Dlaczego warto zainwestować w broszury reklamowe?
Broszury reklamowe to poręczne i eleganckie narzędzia marketingowe, pomagające skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Sprawdź, kiedy i gdzie warto je wykorzystać.
Czym jest broszura reklamowa?
Broszura reklamowa to drukowany materiał reklamowy, którego zadaniem jest promowanie firmy, produktu albo usługi. Projekt graficzny broszury uwzględnia informacje o ofercie firmy, opisy produktów lub usług, zdjęcia, ceny i dane kontaktowe. Przedstawia się je w zachęcający, czytelny sposób.
Broszury bywają niekiedy określane jako ulotki reklamowe lub ulotki składane. Ten powszechny błąd wynika z tego, że broszura reklamowa jest bardziej rozbudowaną formą ulotki, składająca się z 4 lub większej liczby stron. Ulotki, zależnie od sposobu składania, składają się zazwyczaj z maksymalnie czterech (ulotki składane na pół), sześciu (ulotki składane na 3 w „C” lub w „Z”) stron i zasadniczo zawierają mniej treści.
Broszury reklamowe – zastosowanie
Tego rodzaju materiały reklamowe warto wykorzystać np.:
Przy wprowadzaniu nowych produktów lub usług
Broszury reklamowe przedstawiają produkty i usługi bardziej szczegółowo niż ulotki, wizytówki albo plakaty. Ma to szczególne znaczenie, jeśli zamierzasz rozszerzyć firmowy arsenał. Bardziej precyzyjna oferta to większa szansa na pozyskanie potencjalnych klientów i dodatkową sprzedaż.
Podczas promocji specjalnych ofert
Klienci uwielbiają okazje. Broszura może być skutecznym narzędziem w przypadku konkursów, dni otwartych czy promocji.
Do budowania marki i wizerunku firmy
Dzięki broszurom możesz lepiej przedstawić profil firmy, jej krótką historię czy osiągnięcia. Pamiętaj, żeby nie przesadzać. Liczy się zwięzłość i ukierunkowanie na to, co może zainteresować potencjalnego klienta.
Gdy potrzebna jest szczegółowa informacja o produkcie lub usłudze
Decyzję o zakupie poprzedza długotrwały proces analizy potrzeb, wątpliwości i korzyści związanych z konkretnym rozwiązaniem. Broszury pozwalają poszerzyć ofertę i dokładnie się z nią zapoznać. Ma to szczególne znaczenie w przypadku odbiorców skrupulatnie analizujących wszelkie za i przeciw.
Rodzaje broszur reklamowych
Broszury reklamowe możemy podzielić w zależności od pełnionej funkcji. Może nią być budowanie wizerunku, podtrzymywanie relacji z klientami, przyciąganie nowych czy zwiększanie sprzedaży. Jeśli chcesz promować swoją firmę oraz jej produkty, możesz sięgnąć po np.:
- broszura informacyjna – przekazuje podstawowe informacje o działalności firmy, dane kontaktowe (od numeru telefonu po adres) itp.;
- broszura katalogowa – projekt broszury zawiera spis produktów oferowanych przez firmę wraz z krótką informacją o każdej z pozycji;
- broszura produktowa – zawiera dane o konkretnych produktach;
- broszura promocyjna – informuje o aktualnych wyprzedażach, rabatach, nowościach, produktach w niskiej cenie;
- broszura sezonowa – pokazuje oferty czasowe, np. wakacyjne, świąteczne, zimowe itp.;
- broszura korporacyjna – prezentuje firmę, jej wartości, misje, osiągnięcia itp.
Jak dystrybuować broszurę reklamową? Praktyczne wskazówki
Broszury warto nie tylko wydrukować i posiadać, ale przede wszystkim dostarczyć potencjalnym klientom. Istnieją cztery najpopularniejsze rodzaje dystrybucji tego typu materiałów.
Dystrybucja bezpośrednia
Najbardziej klasyczna forma dystrybucji broszur. Może odbywać się bezpośrednio w firmie albo jej oddziałach. Broszurę można np. wyłożyć w recepcji, na stoliku w poczekalni czy w innym widocznym, szeroko uczęszczanym punkcie. Można je również dystrybuować w punktach poza firmą, o ile zgodzą się na to właściciele.
Dystrybucja za pośrednictwem poczty
Wysyłanie broszur reklamowych bezpośrednio do klientów bywa kosztowne, ale bardzo skuteczne, jeśli są właściwie kierowane.
Dystrybucja na targach i wydarzeniach branżowych
Broszury mogą stanowić skuteczne narzędzie reklamowe na różnego rodzaju konferencjach, targach czy dniach otwartych. Takie wydarzenia skupiają często klientów zainteresowanych konkretną ofertą.
Dystrybucja w punktach sprzedaży
Popularną praktyką w przypadku lokali stacjonarnych jest umieszczanie broszur reklamowych w strategicznych miejscach. Można je umieścić przy kasie, przy wejściu do lokalu albo też wręczać bezpośrednio każdemu z klientów.
Umieszczanie w magazynach branżowych
Czasopisma czy katalogi branżowe to dobre miejsce, by dystrybuować broszury reklamowe. Dzięki nim można zwiększyć szanse dotarcia do właściwych grup docelowych. Wymaga to oczywiście zgody wydawcy.
Podsumowanie
Broszura reklamowa to rozbudowana ulotka reklamowa, która stanowi atrakcyjne i skuteczne narzędzie marketingowe. Dzięki niej można z powodzeniem promować swoją firmę, produkty albo usługi, wyróżniając się na tle konkurencji. Marketing z wykorzystaniem broszur warto dobrze przemyśleć oraz zaplanować. Strategiczna dystrybucja materiałów z pewnością zwiększy ich zasięg oraz efektywność.
Komu zlecić druk broszur?
Masz gotowy projekt broszury, ale nie wiesz, jaki rodzaj papieru czy rodzaj oprawy wybrać? Potrzebujesz doświadczonego partnera, posiadającego wieloletnie doświadczenie w druku materiałów reklamowych?
Chętnie pomożemy! Jesteśmy drukarnią cyfrową, offsetową i wielkoformatową. Przejdź do zakładki Kontakt i lokalizacja – napisz lub zadzwoń!
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejDlaczego warto zainwestować w banery reklamowe?
Banery reklamowe mają ogrom zalet, muszą być jednak strategicznie wykorzystane. Kiedy warto sięgnąć po tę formę promocji?
Jak wypromować książkę? Kompletny poradnik dla twórców
Czy o promocji książki trzeba myśleć jeszcze przed jej napisaniem? Jak ją skutecznie zaplanować i przeprowadzić? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania związane z zagadnieniem marketingu książki, konieczne przeczytaj nasz artykuł.
Reklama nowego produktu
Premiera nowego produktu lub usługi, która wchodzi do oferty firmy, to bardzo szczególny, newralgiczny wręcz z punktu widzenia marketingu moment.