Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Szukaj we wpisach blogowych

Reklama 2021.04.01

Backlight – co światło ma wspólnego z drukiem?

Choć pojęcie to brzmi nieco egzotycznie, to tak naprawdę spotykamy się z nim codziennie, w praktyce. Ten rodzaj nośnika reklamowego jest naturalną częścią miejskiego krajobrazu.

Backlight
Backlight – co światło ma wspólnego z drukiem?

Backlight - co to jest i co ma wspólnego z reklamą?

Backlight, to rodzaj nośnika reklamowego. Charakteryzuje się tym, że jest zazwyczaj podświetlany od tyłu. Z taką reklamą spotykamy się na przystankach autobusowych, na budynkach, przy drogach. Specjalny materiał, jest tak stworzony, że przepuszcza padające od tyłu światło. Dzięki temu uzyskuje się efekt świecenia. Materiał backlight ma zwykle grubość około 210 mikronów. Dzięki temu możliwy jest wydruk naprawdę dużych formatów. Jego zaletą jest to, że pozwala on na uzyskanie bardzo intensywnych barw, szczególnie w nocy.

Jak wykorzystać podłoże w kampanii reklamowej?

Każda kampania reklamowa obejmuje szereg, różnorodnych działań. Niektóre kampanie wymagają kontaktu z odbiorcą za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów. Umieszczenie w przestrzeni miasta podświetlanych plakatów i banerów sprawi, że przekaz dotrze do większej liczby osób. Taka reklama jest też estetyczna i imponująca. Podświetlony plakat ma w sobie coś z nierealności. Jest połączeniem reklamy tradycyjnej i tej, która wyświetla się na ekranie komputera. Wizualnie przypomina reklamę internetową, ale działa tam, gdzie Internet nie sięga – w żywej tkance miasta. To zwiększa szansę na kontakt przypadkowego odbiorcy, każdego mieszkańca miasta, z treścią reklamową. Kontakt nie tylko w dzień, gdy inne plakaty i banery są widoczne i konkurują o uwagę odbiorcy, ale kontakt w nocy. Jeśli zostanie on umieszczony w strategicznym miejscu, to stanie się jedynym widocznym przekazem.

Banery to nie wszystko – jak wesprzeć kampanię?

Oczywiście umieszczenie w przestrzeni miejskiej plakatów i drukowanych banerów nie wystarczy, aby odnieść marketingowy sukces na szeroką skalę.  Dlatego warto wesprzeć je dodatkowymi formami promocji. W celu rozszerzonej prezentacji produktów, usług, wydarzeń, wybranej oferty warto posłużyć się materiałami, takimi jak: foldery i katalogi. Ważne jest to, aby ich forma wizualna nawiązywała do podświetlanych plakatów. To pozwoli na szybką i sprawną identyfikację materiałów jako wspólnego przekazu, którego twórcą jest jeden nadawca.

Polecane wpisy blogowe

Pokaż więcej
broszury reklamowe zastosowanie
Dlaczego warto zainwestować w broszury reklamowe?
Reklama 2023.03.14

Dlaczego warto zainwestować w broszury reklamowe?

Broszury reklamowe to poręczne i eleganckie narzędzia marketingowe, pomagające skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Sprawdź, kiedy i gdzie warto je wykorzystać.

Czytaj więcej
banery reklamowe zastosowanie
Dlaczego warto zainwestować w banery reklamowe?
Reklama 2023.03.07

Dlaczego warto zainwestować w banery reklamowe?

Banery reklamowe mają ogrom zalet, muszą być jednak strategicznie wykorzystane. Kiedy warto sięgnąć po tę formę promocji?

Czytaj więcej
jak wypromowac ksiazke
Jak wypromować książkę? Kompletny poradnik dla twórców
Reklama 2022.07.19

Jak wypromować książkę? Kompletny poradnik dla twórców

Czy o promocji książki trzeba myśleć jeszcze przed jej napisaniem? Jak ją skutecznie zaplanować i przeprowadzić? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania związane z zagadnieniem marketingu książki, konieczne przeczytaj nasz artykuł.

Czytaj więcej