Jednoosobowa działalność: co do druku?
Jesteś świeżo upieczonym przedsiębiorcą i zastanawiasz się, co może Ci się przydać na sam początek działalności - oczywiście poza księgową, programem do faktur i klientami?
Jednoosobowa działalność: co do druku?
W naszym cyklu o materiałach do druku dla poszczególnych branż nie powiemy Ci o stronie internetowej, mediach społecznościowych, RODO i różnicowaniu produktów. Chętnie jednak przedstawimy, co początkujące firmy mogą zamówić w naszej drukarni JKB Print :)
Wizytówki - rzecz jasna
Spotkania biznesowe to nie jedyna sytuacja, w której wizytówka firmowa będzie jak znalazł. Często klientów znajdujemy w codziennych, zwykłych sytuacjach, np. u fryzjera czy na spotkaniu z nowymi znajomymi. Właśnie dlatego zawsze warto mieć przy sobie wizytówkę z kontaktem do siebie.
Reklama? Zacznij od ulotek!
Wiele małych, jednoosobowych firm, szczególnie usługowych, swój marketing ogranicza jedynie do internetu, inwestując budżet w reklamy w social media, pozycjonowanie czy Google Ads. Ulotki to jednak świetny sposób nie tylko na reklamę firm lokalnych - zostawiając ulotkę w miejscu przebywania Twojej grupy docelowej czy wkładając ją do paczki lub koperty (w przypadku e-sklepów), skutecznie informujemy klientów o naszych produktach lub usługach.
Firmowa koperta
Wbrew pozorom nawet praca w 100% zdalna wymaga od nas od czasu do czasu wysyłki tradycyjną pocztą. Przede wszystkim jako przedsiębiorców czeka nas przesyłka oryginalnych umów do klienta. To rzecz, którą zazwyczaj robimy regularnie i jeśli dysponujemy firmową papeterią, przesyłka wygląda po prostu dużo bardziej profesjonalnie, co przekłada się na lepszy odbiór naszej marki osobistej przez klienta.
Katalog firmowy
Tutaj wchodzimy na półkę wyżej - nie każda firma potrzebuje katalogu firmowego i nie każda z niego korzysta. Jeśli jednak np. jesteś grafikiem lub tworzysz własne produkty, a do tego regularnie widujesz się z klientami czy kontrahentami, warto mieć przy sobie kilkunastostronicowy folder, który będzie zawierał wszystkie Twoje osiągnięcia. Łatwiej jest wtedy rozmawiać o Waszej współpracy. To zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż skazanie potencjalnego kontrahenta na przeglądanie Twojego portfolio na komputerze.
Nie musisz drukować wszystkiego wcześniej!
Wielu początkujących przedsiębiorców od początku chce działać na 100%, a do swojej roli przygotowuje się od A do Z. Jest to oczywiście właściwe podejście. Jeśli czujesz się lepiej, gdy nosisz w portfelu pakiet swoich wizytówek - nawet jeśli nie miałeś jeszcze okazji nikomu jej wręczyć - nie ma w tym nic złego. W innym przypadku, kiedy masz wątpliwości, czy skorzystasz z tego rozwiązania, a do tego masz ograniczony budżet, możesz poczekać na rozwój sytuacji. Znajdź sprawdzoną drukarnię i grafika i po prostu miej te kontakty na podorędziu. Mogą Ci się często przydać!
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejDruk online dla branży nieruchomości
Pierwsze wrażenie bywa decydujące, gdy chodzi o zakup czy wynajem mieszkania albo domu. Sprawdź, na jakie działania i wydruki warto postawić, by zwiększać efektywność działań sprzedażowych!
Druk online dla edukacji. Wysokiej klasy materiały na szkolenia
Chcesz wygodnie wydrukować podręczniki, książki i inne materiały szkoleniowe? W JKB Print rozumiemy potrzeby oraz specyfikę współczesnej branży edukacyjnej. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!
Nowoczesny i elegancki druk online dla branży modowej
Efekt pierwszego wrażenia i wysoka jakość to jedne z kluczowych elementów prezentacji ofert w branży modowej. Szukasz doświadczonej drukarni, która rozumie potrzeby i specyfikę branży modowej? Świetnie trafiłeś!