Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Projektowanie 2021.03.16

Czcionki free – jak wybrać odpowiednią czcionkę?

W wielu projektach oprócz rysunków, zdjęć, grafik i ilustracji pojawia się tekst. Dla wszystkich to oczywiste, że jego treść ma znaczenie. Czy oprócz treści liczy się też to, jak tekst wygląda?

czcionka free
Czcionki free – jak wybrać odpowiednią czcionkę?

Oceń tekst po wyglądzie

Wartość merytoryczna tekstu oraz jego rozmieszczenie względem pozostałych elementów wizualnych to podstawowe rzeczy, na które należy zwrócić uwagę przy projektowaniu materiałów promocyjnych. Kolejnym, równie istotnym etapem, jest wybór odpowiedniej czcionki. Każdy detal ma znaczenie i wpływ na ostateczny efekt estetyczny i perswazyjny. Każda czcionka ma swój charakter i styl. Do profesjonalnym raportów badawczych nie pasuje ozdobna pisanka, ale już koperty, które zawierają w sobie zaproszenia na wystawną kolację mogą być podpisane ozdobnymi czcionkami.  Czcionka musi być dostosowana do ogólnego charakteru przekazu, do prezentowanych treści, a przede wszystkim do stylu projektu.

Czcionki free - wybierz odpowiednią czcionkę za darmo

Wszystkie programy graficzne mają wbudowany zestaw czcionek. Czasem jednak jest on niewystarczający. W Internecie można znaleźć dodatkowe czcionki zarówno czcionkie free, jak i płatne. W niektórych przypadkach warto dodatkowo zainwestować i kupić konkretny projekt. Nie zawsze jednak budżet przewiduje takie wydatki. W takim przypadku warto poszukać odpowiednich stron, na których możemy wybrać pasującą do projektu czcionkę i pobrać ją zupełnie za darmo. Na liście znajdują się czcionki free, które, dzięki odpowiednim kreatorom możemy zobaczyć w praktyce. We właściwym miejscu wpisujemy tekst, a kreator pokazuje nam całą listę realizacji tego tekstu, w różnych czcionkach. Przeglądając zestaw czcionek wybieramy tę, która odpowiadana nam najbardziej.

Czytelność, a ozdobność

Pierwszym istotnym parametrem, na który należy zwrócić uwagę jest czytelność tekstu. To szczególnie ważne w przygotowywaniu dłuższych bloków tekstowych. Katalogi, w których znajdują się rozbudowane opisy produktów albo usług powinny być przede wszystkim czytelne. Dla tego typu wydruków warto wybrać czcionki, które umożliwiają szybkie przyswojenie treści. Plakaty natomiast są wydrukami, w których to ilustracja czy grafika mają istotniejsze znaczenie. W tym wypadku można wybrać czcionkę, która nie będzie czytelna na pierwszy rzut oka. To może sprowokować zabawę czytelnika z tekstem oraz pogłębić jego zainteresowanie. Ilustracja przyciąga uwagę, a kłopoty z odczytaniem tekstu ją pogłębiają.  Czcionki powinny odzwierciedlać albo podkreślać charakter przekazu. Różne druki laminowane, takie jak: wizytówki albo certyfikaty mają osobisty charakter i podkreślają wartość danej osoby albo zasługi. Projektując druki tego typu warto wybrać te czcionki, które swoją formą pogłębią osobisty charakter przekazu. Mogą to być czcionki, które imitują odręczne pismo.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej

kody QR w materiałach drukowanych

Projektowanie 2023.12.19

Kody QR w materiałach drukowanych – zastosowanie

Chcesz zwiększyć funkcjonalność i skuteczność swoich wydruków? Sprawdź, jak to zrobić za pomocą kodów QR!

Czytaj więcej

projektowanie druku a ślepota barw

Projektowanie 2023.12.12

Projektowanie wydruków dla osób ze ślepotą barw

Nie każdy widzi świat w takich samych barwach. Sprawdź, o czym warto pamiętać, projektując materiały drukowane dla osób z różnymi odmianami daltonizmu.

Czytaj więcej
metody zabezpieczania materiałów drukowanych
Skuteczne metody zabezpieczania materiałów drukowanych
Projektowanie 2023.11.30

Skuteczne metody zabezpieczania materiałów drukowanych

Rozumiemy, jak ważne jest zabezpieczenie materiałów drukowanych przed podrabianiem i nieautoryzowanym użyciem. Dlatego oferujemy naszym klientom szereg zaawansowanych technik, które nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale także podnoszą estetykę wydruków. Oto kilka metod, które pomagają zapewnić naszym Klientom spokój, dostarczając wyjątkowej jakości materiały drukowane.

Czytaj więcej