Ile kosztuje baner reklamowy? Odkrywamy, co wpływa na ostateczną cenę.
Banery reklamowe to jedne z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej. Dowiedz się więcej o tym, jak wyceniany jest druk banerów.

Banery reklamowe - jakie są ich rodzaje?
Banery, podobnie jak plakaty czy roll-up, mogą stanowić doskonałą reklamę naszej firmy, zarówno w przestrzeni miejskiej, jak i w terenie niezabudowanym. Ich projekt warto dobrze przemyśleć. Dlatego, zanim stworzysz baner, zastanów się nad trzema kluczowymi kwestiami:
- przeznaczeniem reklamy,
- jej lokalizacją,
- budżetem, którym dysponujesz.
Dzięki temu ustalisz, co dokładnie jest Ci potrzebne - baner drukowany jednostronnie, dwustronnie, a może w siatce? Wybierzesz preferowany materiał, format i rodzaj baneru. Wśród tych ostatnich wyróżniamy:
- Banery reklamowe Frontlit - baner drukowany jednostronnie przeznaczony do reklamy frontowej. Do produktów tego typu wykorzystuje się tkaninę winylową obudowaną zewnętrznie powłoką PCV. Ten rodzaj banerów jest stosunkowo tani, łatwy w obróbce i odporny na działanie warunków atmosferycznych, co decyduje o wysokiej popularności wśród klientów. Banery Frontlit dostępne są w różnych gramaturach decydujących o ich wytrzymałości, a także 2 wariantach: laminowanym oraz powlekanym.
a. Banery laminowane są sztywniejsze, ale mniej wytrzymałe, dlatego sprawdzają się w przypadku kampanii sezonowych z ograniczonym budżetem.
b. Banery powlekane to rozwiązanie droższe i trwalsze, idealne jako reklama długotrwała na otwartych przestrzeniach czy w miejscach narażonych na działanie czynników atmosferycznych. - Banery blockout - baner jednostronny lub dwustronny (polecana jest druga wersja), drukowany na materiałach typu blockout. Jego podstawową zaletą jest minimalna przepuszczalność światła, zapewniana między innymi dzięki specjalnej przekładce. Banery blockout są niezwykle czytelne i odporne na warunki atmosferyczne, dzięki czemu znajdują zastosowanie zwłaszcza w przypadku reklam umieszczanych przy drogach.
- Siatka mesh (lub: siatka banerowa) - baner drukowany jednostronnie, zbudowany z wielu drobnych dziurek tworzących siatkę. Wśród ich zalet warto wymienić lekkość oraz wysoką wytrzymałość na trudne warunki pogodowe. Sprawdzają się w przypadku projektów w dużej skali, umieszczanych na elewacjach budynków czy ogrodzeniach, a także w druku wielkoformatowym.
Co wpływa na cenę banerów reklamowych?
Na to, ile kosztują banery reklamowe, wpływa kilka istotnych czynników. Wśród najistotniejszych są:
- Typ banera reklamowego (baner drukowany jednostronnie, dwustronnie itp. - patrz wyżej).
- Rodzaj materiału oraz jego gramatury.
- Wielkość baneru (format projektu) - technicznie rzecz biorąc, im większe wymiary ma baner, tym będzie droższy.
- Nakład - zasadniczo im więcej sztuk zlecisz, tym tańszy będzie koszt całkowity zlecenia.
- Oczkowanie - oczka to uniwersalne i funkcjonalne zaczepy ułatwiające montaż banera na ścianie, tablicy, ogrodzeniu, między drzewami itp. Będą niezbędne, jeśli chcesz umieścić reklamę w tego rodzaju przestrzeniach. Oczkowanie to jeden z ostatnich etapów produkcji banera. Oczka wykonuje się co 25 lub co 50 mm.
Ceny banerów reklamowych mogą regulować także inne, niestandardowe zmienne. W teorii druk jednostronny baneru będzie tańszy niż druk dwustronny. Podobnie druki personalizowane, wymagające dodatkowej obróbki czy uszlachetnień, sprawiają, że zamówienie staje się droższe.
Ile kosztują banery reklamowe? Cennik 2023
Na początku powiedzmy sobie jasno, że uniwersalny cennik banerów nie istnieje. Każda firma wycenia zamówienia indywidualnie, biorąc pod uwagę czynniki, które wymieniliśmy powyżej, aktualną sytuację na rynku czy indywidualne preferencje.
Aktualną wycenę (netto lub brutto) możesz łatwo sprawdzić na naszej stronie w zakładkach banery lub banery wyborcze. Wystarczy, że wybierzesz materiał, rozmiar (lub wpiszesz własny) oraz określisz preferencje dotyczące oczkowania. Wyniki zaprezentowane będą w tabeli po prawej stronie.
Komu zlecić druk banerów reklamowych?
Odpowiedź jest prosta: doświadczonej drukarni. Na przykład nam. Realizujemy druk banerów reklamowych (z oczkowaniem lub bez oczkowania, zgrzane na krawędziach) w dogodnym formacie na dwóch rodzajach materiałów: ekonomicznym laminowanym Frontlit 440g oraz powlekanym Frontlit 510g.
Masz pytania? Chcesz nam zlecić druk banerów? Chętnie pomożemy! Skontaktuj się z nami już teraz.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcej
Sklep internetowy: co do druku?
„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?
Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Jednoosobowa działalność: co do druku?
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.