Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Identyfikacja wizualna a personalizacja wydruków

Drukowanie kojarzy nam się z zadrukowywaniem kartki. Współczesne metody druku umożliwiają jednak personalizowanie wydruków również pod względem nośnika, a także sposobu wydruku. Warto o tym pamiętać podczas kreowania tożsamości wizualnej marki.

druk personalizowany
Identyfikacja wizualna a personalizacja wydruków

Druk dla każdego

Współczesne drukarnie, które mają różnorodny sprzęt drukujący oraz profesjonalne oprogramowanie, umożliwiają druk personalizowany To rozwiązanie dla tych klientów, którzy mają określoną wizję produktu. Personalizacja jest możliwa zarówno na poziomie treści, formy, jak i podłoża. Wybór tego rozwiązania pozwoli nam stworzyć materiały unikatowe, oryginalne. To szczególnie ważne w kształtowaniu identyfikacji wizualnej firmy, które jest podstawowym działaniem marketingowym.

Identyfikacja wizualna, czyli to, co nas wyróżnia

Identyfikacja wizualna stanowi narzędzie, które służy kreowaniu wizerunku marki na rynku. Obejmuje ogół zachowań, a także symboli wykorzystywanych w firmie. To ogół działań, których celem jest wykreowanie spójnej identyfikacji rynkowej. Na tożsamość wizualną firmy składają się: jej logotyp, nazwa firmy, topografia firmowa oraz paleta kolorów. Dotyczy ona nie tylko wyglądu materiałów promocyjnych, ale również produktów, ich opakowań, budynków, wystrojów wnętrz. Stworzenie spójnej tożsamości wizualnej ma na celu zintegrowanie wszystkich produktów i komunikatów marketingowych firmy, które nawiązując do siebie nawzajem, wzmacniają przekaz perswazyjny.

Wykorzystanie potencjału drukarni w kształtowaniu wizerunku firmy

Tworząc tożsamość wizualną firmy, warto mieć świadomość możliwości pełnego wykorzystania oferty danej drukarni. Skuteczną i chętnie wybieraną formą promocji jest umieszczanie materiałów promocyjnych w przestrzeni miasta. Jednakże, aby przygotowane przez nas materiały nie ulegały zniszczeniu, musimy je odpowiednio zabezpieczyć. Druki laminowane są niezwykle trwałe i odporne na działanie wilgoci oraz pobrudzenie. Papier pokryty jest specjalnym laminatem, który go chroni i przedłuża jego żywotność. Ciekawym rozwiązaniem jest druk na folii. To rozwiązanie sprawdza się w przypadku przygotowywania witryn sklepowych, drzwi, samochodów, materiałów dekoracyjnych umieszczanych we wnętrzach biur. Ta technika umożliwia poszerzenie zakresu obiektów i produktów objętych identyfikacją wizualną. W celu stworzenia nietypowych materiałów promocyjnych można wykorzystać druki sztancowane. To technika polegająca na wykrawaniu z kartonu lub papieru rozmaitych kształtów. Dzięki niej nasze produkty będą wyróżniały się wśród oferty konkurentów.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
Druk wizytówek
Sklep internetowy: co do druku?

Sklep internetowy: co do druku?

„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Czytaj więcej
nowoczesne czasopismo
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?

Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Czytaj więcej
jednoosobowa działalnosc co do druku
Jednoosobowa działalność: co do druku?

Jednoosobowa działalność: co do druku?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Czytaj więcej