Jednoosobowa działalność: co do druku?
Jesteś świeżo upieczonym przedsiębiorcą i zastanawiasz się, co może Ci się przydać na sam początek działalności - oczywiście poza księgową, programem do faktur i klientami?
Jednoosobowa działalność: co do druku?
W naszym cyklu o materiałach do druku dla poszczególnych branż nie powiemy Ci o stronie internetowej, mediach społecznościowych, RODO i różnicowaniu produktów. Chętnie jednak przedstawimy, co początkujące firmy mogą zamówić w naszej drukarni JKB Print :)
Wizytówki - rzecz jasna
Spotkania biznesowe to nie jedyna sytuacja, w której wizytówka firmowa będzie jak znalazł. Często klientów znajdujemy w codziennych, zwykłych sytuacjach, np. u fryzjera czy na spotkaniu z nowymi znajomymi. Właśnie dlatego zawsze warto mieć przy sobie wizytówkę z kontaktem do siebie.
Reklama? Zacznij od ulotek!
Wiele małych, jednoosobowych firm, szczególnie usługowych, swój marketing ogranicza jedynie do internetu, inwestując budżet w reklamy w social media, pozycjonowanie czy Google Ads. Ulotki to jednak świetny sposób nie tylko na reklamę firm lokalnych - zostawiając ulotkę w miejscu przebywania Twojej grupy docelowej czy wkładając ją do paczki lub koperty (w przypadku e-sklepów), skutecznie informujemy klientów o naszych produktach lub usługach.
Firmowa koperta
Wbrew pozorom nawet praca w 100% zdalna wymaga od nas od czasu do czasu wysyłki tradycyjną pocztą. Przede wszystkim jako przedsiębiorców czeka nas przesyłka oryginalnych umów do klienta. To rzecz, którą zazwyczaj robimy regularnie i jeśli dysponujemy firmową papeterią, przesyłka wygląda po prostu dużo bardziej profesjonalnie, co przekłada się na lepszy odbiór naszej marki osobistej przez klienta.
Katalog firmowy
Tutaj wchodzimy na półkę wyżej - nie każda firma potrzebuje katalogu firmowego i nie każda z niego korzysta. Jeśli jednak np. jesteś grafikiem lub tworzysz własne produkty, a do tego regularnie widujesz się z klientami czy kontrahentami, warto mieć przy sobie kilkunastostronicowy folder, który będzie zawierał wszystkie Twoje osiągnięcia. Łatwiej jest wtedy rozmawiać o Waszej współpracy. To zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż skazanie potencjalnego kontrahenta na przeglądanie Twojego portfolio na komputerze.
Nie musisz drukować wszystkiego wcześniej!
Wielu początkujących przedsiębiorców od początku chce działać na 100%, a do swojej roli przygotowuje się od A do Z. Jest to oczywiście właściwe podejście. Jeśli czujesz się lepiej, gdy nosisz w portfelu pakiet swoich wizytówek - nawet jeśli nie miałeś jeszcze okazji nikomu jej wręczyć - nie ma w tym nic złego. W innym przypadku, kiedy masz wątpliwości, czy skorzystasz z tego rozwiązania, a do tego masz ograniczony budżet, możesz poczekać na rozwój sytuacji. Znajdź sprawdzoną drukarnię i grafika i po prostu miej te kontakty na podorędziu. Mogą Ci się często przydać!
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.