Jak zrobić kopertę? Praktyczne wskazówki
Wiele osób ignoruje rolę koperty firmowej w strategii marketingowej firmy. Warto jednak pamiętać, że odpowiednio zaprojektowana i starannie wykonana koperta firmowa jest niezbędnym elementem każdej dbającej o wizerunek firmy.
Co powinno się znaleźć na kopercie firmowej?
Na kopercie firmowej powinno się znaleźć logo firmy. Pozwoli ono na szybką identyfikację koperty. Na kopercie powinna się znaleźć nazwa firmy oraz dane kontaktowe. Jeśli koperty są adresowane do konkretnych osób, to na awersie koperty powinny się znaleźć ich dane. Jeśli w kopercie chcemy umieścić dyplomy i certyfikaty, które zostaną rozdane podczas uroczystej gali, to na kopercie mogą znaleźć się wyłącznie elementy składające się na identyfikację wizualną marki. Wszystko zależy od przeznaczenia konkretnej koperty. Najrozsądniej jest przygotować kilka projektów, na różne okoliczności.
Jak zrobić kopertę, która będzie stanowiła element marketingowy?
Jeśli chcemy, aby koperta była elementem reklamowym, to musi ona zawierać potrzebne informacje dotyczące firmy, oferty, produktu i musi być atrakcyjna wizualnie oraz spójna z identyfikacją wizualną marki. Na identyfikację wizualną składają się: nazwa firmy, logo, typografia oraz kolorystyka. Jeśli wiodącymi kolorami firmowymi jest róż i pomarańcz, to koperta może być różowa. Na kopercie można umieścić atrakcyjne ilustracje albo innego typu zdobienia. Im lepiej będzie wyglądała koperta, tym większa szansa, że odbiorca zainteresuje się treściami przekazywanymi przez firmę. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jak zrobić kopertę, która będzie stanowiła skuteczny przekaz marketingowy. Wszystko zależy od branży, produktu, rodzaju przekazu. Jeśli w kopercie chcemy umieścić broszury reklamowe, to koperta powinna być z nimi spójna.
Jaki wpływ na odbiorcę ma koperta?
Koperta kojarzy nam się z listami, prywatną korespondencją, przekazem, który jest kierowany wprost do nas. Foldery, które leżą na wystawce są produktem adresowanym do wszystkich i nie mają cech przekazu personalizowanego. Jeśli folder zostanie zapakowany w kopertę i wręczony konkretnej osobie, to zyska cechy przekazu osobistego. Do koperty można włożyć wszystko zarówno czasopisma, jak i pojedynczą ulotkę. To sprawi, że przekaz reklamowy firmy wyróżni się wśród innych przekazów i sprawi, że każdy klient poczuje się potraktowany indywidualnie i wyjątkowo. Atrakcyjny wygląd koperty może zachęcić odbiorcę do zapoznania się z treścią znajdującego się w niej drukowanego katalogu czy folderu. Koperta stanowi rodzaj wizytówki firmy. Odpowiedź na pytanie jak zrobić kopertę to: należy ją zrobić tak, aby zachęciła odbiorcę do zapoznania się z treściami, które w sobie zawiera.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKody QR w materiałach drukowanych – zastosowanie
Chcesz zwiększyć funkcjonalność i skuteczność swoich wydruków? Sprawdź, jak to zrobić za pomocą kodów QR!
Projektowanie wydruków dla osób ze ślepotą barw
Nie każdy widzi świat w takich samych barwach. Sprawdź, o czym warto pamiętać, projektując materiały drukowane dla osób z różnymi odmianami daltonizmu.
Skuteczne metody zabezpieczania materiałów drukowanych
Rozumiemy, jak ważne jest zabezpieczenie materiałów drukowanych przed podrabianiem i nieautoryzowanym użyciem. Dlatego oferujemy naszym klientom szereg zaawansowanych technik, które nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale także podnoszą estetykę wydruków. Oto kilka metod, które pomagają zapewnić naszym Klientom spokój, dostarczając wyjątkowej jakości materiały drukowane.