Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Jak wydrukować niepowtarzalny voucher? Wymiary na każdą okazję

Druk niepowtarzalnego i porywającego vouchera warto dobrze zaplanować. Sprawdź, jak dobrać wymiary druku, by zwiększyć jego atrakcyjność.

Druk voucherów
Jak wydrukować niepowtarzalny voucher? Wymiary na każdą okazję

Jak dobrze wykorzystać vouchery i bony podarunkowe

Słowo voucher pochodzi z języka angielskiego. W tłumaczeniu na polski oznacza bon albo talon. W praktyce funkcjonuje jako dokument finansowy uprawniający do korzystania z określonych produktów bądź usług. Uzyskuje się go zwykle po wniesieniu opłaty. Ważność takiego dokumentu najczęściej wynosi około roku od momentu zakupu.

Kogo można obdarować voucherem? Bony wręcza się najczęściej bliskim osobom, współpracownikom, kontrahentom lub klientom. Najczęściej są to dokumenty bezimienne, stąd ciekawą opcję zwiększenia ich atrakcyjności stanowi personalizacja. Jej zalety opisaliśmy w dalszej części artykułu.

Bony podarunkowe sprawdzają się świetnie nie tylko jako upominki, lecz także pomoc w sprzedaży produktów i usług. I w jednej, i w drugiej roli zapewnią określone profity.

W pierwszym przypadku nie musisz celować w konkretny produkt, ale np. gwarantujesz obdarowanemu możliwość wydania określonej sumy w ulubionym sklepie. Wówczas wybiera on sobie prezent samodzielnie, Ty zaś nie ryzykujesz nietrafienia upominkiem w jego gust.

Bon sprawdza się doskonale także jako alternatywny sposób prezentowania usług czy produktów. Dotyczy to wielu branż i przedsiębiorstw, od salonów fryzjerskich i kosmetycznych, restauracje, aż po firmy szkoleniowe. Ważne, by pamiętać, że bony, aby lepiej spełniać swoją funkcję, powinny być wręczane klientom jak prezenty, tzn.:
●    sprawiać, że odczują przyjemność płynącą z otrzymania czegoś wyjątkowego,
●    posiadać atrakcyjny wygląd,
●    zaciekawiać i pobudzać wyobraźnię,
●    wskazywać, że są kimś wyjątkowym,
●    zachęcać do skorzystania z prezentu.

Bony i vouchery mogą być rozdawane jako bilety, programy lojalnościowe, abonamenty czy dotyczyć nie konkretnych kwot, ale wskazanych usług bądź produktów. Powinny przekazywać informacje w sposób jasny i czytelny, pozostając atrakcyjne wizualnie. Aby tak się stało, bony i vouchery muszą mieć wymiary dopasowane do marki, jej oferty oraz profilu klienta, który będzie się z nimi zapoznawał.

Wymiary bonów i voucherów – jak wybrać format?

Druk bonów, voucherów i kuponów związany jest z doborem takich parametrów jak:
●    Rodzaj papieru – kreda matowa o gramaturach od 115 do 350 g (im wyższa, tym lepsza jakość druku); karton (powlekany lub niepowlekany), kreda błyszcząca (115-350 g), papier offsetowy, papier satynowy i inne.
●    Zadruk – jednostronny, dwustronny; w kolorze lub czarno-biały.
●    Format – A5 (148 x 210 mm), A6 (105 x 148), DL (99 x 210) i inne (np. 68 x 105, 70 x 95, 70 x 200, 85 x 55, 90 x 50, 100 x 240), a także druk talonów kwadratowych czy składanych.
●    Foliowanie – jednostronnie, dwustronnie lub bez foliowania.
●    Zaokrąglanie rogów.

Jednym z najpopularniejszych papierów na druk jest kreda matowa 350g. To delikatny w dotyku, biały, gładzony papier, na którym kolory ładnie się prezentują. Umożliwia łatwy druk bonów, kartek pocztowych czy wizytówek.

Jak dobrać odpowiednio nakład i wymiary druku? Tutaj wszystko zależy od naszych potrzeb i preferencji. Karty upominkowe drukuje się najczęściej w wygodnym formacie DL (wymiar 99 x 210), czyli takim samym jak podłużna pocztówka, lub formatach A5 i A6. Dzięki temu łatwo trzyma się je w dłoni oraz przechowuje.

W przypadku voucherów składanych popularne wymiary to 198 x 210 lub 420 x 99 mm.

Jeśli interesuje Cię konkretny nakład, elastyczność parametrów druku czy unikatowe i niepowtarzalne projekty na papierze wysokiej jakości, możemy Ci pomóc. Jako drukarnia cyfrowa i stacjonarna oferujemy atrakcyjny wachlarz usług, a także prostą i szybką wycenę. Zamów druk bonów, voucherów i kuponów podarunkowych już teraz.

Personalizacja bonów i voucherów podarunkowych

Obok powyższych możliwa jest również personalizacja swojego projektu bonów i voucherów. Dzięki niej stają się one atrakcyjniejsze, ponieważ kierowane są do konkretnego odbiorcy (zaproszenia, ulotki, zakładki, winietki itp.). Sprawia to, że może się on poczuć wyjątkowy oraz doceniony, ponieważ zadaliśmy sobie trud, by zaprojektować i wydrukować konkretny egzemplarz specjalnie dla niego.

A może dobrym pomysłem okaże się połączenie bonu/vouchera i wizytówki?

Personalizacja oznacza wpisanie na każdym osobnym bonie danych klienta, np. imienia lub imienia i nazwiska (a w modelu B2B np. nazwy firmy). Tworzy to oczywiście pewne utrudnienia organizacyjne i logistyczne. Jeśli ich nie dopilnujesz, może dojść do pomyłki adresatów i małej wpadki wizerunkowej. Personalizacja voucherów wiązać się może również z wyższymi kosztami.

Podsumowanie

Vouchery czy bony upominkowe mogą zapewnić Ci wiele korzyści. Jako prezenty na ostatnią chwilę oraz dające wybór obdarowanemu gwarantują oszczędność czasu. Są również miłym gestem ze strony firm, zapewniającym wzrost rozpoznawalności marki i lojalności klienta. Mogą się również realnie przełożyć na większą sprzedaż. Jako przemyślana inwestycja, zwrócą się z nawiązką.

Potrzebny Ci druk wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach? Możemy Ci go zapewnić. Porozmawiajmy już teraz.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
jednoosobowa działalnosc co do druku
Jednoosobowa działalność: co do druku?

Jednoosobowa działalność: co do druku?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Czytaj więcej
katalogi szyte, klejone czy spiralowane
Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.

Czytaj więcej
magia ulotek reklamowych
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:

  • Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
  • Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
  • O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Czytaj więcej