Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Drukarnia internetowa

Jakie powinno być logo firmy?

logo firmowe

Jakie powinno być logo firmy?

Zaprojektowanie atrakcyjnego, prostego w identyfikacji, skutecznego perswazyjnie logotypu jest niezwykle trudnym zadaniem. Tym bardziej, że należy również pamiętać, że musi być on dostosowany do możliwości umieszczenia na różnego typu materiałach promocyjnych.

Przede wszystkim elastyczność

Logo powinno mieć odpowiedni stosunek wysokości do szerokości. Powinniśmy je móc wpisać w kwadrat albo leżący prostokąt. To ważne, dlatego że nasze logo musi być na tyle elastyczne, abyśmy mogli je wkleić w dowolne materiały: foldery, biuwary, katalogi, plakaty, wielkie bilbordy, a nawet niewielkie ulotki czy naklejki. Warto zaprojektować kilka wersji naszego logo, które będą dedykowane materiałom konkretnych rozmiarów. Firmy, które mają ugruntowaną pozycję na rynku, dysponują różnymi, nieco różniącymi się od siebie wariantami. Cały napis przeobraża się w jedną literę, jednocześnie zachowując podobieństwo wystarczające do wizualnej identyfikacji. Logo firmy powinno znaleźć się praktycznie na każdym materiale promocyjnym i jego projekt musi uwzględniać różnorodność charakterów oraz formatów tych materiałów począwszy od niewielkiej naklejki aż po ogromny bilbord.

Wielkość logo oraz format pliku

Jeśli chcemy, aby nasze logo mogło być wydrukowane na materiałach różnej wielkości, to musimy je zapisać w odpowiednim formacie. Naklejki różnią się rozmiarem od plakatów, poszczególne ulotki czy katalogi różnią się rozmiarem od siebie nawzajem. Jeśli chcemy, aby każdy grafik mógł umieścić nasze logo wszędzie, to musimy je zapisać wektorowo. To pozwoli na swobodne powiększanie i pomniejszanie logo. Projektując ulotki w wielu różnych formatach, będziemy mogli do każdej z nich wstawić logo z tego samego pliku. Należy je zapisać w formacie PDF, SVG albo EPS.

Kolorystyka logo

Logo nie powinno zawierać w sobie wielu kolorów. To może być jeden kolor, maksymalnie dwa. Jeśli projektujemy katalogi i chcemy w nich umieścić logo, to musimy pamiętać, że jego kolorystyka będzie musiała się komponować z każdym poszczególnym katalogiem. Jeśli chcemy, aby nasze biuwary, w których reklamujemy produkty jesienne, były utrzymane w jesiennych barwach, czyli żółci, pomarańczy, czerwieni i brązu, a nasze logo będzie niebieskie, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że kolory będą się ze sobą gryzły. Ze względów finansowych niektóre katalogi czy biuwary projektuje się w czerni i bieli. W tym wypadku nie możemy umieścić kolorowego logo, dlatego najważniejszy jest jego kształt, który będzie rozpoznawalny bez względu na obecność albo nieobecność koloru.

 

Data publikacji: 01.12.2020

Powrót na stronę główną: blog