Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Projektowanie 2021.01.21

Czcionki z polskimi znakami – przegląd wybranych fontów

Trudno wyobrazić sobie przekaz marketingowy, w którym nie będzie ani jednego polskiego znaku. Możliwe jest stworzenie w języku polskim zdania bez polskich znaków, a więc i hasła reklamowego, ale niemożliwy jest opis usługi, produktu, czy stworzenie rozbudowanego przekazu perswazyjno-informacyjnego. Dlatego warto sprawdzić, czy wybrany przez nas font jest fontem z polskimi znakami.

czcionki z polskimi znakami
Czcionki z polskimi znakami – przegląd wybranych fontów

Czcionki z polskimi znakami – nowoczesne i proste

Wybierając czcionkę musimy pamiętać, że najważniejsze jest to, żeby pasowała do przekazywanych przez nas treści oraz do grafik, kolorów, wszystkich wizualnych elementów, które jej towarzyszą. Podczas projektowania materiałów prezentujących produkty firmy, której fundamentem jest solidność, wytrzymałość i fachowość, powinniśmy ograniczyć swój wybór do czcionek prostych. Takich, które podkreślą cechy marki, wzbudzą zaufanie, zbudują skojarzenia z sumiennością i rzetelnością. Prezentujące taką markę katalogi mogą zostać zaprojektowane z wykorzystaniem takich czcionek jak: Neutral Face, Space Grotesk, Darker Grotesque albo Oxanium. To tylko przykładowe czcionki, można wybrać zupełnie inną. Ważne, żeby była prosta i nie komplikowała odbioru treści.

Eleganckie i wytworne

Jeśli chcemy zaprojektować materiały, które będą się kojarzyć odbiorcy z uroczystym, podniosłym nastrojem, z wytwornością i elegancją, to po takie czcionki powinniśmy sięgnąć. Takie rozwiązania sprawdzą się w przypadku drukowania zaproszeń na wszelkie uroczystości, winetek, drukowania dyplomów, certyfikatów, druków okazjonalnych. Warto pamiętać, że jeśli projektujemy więcej materiałów dotyczących jednego wydarzenia, to koperty powinny być spójne kolorystycznie i pod względem wybranej czcionki z zaproszeniami. W przypadku tego typu wydruków, to szczególnie ważne, żeby wybrać czcionki z polskimi znakami, bowiem znajdują się na nich imiona i nazwiska. Ważne też, aby zadbać, by były to druki laminowane. To pozwoli uniknąć niechcianych zniszczeń i zabrudzeń. Przykładowe czcionki tego typu, to: Jasmine Reminiscetse, Mardian, Notera albo Allura.

Czcionki nietypowe

Często szukamy czcionek, które będą się wyróżniały, zainteresują odbiorcę swoją formą i urozmaicą przekaz. Takie czcionki dobrze sprawdzają się w tytułach, nagłówkach, krótkich hasłach przyciągających uwagę. Przykładowe czcionki z polskimi znakami o bardzo charakterystycznej formie, to: Krayewski (to font inspirowany twórczością Andrzeja Krajewskiego), Museo Moderno, Yatra One albo Tagger. To czcionki, których kształty są bardziej swobodne i dynamiczne. Nie poleca się jednak stosowania ich w dłuższych testach, bowiem mogą utrudniać ich odbiór.  

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
jak zaprojektować ulotkę
Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy będzie chciał wziąć?
Projektowanie 2024.07.02

Jak zaprojektować ulotkę, którą każdy chce wziąć?

Ulotki kojarzą się często z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby wyciągnąć po nie dłoń. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą zechce wziąć każdy z Twoich potencjalnych klientów. Jak to zrobić, wyjaśniamy w niniejszym wpisie

Czytaj więcej

kody QR w materiałach drukowanych

Projektowanie 2023.12.19

Kody QR w materiałach drukowanych – zastosowanie

Chcesz zwiększyć funkcjonalność i skuteczność swoich wydruków? Sprawdź, jak to zrobić za pomocą kodów QR!

Czytaj więcej

projektowanie druku a ślepota barw

Projektowanie 2023.12.12

Projektowanie wydruków dla osób ze ślepotą barw

Nie każdy widzi świat w takich samych barwach. Sprawdź, o czym warto pamiętać, projektując materiały drukowane dla osób z różnymi odmianami daltonizmu.

Czytaj więcej