Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Materiały reklamowe - nie zapomnij o nich na konferencji!

Organizacja konferencji wymaga wiele pracy, pomysłowości i realizacyjnej precyzji. Jeśli wydarzenie ma zakończyć się sukcesem, to każdy detal ma znaczenie. Nawet faktura papieru winietek.

Materiały reklamowe - nie zapomnij o nich na konferencji
Materiały reklamowe - nie zapomnij o nich na konferencji!

Jak przygotować materiały szkoleniowe i konferencyjne?

Najważniejsze są: treść, poprawność merytoryczna oraz językowa. Warto jednak pamiętać, że materiały szkoleniowe i konferencyjne muszą mieć też odpowiednią formę. Istotny jest format, materiały bowiem nie mogą być zbyt duże (muszą być wygodne w użytkowaniu, w czytaniu i przeglądaniu) i nie mogą być zbyt małe (wszystko musi być czytelne). Bardzo często materiały szkoleniowe i konferencyjne służą uczestnikom do robienia notatek. Z tego względu należy je wydrukować na odpowiednim papierze, który umożliwi swobodne notowanie zarówno długopisem, jak i ołówkiem. Strony muszą być połączone, aby nie zapanował bałagan, ale muszę też dać się swobodnie przewracać.

Banery i plakaty jako forma promocji konferencji

Każda konferencja wymaga odpowiedniej promocji. Po pierwsze uczestnicy muszą mieć świadomość, że się ona odbywa, a po drugie muszą chcieć wziąć w niej udział. Ważnym elementem w promocji konferencji są plakaty albo banery umieszczone w stosownym do tego miejscu. Najczęściej są to miejsca tematycznie związane z konferencją. Jeśli to konferencja naukowa poświęcona twórczości Czesława Miłosza, to banery i plakaty powinny zostać zawieszone na uczelniach humanistycznych, w klubach literackich, księgarniach i innych tego typu miejscach. Powinny one zostać zaprojektowane tak, aby jednocześnie informować i przyciągać wzrok. Ich forma wizualna musi być spójna z tematem konferencji i być estetyczna.

Wizytówki - kiedy i jak je wymieniać?

Każda konferencja jest swego rodzaju targiem pracy i miejscem prezentacji wiedzy i umiejętności. Ważnym elementem jest wymiana wizytówek, która pozwoli na utrzymanie kontaktu po zakończeniu konferencji oraz ułatwi pracodawcy złożenie propozycji etatu wybranemu uczestnikowi. Wizytówki możemy wymienić w stosownym do tego momencie – to może być przerwa na kawę albo czas wspólnego posiłku, jeśli takowy został przewidziany. Wizytówek nie można wymieniać w trakcie przemówień konferencyjnych. Wizytówki powinny być eleganckie, zadbane i w formacie, który umożliwi umieszczenie ich w wizytowniku. Po otrzymaniu wizytówki należy ją dokładnie obejrzeć, a potem włożyć do wizytownika, nie można jej miąć, wkładać do kieszeni spodni. Należy okazać jej szacunek.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
Druk wizytówek
Sklep internetowy: co do druku?

Sklep internetowy: co do druku?

„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Czytaj więcej
nowoczesne czasopismo
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?

Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Czytaj więcej
jednoosobowa działalnosc co do druku
Jednoosobowa działalność: co do druku?

Jednoosobowa działalność: co do druku?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Czytaj więcej