Dlaczego warto zainwestować w banery reklamowe?
Banery reklamowe mają ogrom zalet, muszą być jednak strategicznie wykorzystane. Kiedy warto sięgnąć po tę formę promocji?
Zastosowanie banerów reklamowych
Do czego można wykorzystać banery reklamowe? Zastosowanie tego rodzaju materiałów sprawdza się przede wszystkim w produkcji reklamy wielkoformatowej i w reklamie zewnętrznej (outdoor). Baner reklamowy jest doskonale widoczny nawet z dużych odległości. Skutecznie przykuwa uwagę, sprawiając, że przekaz zawarty na banerze łatwo zapada w pamięć szerokiego grona odbiorców. Banery reklamowe umieszcza się często w przestrzeni - zarówno zurbanizowanej, jak i poza miastem.
Rodzaje banerów reklamowych
Najpopularniejszym rodzajem banera reklamowego jest baner Frontlit w wersji jednostronnej. Do jego produkcji wykorzystuje się tkaninę winylową obudowaną zewnętrznie powłoką PCV. Baner reklamowy Frontlit występuje w dwóch wariantach: jako baner powlekany oraz laminowany. Wyróżnia się także inne rodzaje banerów:
- baner blockout - idealny w miejscach mocno nasłonecznionych, ponieważ nie przepuszcza światła; baner blockout umożliwia zadruk dwóch stron z osobną grafiką dla frontu i tyłu reklamy;
- siatkę banerową (siatka mesh) - baner jednostronny zbudowany z wielu drobnych otworów tworzących siatkę; lekki, wytrzymały i odporny na trudne warunki pogodowe.
Baner powlekany
Banery powlekane sprawdzają się idealnie jako zewnętrzna reklama wielkoformatowa, np. na fasadach budynków, ogrodzeniach czy w otwartych przestrzeniach poza miastem. Są wytrzymałe i odporne na uszkodzenia mechaniczne czy działanie czynników zewnętrznych, takich jak promieniowanie UV, wilgoć, skrajne różnice temperaturowe itp. Solidność materiału przekłada się na wyższą cenę.
Baner laminowany
Baner laminowany jest sztywniejszy od powlekanego, cechuje go jednak mniejsza wytrzymałość. Sprawdza się jako reklama wewnętrzna, a także zewnętrzna w przypadku krótkotrwałych kampanii sezonowych z ograniczonym budżetem. Baner laminowany występuje w wielu gramaturach, od 360 do 510 g.
Cechy dobrego banera reklamowego
Wyraźna grafika i tekst
Efektowny komunikat graficzny będzie, po pierwsze, przykuwał wzrok, po drugie, będzie widoczny nawet z dalekich odległości. To absolutne must have w reklamie wielkoformatowej.
Dobrze widoczne kolory
Ponieważ baner stanowi przede wszystkim reklamę, to o jego skuteczności decyduje nie tylko widoczność, ale i atrakcyjność wizualna. Twój projekt powinny cechować nie tylko ostrość elementów graficznych, ale i wyrazistość barw.
Odporność na warunki atmosferyczne
jeśli umieszczasz baner w otwartej przestrzeni, w miejscach narażonych gwałtowne uderzenia wiatru, opadów czy silnie nasłonecznionych, wybierz baner powlekany charakteryzujący się zwiększoną wytrzymałością.
Odpowiednie wymiary
Banery wykonuje się najczęściej w rozmiarach w zakresie: 200 × 100 cm do 400 × 150 cm. Format baneru należy jednak zawsze dostosować do indywidualnych potrzeb. Wymiary banerów najlepiej dopasowywać w porozumieniu ze specjalistą, np. przesyłając gotowy projekt do drukarni.
Korzyści z inwestycji w banery reklamowe
Zwiększenie widoczności firmy i produktów
Jedną z podstawowych zalet baneru jest jego widoczność. Reklama zewnętrzna umieszczona w strategicznym punkcie (np. miejscu o dużym natężeniu ruchu) pozwoli Ci przykuć uwagę praktycznie każdej przechodzącej czy przejeżdżającej obok osoby.
Skuteczność w dotarciu do dużej grupy odbiorców
Kolejną zaletą banerów jest ich zasięg. Ten materiał cechuje wysoki współczynnik kontaktu reklamy z potencjalnym konsumentem, nawet jeśli na co dzień nie czyta on gazet, nie ogląda telewizji czy też jest mało wrażliwy na marketing internetowy.
Możliwość stosowania w różnych miejscach i sytuacjach
Różne rodzaje banerów dostosowane są do konkretnych miejsc i sytuacji. Zastanów się, gdzie zamierzasz umieścić reklamę: na fasadzie budynku, ogrodzeniu, a może przy wjeździe do miasta? Solidna struktura materiału zapewni Twojej reklamie atrakcyjność, stabilność oraz odporność nawet na surowe warunki pogodowe. Dzięki temu baner będzie Ci służyć przez długi czas.
Baner reklamowy - podsumowanie
Banery reklamowe zapewnią Twojej reklamie dobrą widoczność i szeroki zasięg. Dzięki nim możesz skutecznie promować swoją firmę, produkty i usługi, docierając do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Dostosuj rodzaj banera do miejsca, w jakim go umieścisz. Pamiętaj, by zadbać o wyrazistość i atrakcyjność wizualną Twojego projektu.
Szukasz doświadczonej drukarni wielkoformatowej, która zajmie się drukiem Twoich banerów reklamowych? Chętnie pomożemy! Sprawdź ofertę JKB Print i skontaktuj się z nami już teraz.
Polecane wpisy blogowe
Pokaż więcejDlaczego warto zainwestować w broszury reklamowe?
Broszury reklamowe to poręczne i eleganckie narzędzia marketingowe, pomagające skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Sprawdź, kiedy i gdzie warto je wykorzystać.
Jak wypromować książkę? Kompletny poradnik dla twórców
Czy o promocji książki trzeba myśleć jeszcze przed jej napisaniem? Jak ją skutecznie zaplanować i przeprowadzić? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania związane z zagadnieniem marketingu książki, konieczne przeczytaj nasz artykuł.
Reklama nowego produktu
Premiera nowego produktu lub usługi, która wchodzi do oferty firmy, to bardzo szczególny, newralgiczny wręcz z punktu widzenia marketingu moment.