Jak zrobić kopertę? Praktyczne wskazówki
Wiele osób ignoruje rolę koperty firmowej w strategii marketingowej firmy. Warto jednak pamiętać, że odpowiednio zaprojektowana i starannie wykonana koperta firmowa jest niezbędnym elementem każdej dbającej o wizerunek firmy.

Co powinno się znaleźć na kopercie firmowej?
Na kopercie firmowej powinno się znaleźć logo firmy. Pozwoli ono na szybką identyfikację koperty. Na kopercie powinna się znaleźć nazwa firmy oraz dane kontaktowe. Jeśli koperty są adresowane do konkretnych osób, to na awersie koperty powinny się znaleźć ich dane. Jeśli w kopercie chcemy umieścić dyplomy i certyfikaty, które zostaną rozdane podczas uroczystej gali, to na kopercie mogą znaleźć się wyłącznie elementy składające się na identyfikację wizualną marki. Wszystko zależy od przeznaczenia konkretnej koperty. Najrozsądniej jest przygotować kilka projektów, na różne okoliczności.
Jak zrobić kopertę, która będzie stanowiła element marketingowy?
Jeśli chcemy, aby koperta była elementem reklamowym, to musi ona zawierać potrzebne informacje dotyczące firmy, oferty, produktu i musi być atrakcyjna wizualnie oraz spójna z identyfikacją wizualną marki. Na identyfikację wizualną składają się: nazwa firmy, logo, typografia oraz kolorystyka. Jeśli wiodącymi kolorami firmowymi jest róż i pomarańcz, to koperta może być różowa. Na kopercie można umieścić atrakcyjne ilustracje albo innego typu zdobienia. Im lepiej będzie wyglądała koperta, tym większa szansa, że odbiorca zainteresuje się treściami przekazywanymi przez firmę. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jak zrobić kopertę, która będzie stanowiła skuteczny przekaz marketingowy. Wszystko zależy od branży, produktu, rodzaju przekazu. Jeśli w kopercie chcemy umieścić broszury reklamowe, to koperta powinna być z nimi spójna.
Jaki wpływ na odbiorcę ma koperta?
Koperta kojarzy nam się z listami, prywatną korespondencją, przekazem, który jest kierowany wprost do nas. Foldery, które leżą na wystawce są produktem adresowanym do wszystkich i nie mają cech przekazu personalizowanego. Jeśli folder zostanie zapakowany w kopertę i wręczony konkretnej osobie, to zyska cechy przekazu osobistego. Do koperty można włożyć wszystko zarówno czasopisma, jak i pojedynczą ulotkę. To sprawi, że przekaz reklamowy firmy wyróżni się wśród innych przekazów i sprawi, że każdy klient poczuje się potraktowany indywidualnie i wyjątkowo. Atrakcyjny wygląd koperty może zachęcić odbiorcę do zapoznania się z treścią znajdującego się w niej drukowanego katalogu czy folderu. Koperta stanowi rodzaj wizytówki firmy. Odpowiedź na pytanie jak zrobić kopertę to: należy ją zrobić tak, aby zachęciła odbiorcę do zapoznania się z treściami, które w sobie zawiera.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcej
Czy można sprawdzić kolory na monitorze przed wydrukiem?
Weryfikacja kolorów materiałów drukowanych na ekranie monitora to złożony i niejednoznaczny temat. Fakt – monitory wyświetlają kolory konkretnego projektu, jednak ich odzwierciedlenie na wyświetlaczach może różnić się od finalnej kolorystyki materiału. Czy warto zatem polegać na monitorze w ocenie kolorystyki projektu? Odpowiedź brzmi: to zależy.

Druk książek dla dzieci – od czego zacząć?
Wiele osób marzy o wydaniu własnej książki dla najmłodszych. Rynek ten od stosunkowo niedawna przeżywa wielki boom, oferując mnóstwo inspirujących i pięknie ilustrowanych książek dla dzieci. Warto pamiętać, że pod względem wydania i druku takie wydawnictwo różni się nieco od książek tradycyjnych - szczególnie gdy mowa o egzemplarzach bogato ilustrowanych. W niniejszym wpisie podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, drukując książki dla dzieci - oczywiście zakładając, że masz już na taką pomysł.

Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy chce wziąć?
Ulotki kojarzą się często z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby wyciągnąć po nie dłoń. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą zechce wziąć każdy z Twoich potencjalnych klientów. Jak to zrobić, wyjaśniamy w niniejszym wpisie