Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Druk białym kolorem – kiedy drukować na biało

W klasycznym wydaniu biel stanowi tło dla pozostałych kolorów. Na kolorowym, dekoracyjnym, ekologicznym papierze możliwy jest druk białym kolorem. Biały nadruk jest wyjątkowy, a przez to ma dużą siłę perswazyjną.

biały druk
Druk białym kolorem – kiedy drukować na biało

Rozwój druku, a druk białym kolorem

Tradycyjnie biel nie była zadrukowywana. Nie traktowano jej jako koloru. Białe miejsca były nie nadrukowane, a zostawione. Klasyczna biel, to zatem biel kartki papieru. Wiele projektów trzeba było zmieniać, tylko dlatego, że nie można było nadrukować bieli. Drukowanie bielą jest szczególnie ważne w przypadku, gdy podłoże jest innego koloru, a projekt zawiera w sobie białe elementy. W takim wypadku biel trzeba nadrukować. Nowoczesne technologie umożliwiają druk białym kolorem. Dzięki temu pojawiają się nowe możliwości projektowe. Druk personalizowany oraz nowoczesne rozwiązania pozwalają na stworzenie zupełnie nowych i świeżych projektów.

Papier ekologiczny i biel

Papier ekologiczny zyskuje coraz większą popularność nie tylko ze względów moralnych, ale estetycznych i perswazyjnych. W związku z tym, że papier ekologiczny jest przyjazny środowisku jego wybór jest moralnie dobry, a przez to zaczyna się dobrze kojarzyć. To ma szczególnie znaczenie w przypadku opakowań produktów, których fundamentem jest bycie eko. Po pierwsze papier ekologiczny przywołuje właściwe skojarzenia u konsumenta, a po drugie wspiera spójność ideologiczną firmy. Firma, której elementem tożsamości jest ekologia będzie bardziej wiarygodna, jeśli podłożem dla wydruków będzie papier ekologiczny. Na tego typu papierze bardzo dobrze wyglądają białe: nadruki, napisy, proste ilustracje. Pracownicy firmy mogą mieć identyfikatory wykonane z ekologicznego papieru, a ich nazwiska mogą być wydrukowane na biało. To zwiększy zaufanie potencjalnych klientów.

Estetyczne zalety białych wydruków

Niektóre wyroby poligraficzne nie muszą być estetyczne, jak np. bloczki wielokopie. Tego typu wydruki muszą być przede wszystkim użyteczne. Inne wydruki pełnią wyłącznie funkcje estetyczną. W tym wypadku warto rozważyć wszelkie możliwości i kombinacje kolorystyczne. W związku z tym, że biel dotychczas stanowiła głownie tło, to umieszczenie jej na pierwszym planie intryguje i ciekawi, a przez to wzmacnia walory estetyczne wydruku. Szczególnie popularne są przezroczyste naklejki z białą ilustracją. Biel jest dobrym wyborem przez to, że można je przykleić w dowolnym miejscu, a większość przestrzeni ma inny kolor, niż biel. Nadruk na biało przez swoją unikatowość zwraca uwagę odbiorcy i zwiększa siłę perswazyjna przekazu.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
Druk wizytówek
Sklep internetowy: co do druku?

Sklep internetowy: co do druku?

„Co do druku” to nasz cykl wpisów na bloga, w którym podpowiadamy, jakie materiały dla poszczególnych branż są drukowane w naszej drukarni.

Czytaj więcej
nowoczesne czasopismo
Za każdą gazetą stoi silny portal internetowy - dlaczego?

Nowoczesne czasopismo: jak zachować balans między drukiem a światem online?

Dla czasopism współczesne czasy bywają trudne. Okresowe wydawnictwa muszą bowiem funkcjonować i zabiegać o uwagę czytelników w dwóch światach: rzeczywistym oraz wirtualnym. Zachowanie balansu pomiędzy obiema sferami jest często decydującym czynnikiem przetrwania konkretnego periodyku, nawet jeśli przez lata zdołał on zbudować silną markę. Mimo silnej ekspansji świata online wydawnictwa nie powinny rezygnować z druku czasopism w formie fizycznej, ponieważ jest to istotny czynnik budowania prestiżu i lojalności czytelnika. Dlaczego?

Czytaj więcej
jednoosobowa działalnosc co do druku
Jednoosobowa działalność: co do druku?

Jednoosobowa działalność: co do druku?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej wymaga dobrej organizacji pracy, skrupulatnego zarządzania zadaniami oraz dokumentacją, a także efektywnej promocji.

Czytaj więcej