Jak zaplanować konferencję od A do Z?
Organizacja konferencji to ogromne wyzwanie, którego poziom trudności jest zależny od skali imprezy, stopnia jej skomplikowania i czasu, jaki mamy na przygotowania. A te trwać mogą nawet kilka miesięcy, a mimo to nie każda konferencja kończy się sukcesem. Jak dobrze zaplanować konferencję, o czym pamiętać, jakie materiały przygotować?
Zacznij od planowania
Koncepcja, liczba uczestników, scenariusz, harmonogram i kosztorys - to podstawowe elementy planowania, od których trzeba wyjść, zanim chwycisz za telefon. Od tematu wydarzenia zależy, kogo zaprosisz na konferencję i jakich wybierzesz prelegentów. Trzeba również założyć ramy czasowe wydarzenia i spróbować przewidzieć ewentualne trudności. Wszystkie plany muszą mieścić się w budżecie.
Lokalizacja i podwykonawcy
Wybór lokalizacji to jeden z najważniejszych elementów przygotowań - poziom obsługi, wygląd, standard miejsca, dojazd, atmosfera - to wszystko ma kluczowe znaczenie dla sukcesu całego przedsięwzięcia. Na kolejnych miejscach są kolejni podwykonawcy, między innymi usługi cateringowe, wynajem sprzętu, agencja hostess czy firmy zapewniające atrakcje podczas konferencji, np. warsztaty tematyczne.
Wydruk materiałów konferencyjnych
Opracowanie grafik, druk i wysyłka zaproszeń, przygotowanie materiałów reklamowych oraz informacyjnych - to wszystko ważne elementy planowania konferencji. Tutaj potrzebny będzie dobry pomysł, przygotowanie merytoryczne oraz praca grafika. Natomiast druk materiałów szkoleniowych należy zlecić sprawdzonej drukarni, podobnie jak druk plakatów czy druk zaproszeń na konferencję.
Bądź oazą spokoju podczas wydarzenia
Twoja praca niestety nie kończy się w dniu konferencji. Zazwyczaj wymaga ona bieżącej kontroli, sprawdzania ewentualnych niedociągnięć podwykonawców czy odpowiedzi na niespodziewane sytuacje. Wpadki zdarzają się często - ważne, żeby wyciągnąć z nich lekcje na przyszłość, a podczas wydarzenia zachować zimną krew i nie dać po sobie poznać, że coś jest nie tak.
Zapytaj uczestników o wrażenia
Wiadomość zwrotna to coś, co pozwala nam się rozwijać. Właśnie dlatego ważna jest zbieranie tzw. feedbacku od gości po konferencji. Może mieć on różne formy, tak anonimowej ankiety, jak i rozmowy telefonicznej z wybranymi gośćmi. Warto zapytać zarówno o wartość merytoryczną wydarzenia, jak i poszczególnych etapów organizacji czy oferowanych warunków.
JKB Print jest drukarnią często wybieraną na podwykonawcę konferencji i eventów w Warszawie oraz całej Polsce. Jeśli szukasz sprawdzonej drukarni do swojego wydarzenia, która stanie na wysokości zadania, jest terminowa i odznacza się wysoką jakością - zapraszamy do współpracy.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.