Nie masz konta? Zarejestruj się

 

Backlight – co światło ma wspólnego z drukiem?

Backlight
Backlight – co światło ma wspólnego z drukiem?


Backlight – co światło ma wspólnego z drukiem?

Choć pojęcie to brzmi nieco egzotycznie, to tak naprawdę spotykamy się z nim codziennie, w praktyce. Ten rodzaj nośnika reklamowego jest naturalną częścią miejskiego krajobrazu.

Backlight - co to jest i co ma wspólnego z reklamą?

Backlight, to rodzaj nośnika reklamowego. Charakteryzuje się tym, że jest zazwyczaj podświetlany od tyłu. Z taką reklamą spotykamy się na przystankach autobusowych, na budynkach, przy drogach. Specjalny materiał, jest tak stworzony, że przepuszcza padające od tyłu światło. Dzięki temu uzyskuje się efekt świecenia. Materiał backlight ma zwykle grubość około 210 mikronów. Dzięki temu możliwy jest wydruk naprawdę dużych formatów. Jego zaletą jest to, że pozwala on na uzyskanie bardzo intensywnych barw, szczególnie w nocy.

Jak wykorzystać podłoże w kampanii reklamowej?

Każda kampania reklamowa obejmuje szereg, różnorodnych działań. Niektóre kampanie wymagają kontaktu z odbiorcą za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów. Umieszczenie w przestrzeni miasta podświetlanych plakatów i banerów sprawi, że przekaz dotrze do większej liczby osób. Taka reklama jest też estetyczna i imponująca. Podświetlony plakat ma w sobie coś z nierealności. Jest połączeniem reklamy tradycyjnej i tej, która wyświetla się na ekranie komputera. Wizualnie przypomina reklamę internetową, ale działa tam, gdzie Internet nie sięga – w żywej tkance miasta. To zwiększa szansę na kontakt przypadkowego odbiorcy, każdego mieszkańca miasta, z treścią reklamową. Kontakt nie tylko w dzień, gdy inne plakaty i banery są widoczne i konkurują o uwagę odbiorcy, ale kontakt w nocy. Jeśli zostanie on umieszczony w strategicznym miejscu, to stanie się jedynym widocznym przekazem.

Banery to nie wszystko – jak wesprzeć kampanię?

Oczywiście umieszczenie w przestrzeni miejskiej plakatów i banerów nie wystarczy, aby odnieść marketingowy sukces na szeroką skalę.  Dlatego warto wesprzeć je dodatkowymi formami promocji. W celu rozszerzonej prezentacji produktów, usług, wydarzeń, wybranej oferty warto posłużyć się materiałami, takimi jak: foldery i katalogi. Ważne jest to, aby ich forma wizualna nawiązywała do podświetlanych plakatów. To pozwoli na szybką i sprawną identyfikację materiałów jako wspólnego przekazu, którego twórcą jest jeden nadawca.

Data publikacji: 01.04.2021
Powrót na stronę główną: blog