Jak skutecznie promować lokalny biznes?
Promocja lokalnego biznesu nie jest łatwa, szczególnie jeśli konkurencja jest duża.

Jak skutecznie promować lokalny biznes?
Jeśli chcemy odnieść sukces, to musimy zastosować rozmaite techniki marketingowe. Szczególnie ważne jest zastosowanie różnego typu materiałów promocyjnych.
Jakie materiały promocyjne wybrać do promocji lokalnego biznesu?
Ważne, aby oprócz promocji drogą elektroniczną zastosować także promocję w formie papierowej. To szczególnie ważne w przypadku lokalnych biznesów, które szukają klientów przede wszystkim ze względu na ich fizyczną bliskość, sąsiadowanie z danym miejscem. Wtedy materiały, które istnieją fizycznie, takie jak: bilety, karty wstępu, broszury, ulotki, vouchery i kupony, bony, wejściówki, sprawdzą się lepiej niż ich niematerialne odpowiedniki. Ludzie poprzez fizyczny kontakt mogą nawiązać jakiegoś rodzaju więź z miejscem. Dystrybucja takich materiałów też będzie łatwa (w związku z sąsiedztwem grupy odbiorczej) i pozwoli na osobisty kontakt z potencjalnym klientem, chwilę rozmowy, czy ustne zaproszenie do skorzystania z usług. To wszystko podkreśli lokalność miejsca.
Prezenty jako forma promocji
Dobrym pomysłem na promocję biznesu jest zaoferowanie możliwości podarowania naszej usługi lub produktu. Taką możliwość możemy uzyskać dzięki odpowiednim materiałom, którymi są: bony, vouchery i kupony. Wiele osób ma problem z wyborem odpowiedniego prezentu i często decyduje się na podarowanie jakiejś usługi. Bez względu na to, czy prowadzimy małą restaurację, czy gabinet masażu albo sklep z antykami, warto poszerzać grono klientów poprzez oferowanie obecnym klientom możliwości wykupienia takich bonów czy voucherów. Dzięki temu nasze miejsce zacznie się kojarzyć pozytywnie z uroczystością, prezentem, podarunkiem. To zwiększy nasze szanse na marketingowy sukces.
Ważna jest odpowiednia jakość materiałów promocyjnych
Bez względu na to, czy chcemy wydrukować broszury, czy ulotki, musimy pamiętać o tym, że powinny one być poprawne językowo, estetyczne, dobrze skomponowane, pasujące do charakteru miejsca, wydrukowane na odpowiednim papierze i w odpowiednim formacie. Ulotka nie może być wielkości plakatu, ale nie może być też za mała. Jeśli mamy bilety, wejściówki, karty wstępu i są one wielorazowego użytku, to należy je odpowiednio zabezpieczyć, żeby się nie niszczyły, nie brudziły, nie zużywały. Pomimo upływu czasu powinny wyglądać schludnie i estetycznie. Tylko wtedy ich właściciele będą chcieli ich używać i do nas przychodzić. Odpowiednie zabezpieczenie możemy uzyskać dzięki pokryciu ich laminatem.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcej
Sklep internetowy: co do druku?
„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?
Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Jednoosobowa działalność: co do druku?
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.