Identyfikacja wizualna a personalizacja wydruków
Drukowanie kojarzy nam się z zadrukowywaniem kartki. Współczesne metody druku umożliwiają jednak personalizowanie wydruków również pod względem nośnika, a także sposobu wydruku. Warto o tym pamiętać podczas kreowania tożsamości wizualnej marki.
Druk dla każdego
Współczesne drukarnie, które mają różnorodny sprzęt drukujący oraz profesjonalne oprogramowanie, umożliwiają druk personalizowany To rozwiązanie dla tych klientów, którzy mają określoną wizję produktu. Personalizacja jest możliwa zarówno na poziomie treści, formy, jak i podłoża. Wybór tego rozwiązania pozwoli nam stworzyć materiały unikatowe, oryginalne. To szczególnie ważne w kształtowaniu identyfikacji wizualnej firmy, które jest podstawowym działaniem marketingowym.
Identyfikacja wizualna, czyli to, co nas wyróżnia
Identyfikacja wizualna stanowi narzędzie, które służy kreowaniu wizerunku marki na rynku. Obejmuje ogół zachowań, a także symboli wykorzystywanych w firmie. To ogół działań, których celem jest wykreowanie spójnej identyfikacji rynkowej. Na tożsamość wizualną firmy składają się: jej logotyp, nazwa firmy, topografia firmowa oraz paleta kolorów. Dotyczy ona nie tylko wyglądu materiałów promocyjnych, ale również produktów, ich opakowań, budynków, wystrojów wnętrz. Stworzenie spójnej tożsamości wizualnej ma na celu zintegrowanie wszystkich produktów i komunikatów marketingowych firmy, które nawiązując do siebie nawzajem, wzmacniają przekaz perswazyjny.
Wykorzystanie potencjału drukarni w kształtowaniu wizerunku firmy
Tworząc tożsamość wizualną firmy, warto mieć świadomość możliwości pełnego wykorzystania oferty danej drukarni. Skuteczną i chętnie wybieraną formą promocji jest umieszczanie materiałów promocyjnych w przestrzeni miasta. Jednakże, aby przygotowane przez nas materiały nie ulegały zniszczeniu, musimy je odpowiednio zabezpieczyć. Druki laminowane są niezwykle trwałe i odporne na działanie wilgoci oraz pobrudzenie. Papier pokryty jest specjalnym laminatem, który go chroni i przedłuża jego żywotność. Ciekawym rozwiązaniem jest druk na folii. To rozwiązanie sprawdza się w przypadku przygotowywania witryn sklepowych, drzwi, samochodów, materiałów dekoracyjnych umieszczanych we wnętrzach biur. Ta technika umożliwia poszerzenie zakresu obiektów i produktów objętych identyfikacją wizualną. W celu stworzenia nietypowych materiałów promocyjnych można wykorzystać druki sztancowane. To technika polegająca na wykrawaniu z kartonu lub papieru rozmaitych kształtów. Dzięki niej nasze produkty będą wyróżniały się wśród oferty konkurentów.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejKatalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?
Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?
Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:
- Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
- Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
- O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku
Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.