Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Drukarnia internetowa dla małych przedsiębiorstw

Mikro i małe firmy muszą podchodzić do druku zdecydowanie inaczej, niż w przypadku średnich i dużych przedsiębiorstw.

drukarnia internetowa dla małych przedsiębiorstw
Drukarnia internetowa dla małych przedsiębiorstw

Drukarnia internetowa dla małych przedsiębiorstw. Jak mądrze zarządzać kosztami i jakością?

Dysponują nie tylko innym, mniejszym budżetem, ale i odmiennymi możliwościami, potrzebami albo niszą (grupą docelową). Dlatego, realizują wydruk materiałów reklamowych, warto zastanowić się przede wszystkim...

Czemu mają służyć Twoje materiały reklamowe?

To jedno z fundamentalnych pytań branży reklamowej. Obok ustalenia, kto właściwie stanowi Twoją grupę docelową, musisz poważnie zastanowić się nad tym:

  • jak chcesz do niej dotrzeć oraz:
  • jaki cel mają realizować wydruki.

Zasadniczo wydruk realizuje się albo w opcji taniej, albo w opcji PREMIUM.

Wybór papieru a wybór opcji druku

Wybór papieru jest jednym z głównych czynników wpływających na koszty i jakość druku. Przykładowo ulotki zwykłe albo ulotki składane można wydrukować taniej na cieńszym papierze o niższej gramaturze. Taki wybór sprawdza się zwłaszcza w przypadku materiałów masowych, których kontakt z odbiorcą jest chwilowy, rozpowszechnianych na ulicach czy w punktach usługowych. Jakość nie odgrywa tam tak istotnej roli, jak funkcja informacyjna produktu, dlatego często nie warto w niego inwestować.

Najwyższa jakość druku - druk PREMIUM

Jeśli zależy Ci na jakości, musisz wybrać zdecydowanie grubsze o wyższej gramaturze. Zwiększy to koszty zamówienia, ale podniesie jakość i prestiż Twoich materiałów. Dzięki temu będą lepiej promować Twoje produkty albo usługi, przekładając się na większe zyski.

Jeśli Twoja marka obsługuje głównie osoby majętne, przykładające dużą wagę do jakości, ale gotowe za nią zapłacić, warto rozważyć opcję PREMIUM. Wówczas drukuj foldery, ulotki, zaproszenia czy wizytówki na grubszym papierze oraz z dodatkowymi uszlachetnieniami. Mogą to być np. folia matowa z lakierem wybiórczym albo folia błyszcząca. Twoi odbiorcy z pewnością docenią taką dbałość o ekspozycję materiałów.

Jak połączyć jakość z oszczędnością, czyli opcja pośrednia

Załóżmy, że chcesz upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: wydrukować swoje materiały tanio, jednocześnie zapewniając im wrażenie wysokiej jakości. Masz kilka opcji do wyboru.

Przyjmijmy, że drukujesz katalogi. Możesz wówczas wykorzystać grubszy papier na okładkę (np. kredę matową 300 g) i uszlachetnić ją np. folią satynową Soft-Touch, a dla środka wybrać papier cieńszy (np. kredę matową 115 g). Pamiętaj, by dostosować parametry do projektu. Jeśli przewiduje on wykorzystanie bardzo intensywnych i/lub ciemnych kolorów, to wybór zbyt cienkiego podłoża spowoduje, że wydruk będzie przebijał na drugą stronę.

Podobnie możesz postąpić, drukując np. bloczki samokopiujące. Jeśli chcesz, żeby kopia dla klienta wyglądała profesjonalnie, zdecyduj się na wydruk pierwszej strony w kolorze. Kopię, która trafi na dział produkcji albo sprzedaży, zadrukuj tylko kolorem czarnym.

Zastanów się też, co najlepiej trafia do Twoich klientów. Niekiedy, np. zamiast wizytówki albo ulotki, warto im zaoferować gadżety reklamowe: kalendarze, bloczki reklamowe klejone albo biuwary na kolejny rok kalendarzowy. Takie wydruki pełnią nie tylko funkcję reklamową (logo, dane kontaktowe, informacje o firmie itp.), ale i użytkową, przez co odbiorca ma z nimi zdecydowanie częstszy i bliższy kontakt.

Druk wewnętrzny – gdzie szukać oszczędności?

Druk wewnętrzny w małych przedsiębiorstwach to m.in. raporty, materiały szkoleniowe, formularze samokopiujące, notesy spiralowane, papier firmowy itp. Większość z tych materiałów nie trafia w ręce klientów. Muszą być zatem użyteczne (np. wytrzymałe), ale niekoniecznie wysokiej jakości.

Jeśli drukujesz katalogi na użytek wewnętrzny (np. zestawienia części dla mechaników, instrukcję przygotowania napojów itp.), to możesz zrezygnować z kolorów tam, gdzie jest to zbędne i postawić na druk czarno-biały. Możesz także wybrać papier o niższej gramaturze, o ile druk wewnętrzny nie straci przez to na użyteczności.

Druk offsetowy czy druk cyfrowy?

Popularnym rozwiązaniem w sektorze mikro i małych firm jest druk cyfrowy. Jest to technologia łatwo dostępna, szybka, elastyczna i opłacalna zwłaszcza dla mniejszych nakładów. Jej wykorzystanie nie wymaga kosztownego uruchamiania maszyn drukarskich, jak ma to miejsce w przypadku offsetu.

Jeśli mówimy o naprawdę dużych nakładach, warto zdecydować się na druk offsetowy. Gdy praktycznie w całości wykorzystasz wydruk i nie planujesz zmieniać jego treści, to korzystniej będzie wydrukować większy nakład za jednym razem, niż dzielić go na kilka mniejszych zleceń.

JKB Print. Drukarnia online dla małych przedsiębiorstw

Interesuje Cię druk online? W JKB Print zrealizujemy Twoje zamówienia z najwyższą starannością. Podpowiemy też, gdzie warto oszczędzić, gdzie lepiej postawić na wyższą jakość oraz w jaki sposób możesz to zrobić. Jako drukarnia internetowa, cyfrowa, offsetowa i oferująca druk wielkoformatowy współpracujemy z przedsiębiorstwami z różnych branż, agencjami reklamowymi czy wydawnictwami. Chętnie pomożemy także Twojej firmie. Skontaktuj się z nami już teraz!

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
katalogi szyte, klejone czy spiralowane
Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Katalogi szyte, klejone i składane - które wybrać?

Chcesz w sposób czytelny i estetyczny przekazać więcej informacji o swojej firmie, produkcie albo usłudze? Idealną ku temu opcją mogą okazać się katalogi. W niniejszym wpisie przedstawiamy, jakie korzyści mogą Ci dostarczyć takie produkty oraz kiedy i na jaki ich rodzaj warto postawić.

Czytaj więcej
magia ulotek reklamowych
Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Magia ulotek reklamowych – jak ją wykrzesać i wykorzystać?

Ulotka to stosunkowo prosty i w miarę tani sposób na promocję. Warunkiem jej skuteczności jest trzymanie się pewnych fundamentalnych zasad doboru, projektowania i wydruku materiału. W niniejszym wpisie wyjaśniamy:

  • Kiedy warto postawić na promocję za pomocą ulotek reklamowych.
  • Jakie są cechy dobrej i skutecznej ulotki.
  • O czym pamiętać, zlecając druk ulotek.
Czytaj więcej
jak zrobic dobry plakat krok po kroku
Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Jak wykonać dobry plakat? Instrukcja krok po kroku

Plakaty mogą łączyć w sobie wizualną sugestywność z informacyjną doniosłością. Wykonanie ich w taki sposób, by łączyły w sobie różne funkcje, nie jest jednak prostym zadaniem. W niniejszym wpisie wyjaśniamy, czym powinien cechować się dobry plakat reklamowy oraz jak go wykonać krok po kroku.

Czytaj więcej