Co to jest mockup – charakterystyka i zastosowanie
Mockup to inaczej makieta. To rozwiązanie, które pozwala na usprawnienie pracy każdego projektanta i zwiększa szansę na sukces projektu pod względem estetycznym i użytkowym.
Co to jest mockup – ogólna charakterystyka
Co to jest mockup? To makieta, model, prototyp, które zostały wykonane w celach edukacyjnym albo prezentacyjnym. To plik, który został specjalnie zaprojektowany po to, żeby zaprezentować dany projekt w kontekście, w którym będzie on występował w rzeczywistości. To przede wszystkim zwizualizowanie pomysłu oraz ułatwienie pracy projektanta. Zatem odpowiedź na pytanie co to jest mockup brzmi – to sposób na zaprezentowanie osobie zainteresowanej, najczęściej klientowi, jak dany projekt będzie wyglądał na banerze, na szyldzie, czy na długopisie.
Mockup – zastosowanie
Mockup ma rozmaite zastosowania. Jego funkcjonalność najłatwiej zrozumieć poprzez wybrany przykład. Wizytówki są istotnym elementem autoprezentacji. To, jak wygląda wizytówka ma zasadnicze znaczenie dla tego, jak dana osoba będzie odbierana przez potencjalnych pracodawców, wspólników czy klientów. Zaprojektowanie wizytówki nie jest łatwe. Wymaga zarówno przestrzegania surowych norm, jak i kreatywności i rozwiązań, które sprawia, że wizytówki będą się wyróżniały wśród innych. Jeszcze trudniejszym wyzwaniem są wizytówki składane. W celu dokładnego zwizualizowania sobie jak będzie wyglądał projekt wizytówki, gdy stanie się już wydrukiem warto skorzystać z możliwości, jakie oferuje mockup. Dzięki temu można zobaczyć, jak wizytówka wygląda na różnych tłach i w różnych konfiguracjach, jak będzie wyglądała w rzeczywistości.
Nie tylko wizytówki
Mockup nie jest zarezerwowany wyłącznie dla wizytówek. Można w ten sposób sprawdzić, jak w rzeczywistości będą wyglądały zaprojektowane foldery, banery czy plakaty. Jeśli wybór między katalogiem szytym, a katalogiem klejonym jest kłopotliwy, to warto zwizualizować te projekty i sprawdzić, który z nich okaże się lepszy w rzeczywistości. Po dokonaniu wyboru można przejść do drukowania. Wybrane za sprawą wizualizacji katalogi klejone nie zawiodą oczekiwań klienta. To rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas, przekonać danego klienta do projektu i, co najważniejsze, zaoszczędzić środki finansowe. Jeśli niemożliwa byłaby tak łatwa, dostępna dla wszystkich i darmowa wizualizacja, to każdy produkt wymagałby próbnych wydruków, a to nie byłoby korzystne dla żadnej firmy.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejJak zaprojektować ulotkę, którą każdy chce wziąć?
Ulotki kojarzą się często z niemiłym doświadczeniem bycia zaczepianym na ulicy, a ich wygląd nie zachęca do tego, aby wyciągnąć po nie dłoń. Można jednak zaprojektować ulotkę, którą zechce wziąć każdy z Twoich potencjalnych klientów. Jak to zrobić, wyjaśniamy w niniejszym wpisie
Kody QR w materiałach drukowanych – zastosowanie
Chcesz zwiększyć funkcjonalność i skuteczność swoich wydruków? Sprawdź, jak to zrobić za pomocą kodów QR!
Projektowanie wydruków dla osób ze ślepotą barw
Nie każdy widzi świat w takich samych barwach. Sprawdź, o czym warto pamiętać, projektując materiały drukowane dla osób z różnymi odmianami daltonizmu.