Jak skutecznie promować lokalny biznes?
Promocja lokalnego biznesu nie jest łatwa, szczególnie jeśli konkurencja jest duża.
Jak skutecznie promować lokalny biznes?
Jeśli chcemy odnieść sukces, to musimy zastosować rozmaite techniki marketingowe. Szczególnie ważne jest zastosowanie różnego typu materiałów promocyjnych.
Jakie materiały promocyjne wybrać do promocji lokalnego biznesu?
Ważne, aby oprócz promocji drogą elektroniczną zastosować także promocję w formie papierowej. To szczególnie ważne w przypadku lokalnych biznesów, które szukają klientów przede wszystkim ze względu na ich fizyczną bliskość, sąsiadowanie z danym miejscem. Wtedy materiały, które istnieją fizycznie, takie jak: bilety, karty wstępu, broszury, ulotki, vouchery i kupony, bony, wejściówki, sprawdzą się lepiej niż ich niematerialne odpowiedniki. Ludzie poprzez fizyczny kontakt mogą nawiązać jakiegoś rodzaju więź z miejscem. Dystrybucja takich materiałów też będzie łatwa (w związku z sąsiedztwem grupy odbiorczej) i pozwoli na osobisty kontakt z potencjalnym klientem, chwilę rozmowy, czy ustne zaproszenie do skorzystania z usług. To wszystko podkreśli lokalność miejsca.
Prezenty jako forma promocji
Dobrym pomysłem na promocję biznesu jest zaoferowanie możliwości podarowania naszej usługi lub produktu. Taką możliwość możemy uzyskać dzięki odpowiednim materiałom, którymi są: bony, vouchery i kupony. Wiele osób ma problem z wyborem odpowiedniego prezentu i często decyduje się na podarowanie jakiejś usługi. Bez względu na to, czy prowadzimy małą restaurację, czy gabinet masażu albo sklep z antykami, warto poszerzać grono klientów poprzez oferowanie obecnym klientom możliwości wykupienia takich bonów czy voucherów. Dzięki temu nasze miejsce zacznie się kojarzyć pozytywnie z uroczystością, prezentem, podarunkiem. To zwiększy nasze szanse na marketingowy sukces.
Ważna jest odpowiednia jakość materiałów promocyjnych
Bez względu na to, czy chcemy wydrukować broszury, czy ulotki, musimy pamiętać o tym, że powinny one być poprawne językowo, estetyczne, dobrze skomponowane, pasujące do charakteru miejsca, wydrukowane na odpowiednim papierze i w odpowiednim formacie. Ulotka nie może być wielkości plakatu, ale nie może być też za mała. Jeśli mamy bilety, wejściówki, karty wstępu i są one wielorazowego użytku, to należy je odpowiednio zabezpieczyć, żeby się nie niszczyły, nie brudziły, nie zużywały. Pomimo upływu czasu powinny wyglądać schludnie i estetycznie. Tylko wtedy ich właściciele będą chcieli ich używać i do nas przychodzić. Odpowiednie zabezpieczenie możemy uzyskać dzięki pokryciu ich laminatem.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.