Kiedy zdecydować się na mały format reklamowy?
Wybór poligraficznych formatów materiałów reklamowych może spędzać sen z powiek. Najprostsze w realizacji są te o mniejszych rozmiarach. Warto się zastanowić, kiedy będą spisywać się najlepiej.
Parę słów o małych formatach reklamowych
Katalog małych formatów reklamowych jest dość obszerny. Z marszu można wymienić takie materiały jak ulotki, broszury, naklejki czy winietki. Co można powiedzieć o ich charakterystyce? Przede wszystkim wyróżniają się sporą elastycznością. Można dla nich znaleźć różne, często zaskakujące zastosowania.
Wykorzystywanie małych formatów reklamowych – kiedy i jak
Małe formaty reklamowe są popularnym środkiem komunikacji promocyjnej, zwłaszcza w przypadku skromnych budżetowo kampanii. Mogą być wykorzystywane również jako jedyne narzędzie promocji w przypadku prowadzenia działań marketingowych na lokalną skalę, np. w obrębie jednej dzielnicy.
Niewątpliwą zaletą takich formatów reklamowych jak w przypadku ulotki, broszury, czy druku katalogów jest to, że mogą stanowić również atrybut marketingu bezpośredniego, który sprowadza się m.in. do kontaktu twarzą w twarz. Wtedy rozdający lub rozdająca ulotki albo broszury może dodatkowo porozmawiać z osobą, która chce dowiedzieć się więcej na temat promowanego produktu czy usługi. Inną ważną cechę małych formatów reklamowych stanowi to, że mogą one wędrować razem z odbiorcą. Osoba, której została wręczona ulotka, może ją zabrać ze sobą do domu. Wówczas pojawia się duże prawdopodobieństwo, że z komunikatem znajdującym się na tym materiale zapoznają się także inni mieszkańcy gospodarstwa domowego. Co więcej, treść znajdująca się na ulotce czy broszurze może stać się przedmiotem dyskusji między domownikami.
Druk małych formatów reklamowych
W przypadku małych formatów reklamowych kuszącą perspektywą jest wydrukowanie ich na własnej drukarce. Jednak nie jest to zbyt dobry pomysł. Nawet jeśli prowadzisz mały, lokalny biznes, to zdecydowanie lepiej będzie, jeśli uda Ci się sięgnąć do portfela po środki na profesjonalny druk w firmie drukarskiej. Oszczędzanie na wydrukach jest działaniem bardzo krótkowzrocznym i może przynieść wizerunkowe szkody. Warto zatem, abyś zapoznał się z ofertami poszczególnych drukarni i wybrał tę, która najlepiej sprosta Twoim wymaganiom. Może najlepszym rozwiązaniem okaże się drukarnia online?
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejDlaczego warto zainwestować w broszury reklamowe?
Broszury reklamowe to poręczne i eleganckie narzędzia marketingowe, pomagające skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Sprawdź, kiedy i gdzie warto je wykorzystać.
Dlaczego warto zainwestować w banery reklamowe?
Banery reklamowe mają ogrom zalet, muszą być jednak strategicznie wykorzystane. Kiedy warto sięgnąć po tę formę promocji?
Jak wypromować książkę? Kompletny poradnik dla twórców
Czy o promocji książki trzeba myśleć jeszcze przed jej napisaniem? Jak ją skutecznie zaplanować i przeprowadzić? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania związane z zagadnieniem marketingu książki, konieczne przeczytaj nasz artykuł.