piknik? Eleganckie zaproszenia to dobry pomysł na poinformowanie o tym Twoich pracowników, klientów czy partnerów biznesowych – zarówno aktualnych, jak i potencjalnych. Koperta firmowa spójna z identyfikacją wizualną Twojej marki i/lub charakterem wydarzenia to idealny nośnik promocyjny oraz sposób budowania i podtrzymywania pozytywnych relacji.

Propozycje współpracy

Choć żyjemy w czasach zdominowanych przez reklamę cyfrową, to tradycyjny marketing wcale nie zniknął ze sfery publicznej. Klasyczna poczta nie tylko działa, ale i może być potraktowana jako wyjątkowa forma docenienia i zabiegania o uwagę adresata. Stworzenie i przesłanie listu wymaga starań, a wiadomość na papierze odbieramy zupełnie inaczej niż tę widoczną na monitorze czy wyświetlaczu smartfona.

Prowadzisz małą firmę, jednoosobową działalność gospodarczą, a może jesteś freelancerem poszukującym zleceń? Spróbuj przesłać portfolio, CV lub propozycję współpracy wraz z listem do potencjalnego klienta. Taka przesyłka, po pierwsze, nie utknie w spamie, po drugie – zwróci uwagę odbiorcy.

Umieść przesyłkę w firmowej kopercie z logo i personaliami albo danymi Twojej firmy. Możesz też ją wzbogacić o insert, taki jak broszury, wizytówki czy ulotki. Dzięki temu klient dodatkowo zapozna się z Twoją ofertą.

Podsumowanie

Mimo przeważającej popularności poczty elektronicznej klasyczna korespondencja wciąż odgrywa ważną rolę w relacjach B2B czy B2C. Szerokie zastosowanie kopert firmowych sprawia, że są one ważnym nośnikiem dokumentów, umów czy produktów budujących i podtrzymujących więzi z klientami lub kontrahentami. W JKB Print możemy zrealizować dla Ciebie wydruki kopert biznesowych w różnych wariantach, dostosowanych do potrzeb Twojej firmy lub konkretnych produktów. Jeśli chcesz poznać przewidywany koszt i termin realizacji Twojego zlecenia, skorzystaj z prostego kalkulatora wyceny!

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
katalogi szyte, klejone czy spiralowane
Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.

Czytaj więcej
magia ulotek reklamowych
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:

  • Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
  • Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
  • O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Czytaj więcej
jak zrobic dobry plakat krok po kroku
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.

Czytaj więcej