Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.

katalogi szyte, klejone czy spiralowane
Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

5 korzyści, które zapewnia druk katalogów

Na początek przyjrzyjmy się krótko ogólnym korzyściom wynikającym z druku katalogów:

Możliwość szczegółowej prezentacji oferty biznesowej: Katalog w pełni przedstawia wachlarz produktów lub usług, może zawierać ich zdjęcia, opisy, specyfikację itp. Pomaga to klientom w dokonaniu świadomego wyboru.

Budowanie profesjonalnego wizerunku firmy: Profesjonalnie wydrukowany i zgodny z identyfikacją wizualną firmy katalog podnosi jej rozpoznawalność i prestiż. Wielu klientów docenia takie inwestycje, co buduje ich zaufanie do marki.

Długotrwała reklama: Katalogi są często przechowywane i wielokrotnie użytkowane przez klientów, np. w przypadku oferty sezonowej. Zapewnia to długotrwałą ekspozycję i dłuższy kontakt z marką oraz jej ofertą.

Budowanie relacji z klientem: Dystrybucja katalogów pocztą czy w siedzibie firmy usprawnia proces osobistego przepływu informacji. Ponadto dzięki katalogowi możliwa jest tzw. immersja, a więc zanurzenie się odbiorcy w świat produktów, jakie oferujesz.

Wsparcie sprzedaży: Każdy katalog to Twój papierowy sprzedawca; narzędzie do pasywnego prezentowania produktów, odpowiadania na pytania klientów oraz ich kompleksowej obsługi w zakresie szczegółowej informacji o ofercie.

Wydruk katalogów – rodzaje

Klientom JKB Print oferujemy 3 najpopularniejsze rodzaje omawianych produktów:

Kiedy wybrać druk katalogów szytych?

Szycie jest najpopularniejszym sposobem łączenia omawianych wydruków. Takiego typu oprawę można zastosować do produktów, które mają maksymalnie kilkadziesiąt stron. Katalog szyty jest oprawiony w taki sam sposób jak standardowy szkolny zeszyt i połączony poprzez dwie metalowe zszywki.

Katalogi szyte mają najczęściej do 32 stron i nie posiadają grzbietu. Ich dodatkowym atutem jest fakt, że strony środkowe takich wydruków można poddać foliowaniu, co zwiększa ich wytrzymałość. Taka praktyka jest niemożliwa w przypadku katalog z grzbietem. Katalogi szyte są bardzo wygodne w użytkowaniu; można je swobodnie przeglądać, rozłożyć na płasko i zaprojektować w dowolnej formie. Posiadają również większy zakres możliwości personalizacji, niż katalogi klejone.

Jeśli chcesz, by Twój katalog szyty był traktowany jako produkt premium, a strony były sztywniejsze, możesz użyć grubszego papieru (o większej gramaturze). Częstym wyborem naszych klientów są np. 8-stronicowe katalogi drukowane na kredzie matowej o gramaturze: 250 g dla stron środkowych i 350 g dla okładki.

Wybierz katalogi szyte, jeżeli:

  • Zależy Ci na funkcjonalności i użyteczności Twoich katalogów.
  • Interesuje Cię atrakcyjny stosunek jakości do ceny.
  • Zamierzasz tworzyć cienki katalog do 32 stron lub kilku- albo kilkunastostronicowy katalog premium na grubszym papierze.
  • Chcesz pokryć folią środkowe strony katalogu.

Kiedy wybrać katalogi klejone?

Alternatywą dla materiałów szytych są katalogi klejone. W JKB Print wykonujemy je, łącząc pojedyncze strony za pomocą kleju poliuretanowego (klej PUR) – spoiwa mocnego, lecz elastycznego. Ponieważ klej PUR nie reaguje z olejami czy rozpuszczalnikami zawartymi w farbach, możesz mieć pewność, że Twój katalog klejony się nie rozklei, a strony się nie pofałdują.

Grzbiety katalogów klejonych są gładkie i estetyczne, a jednocześnie odporne. Produkty cechuje wygoda użytkowania, a jedną z największych zalet tego sposobu łączenia jest fakt, że można go stosować w przypadku materiałów o większej liczbie stron (w odróżnieniu od katalogów szytych).  niż dla katalogów klejonych. Katalogi klejone drukuje na cieńszych papierach (np. papier offsetowy 90 g lub kreda matowa 130 g dla katalogów powyżej 100 stron), by ograniczyć ich wagę.

Wybierz katalogi klejone PUR, jeżeli:

  • Twoja publikacja jest bardzo obszerna (powyżej 60 stron).
  • Przewidujesz, że katalog będzie intensywnie użytkowany.
  • Zależy Ci na estetyce wykonania – w przypadku publikacji kierowanej do klienta premium, to klejenie PUR może się okazać bardziej atrakcyjnym sposobem łączenia, niż szycie czy łączenie spiralą.

Katalogi szyto-klejone – kiedy wybrać?

Katalogi szyto-klejone są odmianą katalogów klejonych. Strony środkowe takich wydruków są dodatkowo wzmocnione nićmi, co sprawia, że są one bardziej wytrzymałe, a katalogi można otwierać bardziej na płasko, niż standardowy katalog klejony. Zwiększa to komfort użytkowania publikacji, a także zapewnia jej dodatkową odporność na intensywne użytkowanie, uszkodzenia czy wypadanie stron (zwłaszcza jeśli grzbiet jest przegniatany).

Wybierz katalogi szyto-klejone, jeżeli:

  • Twoja publikacja będzie bardzo obszerna.
  • Przewidujesz, że wydruki mogą być intensywnie użytkowane i warto zapewnić im dodatkową odporność na zgniatanie czy wypadanie stron.
  • Zależy Ci, by Twoje katalogi można było otwierać bardziej na płasko, niż wersję klejoną.

Katalogi spiralowane – kiedy wybrać?

Ciekawym wariantem mogą okazać się również katalogi spiralowane, które tworzy się poprzez łączenie stron metalową spiralą (białą lub czarną). Taki sposób łączenia zapewnia produktom wyjątkową estetykę oraz unikalne cechy – można je swobodnie przeglądać i stabilnie rozłożyć na praktycznie każdej powierzchni niczym notesy spiralowane.

Taka forma sprawdza się w przypadku biznesów posiadających szeroką ofertę: sklepów budowlanych, producentów wyposażenia wnętrz czy firm szkoleniowych. Katalogi spiralowane są bardzo wytrzymałe, a otwieranie stron w zakresie 360 stopni znacząco ułatwia posługiwanie się nimi. Dzięki temu katalogi ze spiralą doskonale prezentują produkty i usługi dynamiczne w wielu wariantach.

Wybierz katalogi spiralowane, jeżeli:

  • Zależy Ci na funkcjonalności materiału oraz jego swobodnym użytkowaniu (np. chcesz, by Twój katalog można było otworzyć całkowicie na płasko).
  • Chcesz, by Twój produkt był wysoce wytrzymały.
  • Przewidujesz, że wszystkie strony katalogu będą pokryte folią (np. przygotowujesz kartę menu).
  • Oferujesz bogaty arsenał produktów i usług (np. sprzedajesz materiały budowlane, ubrania, wyposażenie wnętrz itp.).
  • Działasz w branży specjalistycznej, np. gastronomii, szkoleniach czy modzie, gdzie katalogi są często oraz intensywnie użytkowane.

Materiały składane jako alternatywna

Być może z jakichś powodów nie chcesz lub nie możesz sobie pozwolić na wydruk katalogów, ale potrzebujesz wyjść do klientów z bardziej rozbudowaną ofertą. Alternatywą mogą okazać się wówczas foldery reklamowe (określane również jako ulotki składane) – bardziej prestiżowa forma reklamy, niż tradycyjne ulotki. Dzięki nim można efektywnie wyeksponować kilka produktów, np. posiłków, nowości wydawniczych czy usług. Folder to prezentacja oferty w pigułce – krótka, konkretna i mobilna, pozwalająca na szybkie przekazanie określonych informacji.

Podsumowanie

Katalogi to wydruki pozwalające szczegółowo zaprezentować ofertę produktów i usług, wspierające sprzedaż i budujące wizerunek oraz więź z potencjalnym klientem. Ich wykończenie (szyte, klejone, szyto-klejone, spiralowane) należy każdorazowo dostosować do specyfiki projektu, branży oraz objętości materiału. Niekiedy dobrym wstępem przed wydrukiem katalogów okazuje się sięgnięcie po alternatywne materiały składane, np. foldery reklamowe.

W JKB Print wydrukujemy dla Ciebie te i wiele innych nośników w wysokiej jakości. Zapewniamy fachową obsługę, kompleksowe doradztwo, krótkie terminy realizacji oraz możliwość składania zamówień online – o każdej porze i każdego dnia!

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
magia ulotek reklamowych
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:

  • Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
  • Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
  • O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Czytaj więcej
jak zrobic dobry plakat krok po kroku
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.

Czytaj więcej
Rollup reklamowy
Rollup reklamowy - prosty sposób na profesjonalny wizerunek

Rollup reklamowy - prosty sposób na profesjonalny wizerunek

Nie ma takich targów branżowych ani w ogóle takiego eventu, który obszedłby się bez rollupa. Niezależnie od okoliczności rollup zawsze podkreśli naszą obecność.

Czytaj więcej